Vervanging voor Denon X2600h

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:01
Mijn huidige Denon X2600h heeft een vervelende brom. De oorzaak is de transformator en deze kan ik niet (goedkoop) los kopen. Daarom kijk ik naar wat anders.

Ik heb een set speakers van Boston Acoustics, 4x de A25 en de A225c center speaker. Daarnaast nog een B&W ASW610 sub. Op zich tevreden over maar ik mis iets in het geluid. Lijkt iets te veel echo te hebben en niet zo strak te zijn. Lastig uit te leggen.
Maar nu de Denon defect is op zoek naar wat anders.
We luisteren veel muziek via Spotify maar kijken ook veel films via Plex met Dolby atmos.
De 2 versterkers die ik nu op het oog heb zijn de Sony TA AN-1000 en de Yamaha RX-V6A.
Mijn voorkeur gaat uit naar een merk buiten Denon, Marantz en Pioneer om. Welke suggesties hebben jullie?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Headshot_NL Ik heb je een eigen topic gegeven zodat je vraag meer tot zijn recht komt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-05 09:23
Oke dan is het handig dat je receiver de spotify connect functie heeft.
Maar je kan dit ook doen met je mediaspeler? of gebruik je de apps van de tv voor plex/spotify?
dan kun je ook daarna streamen met spotify, dus dan hoeft je receiver deze functie niet perse te hebben.

Verder meld je een 5.1 systeem. maar zeg je dat films kijkt met dolby atmos? 8)7
wat heeft het zin van atmos zonder de hoogte speakers? of heb je deze vergeten te melden?
Daarnaast de receivers die jij noemt hebben niet zoveel aansluiten voor atmos in dat geval.

Verder noem je uiteenlopende modellen, de sony kost namelijk rond de 800 euro en de yamaha maar 500.
Marantz heeft vaak duurdere modellen, dus weet niet wat je budget is?