Welke writer: AOpen CDR-1232A of Ricoh MP7163A

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:19
Zoals gezegd, welke van bovenstaande cd-rewriters is het kwalitatief het beste. Zowel de AOpen als de Ricoh zijn uitgerust met JustLink (= BURNproof ?). Beide drives kan ik nu voor een vriendenprijsje van fl. 230,-- op de kop tikken.

De verschillen tussen beide drives:
-- Aopen = 12/10/32, Ricoh = 16/10/32
-- De Ricoh levert Justspeed, programmaatje om de max. brandsnelheid voor een bep. CDR vast te stellen.
-- AOpen = 12 maanden garantie, Ricoh = 6 maanden garantie.

In de GoT heb ik gelezen, dat het binnenwerk van AOpen afkomstig zou zijn van Ricoh, wie kan dit bevestigen?

Wie kan mij een goed advies geven?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik zou voor de Ricoh gaan, ondanks de garantie.
beide drivers zullen wel bijna gelijk zijn, en dan zou ik voor de snellere gaan + dat je zeker weet dat Aopen belangrijke firmware upgrades nog wel eens wil vergeten terwijl dat bij ricoh niet het geval is.
(waar is bv. firmware 1.8 voor de crw9624 (raw support) terwijl hij er wel is voor zijn Ricoh broer)

Ze zijn beide trouwens niet geschikt voor SafeDisc 2 copy's, zie de tabel bij elby ze missen dat EFM gedoe.

• TweakersOnly
Ik zit wel een beetje met de garantie. Mijn HP brander (9110i) is 8 dagen na het verstrijken van de garantietermijn kapot gegaan, HP zegt: "Jammer, de garantie is afgelopen dus wij kunnen niets meer voor je doen." Daarom ben ik nu een beetje huiverig voor zo'n korte garantietermijn, 'k heb geen zin om over een half jaar weer een paar honderd gulden te moeten dokken. :(

• TweakersOnly
Kan iemand bevestigen, dat het loopwerk van AOpen afkomstig is van Ricoh?

Verwijderd

Kwam vanavond dit stukje tekst tegen: RMorph 2.0
Deze firmware kan enkele 4x4x20 drives van Ricoh (en look-alikes) upgraden naar een Ricoh 6x4x20 drive. Het gaat in dit geval namelijk om exact dezelfde drive, alleen dan met andere firmware erin.

Het gaat om de volgende writers:
Actima ARW-4420, A-Open CRW9420, Caravelle RW-4420, Caravelle RW-4420, ComPro CDRW7040A, Delta OME-W141, Imation Super Recorder 4x4x20, Memorex CD-RW 4420, Ricoh MP7040A, Ricoh MP7040S, Ricoh RW7040A, Ricoh RW7040S, Smart & Friendly CD Speed Racer Plus, USDrives RW7040A en de Verbatim CDRW4420. Na de upgrade zal het dus een Ricoh drive zijn (behalve op het frontje van het apparaat).
Dit vond ik op http://wwwhome.cs.utwente.nl/~bergen/index.php?load=III.1.7

Hier zou je iets uit kunnen afleiden.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Ricoh doen.

Ricoh maakt de drives zelf, terwijl AOpen ze van anderen betrekt. De 9420 en 1232A zijn idd Ricoh, andere modellen zijn weer gebouwd door anderen.

Ricoh heeft een ERG goede Firmware service (veel updates, makkelijk te flashen) en is stevig. (mijnes doet het na 2 jaar nog even goed, evenals die van Gryphon. Allebei 7040>>7060 gemorpht)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

6 maanden is in Nederland voor die PC-zaak helaas onwettig, 12 maanden garantie is wettelijk verplicht

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Check anders als alternatief eens de prijzen van een LiteOn cdfikker... Ben je net zo duur uit en zoek maar eens rond op tweakers wat er de voordelen van zijn (de mijn fikt ALLES! is een 12X10X32)

Nu heb je de LTR-16101B voor 249 pieken en die brand 40/16/10....

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

voor 6 piek meer hebben ze op dit moment bij de Makro en Office centre een Philips 1208K in de aanbieding(doet wel Safedisc2)
Vorige week een gehaald als 2e brander naast m'n Plextor 124TS

• TweakersOnly
Op dinsdag 18 september 2001 03:15 schreef TweakGuy het volgende:
6 maanden is in Nederland voor die PC-zaak helaas onwettig, 12 maanden garantie is wettelijk verplicht
De Ricoh is in de aanbieding bij de Mediamarkt in Duitsland. Aangezien ik maar een paar kilometer van de Duitse grens woon, is een ritje naar ons buurland geen bezwaar. In onze regionale krant adverteert de Mediamarkt wekelijks (ook nog in het Nederlands. >:)). Alleen staat op de site van de Mediamarkt dat er maar een half jaar garantie op deze Ricoh zit. Kan niemand iets zeggen over de Duitse wetgeving op dit gebied?

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Koop die Ricoh... ik heb er een 8 speed brander van gehad en die beviel mij een stuk beter dan mijn liteon-brandertje nu. Volgens mij zijn die richoh's kwalitatief erg goed. Ik snap trouwens zowieso niet zo goed hoe moeilijk de keuze tussen en 12 en 16 speed-brander kan zijn... *D

• TweakersOnly
Op dinsdag 18 september 2001 07:14 schreef Evil-B het volgende:
Ik snap trouwens zowieso niet zo goed hoe moeilijk de keuze tussen en 12 en 16 speed-brander kan zijn... *D
Het gaat ook niet over het verschil tussen een 12- en een 16-speed brander, maar over de kwaliteit van de Ricoh brander die maar 6 maanden garantie heeft in Duitsland. Als de AOpen kwalitatief net zo goed is als de Ricoh is het verstandiger om de AOpen te pakken, omdat deze een vol jaar garantie heeft.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het binnenwerk mag dan gelijk zijn, ik denk dat de Ricoh beter oa. omdat ze beter de firmware upgrades bijhouden.
En dat kan essentieel zijn zoals ik gemerkt heb met wel of geen clonecd ondersteuning. (ik gebruik nu voor mijn 6x aopen een gekraakte ricoh firmware).

Wil je echter goede clonecd ondersteuning dan zou ik beide niet kopen btw. ze ondersteunen dat EFM niet (zie www.elby.de )

Ricoh review

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 09:52
Acer 12/08/32 heeft ook een burnproof-techniek: Seamless Link, kost niet teveel (+/- fl.275,-) en kan wel SafeDisc2 kopieeren (ik bedoel backuppen ;) )

o.a. bij de MediaMarkt te koop...

edit:
Justlink --> Seamless Link
Pagina: 1