Advies nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 21:08
Ik ben in de race om een nieuwe videokaart te kopen. Maar ik kan door het bomen het bos niet meer zien.
Door omstandigheden ben ik van een Full HD scherm naar een 4k scherm overgestapt.

Ik speel al heel lang een game, en dat is Genshin Impact.
Dat deet het perfect op Full HD met alle toeters en bellen op mijn GT2060.

Helaas is het spel niet om aan te zien als je het op full HD zet en dan full screen draait. Het spel word "dof".
Dan maar op 4k en zoveel mogelijk toeters en bellen uit, want 60 fps is toch wel het lekkerst.

Maar ja, mijn Asus 2060 begint nu toch wel erg hard te loeien.

Ik zoek een vidoekaart
Ik ben op zoek naar een videokaart die Genshin Impact makkelijk op 4k kan draaien, en daarbij lekker stil is.

Wat is je budget?
Mijn maximale budget zit zo rond de 3 a 400 euro. Alles daarboven kan je net zo goed een PS5 halen. (Daar heb ik er al een van daar speelt mijn dochter op)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben heel lang fan geweest van Nvidia, maar de prijzen zijn echt niet normaal meer. Zelf nooit ervaring gehad met videokaarten van AMD.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Overige specs van mijn PC zijn een AMD Ryzen 7 3800x (met een kleine undervolt), maar die staat tijdens het Genshin echt te niksen, dus daar is geen upgrade voor nodig.
Verder heb ik een seasonic 750 watt power supply dus ik heb nog wat ruimte over.
16 GB DDR 4 3600MT/s

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01-06 22:47
300 tot 400 betekent tweedehands kijken.
Als je toch nieuw wilt; vanaf 400 vindt je de 7700xt, vanaf 450 de 7800xt.

categorie: Videokaarten tweedehands, je moet zelf bepalen of het de upgrade waard is.

[ Voor 61% gewijzigd door 99ruud99 op 25-05-2025 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
2e hands 6800xt/6900xt/7800xt erin en je kunt weer een poos vooruit met een beetje. Zeker als je upscaling toepast oid

Best Buy Guide: Videokaartbenchmarks - Al onze gpu-testresultaten
review: Nvidia GeForce RTX 3070 Founders Edition - High-end prestaties voor m...