Waarom hebben C2032 batterijen zulke debiele verpakkingen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Je kunt ze bijna niet openen zonder jezelf te verwonden of de batterij te beschadigen.
Ik vermoed dat er veel branden ontstaan door bij het openen van de verpakking kapot gegane batterijen.

Wie heeft dit bedacht? Van die plastic rondjes die je open moet knippen? Weten jullie merken waar ze wel een normale verpakking hebben?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:02
Dit is vrij standaard om te voorkomen dat ze worden ingeslikt door kinderen. Het zou me niets verbazen als het zelfs verplicht is maar dat is slechts een gok.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:02

franssie

Save the albatross

Herkenbaar, ik gebruik en hobby mes om ze los te snijden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

We hebben echt te goed in Nederland 🤦‍♂️

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Korvaag schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:16:
Dit is vrij standaard om te voorkomen dat ze worden ingeslikt door kinderen. Het zou me niets verbazen als het zelfs verplicht is maar dat is slechts een gok.
Dit blijft in de slokdarm hangen en brand een gat.

Knip half rond de batterij met een degelijke schaar (dus niet een klein ding of stuk action brol) en klaar. Heb hier enkel last van als ik om de een of andere reden geen grote degelijke schaar heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:09

P_Tingen

omdat het KAN

Zo maak ik ze ook open inderdaad; met een flinke huishoudschaar vlak om de batterij heen knippen.
En waarom? Check dit: YouTube: Button cell battery danger experiment with ham/ bacon

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:02

franssie

Save the albatross

P_Tingen schreef op zondag 25 mei 2025 @ 18:27:
Zo maak ik ze ook open inderdaad; met een flinke huishoudschaar vlak om de batterij heen knippen.
En waarom? Check dit: YouTube: Button cell battery danger experiment with ham/ bacon
Oh wauw ... dat is best heftig. Ik verbaasde me net zoals TS om de verpakking maar dat is nu wel visueel duidelijk geworden. Sowieso vind ik het rotdingen (ook millieutechnisch) en probeer ik ze zoveel mogelijk uit mijn huishouden te verbannen, maar het zijn erg veel toegepaste batterijen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-07 22:23
Ze moeten die rondjes iets groter maken. Zit nu wel erg strak om de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:05
Ik knip ze ook open met een schaar, maar je moet wel oppassen dat je geen kortsluiting maakt.

En dat allemaal omdat een paar ouders spullen laten slingeren in een huis waar ook kinderen zijn.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Pagina: 1