Na bijna 10 jaar tijd is het een mooi moment om mijn game PC een upgrade te geven. Omdat ik ook met HA en andere dingen wil gaan rommelen ga ik (om mee te beginnen) mijn oude PC inzetten als servertje. Daarom een volledig nieuwe PC op de randapparatuur (schermen, muis, etc) na.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Shooters (Apex legends), RPG's (KCD2, BG3) en andere games. Het liefst op 140+ frames op 1440p
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 is de max, maar minder zou leuk meegenomen zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude PC ga ik gebruiken als thuisserver
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een snellere en krachtigere upgrade tov mijn huidige PC (Intel Core i7-6700, Gigabyte GeForce GTX 1070 G1.
Ga je overklokken?
Niet van plan, maar wie weet.
Wat verwacht je van ons?
Deze build is gebaseerd op recente 1440 BBG, echter zijn sommige componenten slecht verkrijgbaar (ASRock B850M-X) of denk ik er betere componenten ervoor gevonden te hebben, maar ik vind het lastig in te schatten of dat ook daadwerkelijk zo is en of alles samenwerkt. Het zou tof zijn als een paar mensen mee kunnen kijken om dit systeem werkt en of er nog een efficiëntieslag te maken is.
Specifiek:
1. Moederboard - Het moederbord is potentieel wat overkill, wifi heb ik bijvoorbeeld niet nodig ivm ethernet aansluiting. Zie door de moederbord bomen het bos even niet meer, maar zijn hier nog goedkopere borden te krijgen?
2. RAM - De G-skill flare RAM werd door de BBG aangeraden, maar de Lexar Ares LD5U16G60C320A-RGD lijkt mij, met de lagere CAS, een betere keus?
3. Voeding - Ik lees slechte reviews over de Corsair RM650e (2025), en MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart heeft veel betere reviews en maakt mijn build ook toekomstbestendiger voor een zwaardere videokaart in de toekomst. Voor een tientje meer lijkt mij dat een logische keuzen, wat denken jullie?
Dat zijn mijn specifieke vragen, maar als er andere suggesties of upgrades zijn sta ik daar uiteraard voor open
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Shooters (Apex legends), RPG's (KCD2, BG3) en andere games. Het liefst op 140+ frames op 1440p
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200 is de max, maar minder zou leuk meegenomen zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, oude PC ga ik gebruiken als thuisserver
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 192,99 | € 192,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7700 XT 12GB | € 405,15 | € 405,15 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 79,68 | € 79,68 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 88,96 | € 88,96 |
1 | Geheugen intern | Lexar Ares LD5U16G60C320A-RGD | € 90,84 | € 90,84 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) | € 87,15 | € 87,15 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | SSD's | Samsung 990 EVO Plus 2TB | € 120,90 | € 120,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.353,57 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Vooral een snellere en krachtigere upgrade tov mijn huidige PC (Intel Core i7-6700, Gigabyte GeForce GTX 1070 G1.
Ga je overklokken?
Niet van plan, maar wie weet.
Wat verwacht je van ons?
Deze build is gebaseerd op recente 1440 BBG, echter zijn sommige componenten slecht verkrijgbaar (ASRock B850M-X) of denk ik er betere componenten ervoor gevonden te hebben, maar ik vind het lastig in te schatten of dat ook daadwerkelijk zo is en of alles samenwerkt. Het zou tof zijn als een paar mensen mee kunnen kijken om dit systeem werkt en of er nog een efficiëntieslag te maken is.
Specifiek:
1. Moederboard - Het moederbord is potentieel wat overkill, wifi heb ik bijvoorbeeld niet nodig ivm ethernet aansluiting. Zie door de moederbord bomen het bos even niet meer, maar zijn hier nog goedkopere borden te krijgen?
2. RAM - De G-skill flare RAM werd door de BBG aangeraden, maar de Lexar Ares LD5U16G60C320A-RGD lijkt mij, met de lagere CAS, een betere keus?
3. Voeding - Ik lees slechte reviews over de Corsair RM650e (2025), en MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart heeft veel betere reviews en maakt mijn build ook toekomstbestendiger voor een zwaardere videokaart in de toekomst. Voor een tientje meer lijkt mij dat een logische keuzen, wat denken jullie?
Dat zijn mijn specifieke vragen, maar als er andere suggesties of upgrades zijn sta ik daar uiteraard voor open