Attema CH60R vanaf bovenkant openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT10
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 22:27
Allen

Ik heb in de hal een Attema CH60R centraaldoos, hier komt ook de verlichting van de trapleuning uit. Hier moet een transformator tussen gezet worden en de draden moeten eruit gehaald worden aangezien de draden al verwerkt zitten in de nieuwe leuning.

Om dit te doen heb ik op zolder een vloerplaat losgehaald zodat ik bij de centraaldoos kan, vanaf onder is immers geen optie want de doos hangt boven de trap een 4-5 meter hoog, dat wordt dus nogal een constructie om daar bij te kunnen.

Nu lijkt het dat deze centraaldoos niet goed open kan vanaf boven. Heeft iemand hier ervaring mee: kan die centraaldoos open vanaf boven en hoe doe je dat dan?

Gr
MT10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dit kan niet vanaf de bovenkant open, zonder het te slopen.

Wat bedoel je precies met de draden van de trapleuning? Kun je niet vanaf de bovenkant de leiding met deze draden helemaal losmaken van de centraaldoos? Ik zou deze zwakstroombedrading sowieso niet in de centraaldoos hoeven.

Heb je nog een schakeldraad uit deze centraaldoos nodig om de verlichting in de trapleuning te schakelen o.i.d.? Anders zou je de transformator toch ook met een stekker in een willekeurige contactdoos op zolder aan kunnen sluiten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 19:29

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

In principe kan dat alleen door het plastic kapot te maken. Als je dat na je klusje weer terug lijmt en dicht maakt met pvc lijm zou het in principe kunnen.

Het echte probleem is natuurlijk wat er gebeurt met je bedrading als je een gatenzaag in de verkeerde kant van een centraaldoos zet.

Ik denk dat je toch even moet gaan denken hoe je een ladder/plateau fatsoenlijk in dat trapgat zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT10
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 22:27
Xander schreef op zondag 25 mei 2025 @ 14:59:
Dit kan niet vanaf de bovenkant open, zonder het te slopen.

Wat bedoel je precies met de draden van de trapleuning? Kun je niet vanaf de bovenkant de leiding met deze draden helemaal losmaken van de centraaldoos? Ik zou deze zwakstroombedrading sowieso niet in de centraaldoos hoeven.

Heb je nog een schakeldraad uit deze centraaldoos nodig om de verlichting in de trapleuning te schakelen o.i.d.? Anders zou je de transformator toch ook met een stekker in een willekeurige contactdoos op zolder aan kunnen sluiten?
De verlichting zit in de trapleuning en die zwakstroom draden zitten daaraan vast gemaakt. Er zit inderdaad een schakel draad naar de centraaldoos. (De trapleuning en lamp boven de trap schakelen samen)

Als ik je goed begrijp zou je dus de uitgaande pvc buis losmaken, daar de bedrading doorknippen, en de verbinding maken met de trafo om vanaf daar dan door die pvc buis de draden te trekken? Het gaat om de groen gemarkeerde buis op deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eZzmHaggCygoKR__z3GRuhCpIIg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kg250QbaGO1fn1evy04nAxrR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door MT10 op 25-05-2025 15:05 ]