Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthigast
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-09 22:25
Dag beste Tweakers. Ik ben aan het kijken of ik de gewone lichtschakelaars kan vervangen met schakelaars die ook een bewegingsensor hebben op de trappenhal, zonder al te veel gedoe, liefst een drop-in replacement (Ben niet al te handig met elektriciteit, heb wel een workshop gedaan met de basics waaronder lichten en schakelaars plaatsen.)
Als iemand weet of dit kan en welke schakelaars ik best neem, please let me know :D
...

De configuratie is redelijk standaard. Bovenaan en onderaan de trap staat een standaard 3-way schakelaar die het licht aan en uitzet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOPSHE_jV6s17N_r0t9mF43p5U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MNTVxjtDtsTTH989NUdRDer3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpk9DFg-7QYYg9qtWbzUNdK7KYo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y6xb4S8kOJEkyHPgqjnmGouy.jpg?f=fotoalbum_large
...

Heb tot nu toe van die batterij slurpende lampjes geplaatst, maar wil dat niet als permanente oplossing. Vooral aangezien 2 van de 3 al na een week stuk zijn :'(

Technische installatie => schopje naar DEI

[ Voor 1% gewijzigd door Septillion op 26-05-2025 14:01 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:16
Is een lamp met ingebouwde bewegingssensor geen optie?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthigast
FredvZ schreef op zondag 25 mei 2025 @ 12:19:
Is een lamp met ingebouwde bewegingssensor geen optie?
De lamp hangt boven, dus dan zal die niet zo goed werken als je van beneden komt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:21
Ja, kan.

Niet flauw bedoeld, maar Google je vraag, komen, o.a., aantal topics hier op Tweakers voorbij met dezelfde vraag, met "mooie" schema's er bij 😉

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-09 20:54

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Wat is er mis met een goed werkende hotelschakeling? Dat is toch wat je nu hebt??

Ik begrijp niet goed wat precies op dit moment zo'n groot probleem is dat je uit nood lampjes op batterij hebt geplaatst.

Dat helpt wel naar een degelijke oplossing, want de plakgootjes met zichtbare draden geven me wel een beetje de rillingen.

[ Voor 7% gewijzigd door AtomicShockwave op 25-05-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthigast
Wat is er mis met een goed werkende hotelschakeling? Dat is toch wat je nu hebt??
Nachtelijke ik drukt niet op lichtknopjes als ik naar het toilet moet :P
Dat helpt wel naar een degelijke oplossing, want de plakgootjes met zichtbare draden geven me wel een beetje de rillingen.
Zo heb ik het huis gekocht en zo erg is zo'n gootje toch niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Alle bewegingsmelders die je wil parallel aansluiten (bestaande bedrading zal 3 draden zijn dus voldoende); eventueel een shelly dimmer ertussen als je een nachtstand wil (tussen bepaalde uren 5% helderheid).

Een bewegingsmelder heeft een uitgang die na beweging nog X tijd ingeschakeld blijft, dus je kan de lamp er direct op zetten.

[ Voor 23% gewijzigd door naftebakje op 26-05-2025 15:02 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1