360° birdview op een camper

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 17:29
Ik zou graag een 360° camera systeem op onze camper plaatsen en ben op zoek naar een systeem. Zelf vind ik een systeem van 3dm-vision of domatic perfect vieuw cam maar dan zit ik in een prijsklasse van ongeveer 5k geplaast (zelfplaats niet mogelijk ivm kalibratie)

Birdvieuw is niet echt nodig voor mij en 3 camera's zou voldoende zijn. Aan de linkerzijkant moet geen camera staan. Moest ik op een camping staan en de kamper naast mij filmt constant mijn "voortuin" zou ik dat zelf ook irritant vinden.
Ik wil savonds kunnen zien als er iemand rond mijn camper hangt en wil van afstand kunnen kijken moest er iemand proberen binnen breken.

Als ik dan verder zoek kom ik vooral uit bij daschcams, blackvue spreekt mij dan het meeste aan ivm de parkeermodes enzo. Zijn er hier die ervaring met zoiets hebben of eventueel een soort van zelfbouw systeem. Alle camera systemen die ik vind zijn vooral voor thuis en ik zou kleine auto camera's willen plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Zoiets als dit? Kun je de camera's neerhangen waar je wil, en werkt zowel voor beveiliging als bijv. achteruitrijcamera. Zijn ook aerodynamischere varianten van zoals deze, maar deze heeft dan weer kabels die je moet trekken.

Dashcam zou ik óók doen, maar los daarvan. Ik zou dan voor een Viofo of Thinkware gaan, en dan de focus leggen op de voorkant. De rest kun je zo'n systeempje gebruiken, even op letten dat je er eentje pakt die ook opneemt.

Verder zou ik je aanraden om wél alle kanten een camera te hangen, maar bijvoorbeeld gewoon een kapje eroverheen als je eenmaal geparkeerd bent bij een camping. Er zijn toch genoeg situaties met een camper waar ook de linkerkant wel handig is om een overzicht vanaf wat hoger te hebben, je ziet een stuk meer met zo'n camera dan met je buitenspiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Heb je zelf ervaring met die amazon systemen? Bij Amazon heb je vaak van die aliexpres spullen en ik wil liever iets goed en eventueel wat meer uit geven. Niet alles is daar natuurlijk slecht, wolfbox heeft zo een goede dashcam maar dan kan je niet op afstand kijken wat een must is voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb even je titel een update gegeven :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

chundo schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:04:
Ik wil savonds kunnen zien als er iemand rond mijn camper hangt en wil van afstand kunnen kijken moest er iemand proberen binnen breken.
Ik kan je garanderen dat je hier een denkfout maakt als je de camper op een camping wilt plaatsen in NL of buiten NL. Niet overal mag je zomaar filmen, het is geen parkeercamera wat jij wilt maar een beveiligingssysteem dat is wel behoorlijk over the top. In Duitsland is een dashcam in je auto al grijs gebied zie bijv: https://www.anwb.nl/jurid...rsregels/dashcam-verboden Duitsland, Luxembourg, Oostenrijk of Portugal vergeet het maar met je camper daar mag je ze niet aan hebben op de openbare weg en zou het mogen op privéterrein van een camping?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik denk dat we idd in een grijs gebied zitten, een tesla filmt heel de omgeving, veel automerken hebben 360° camera's met birdvieuw en filmen ook heel de omgeving.
Wij staan veel vrij op parkeerplaatsen en ik heb geen behoefte om mijn buren te filmen zoals ik al aangaf in mijn startpost en zal ook zorgen voor kapjes ofzo zodat ik niemand zijn privacy schend.
Ik wil zien als er iemand aan mijn deur rommelt en goed zicht tijdens manoeuvres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:46
Je hebt er echt niks aan om te zien of iemand aan je deur rommelt. Want er zijn 2 opties: 1, je bent in de camper en merkt het anders ook wel.op of 2, je bent niet in de camper en dan doe je er dus niks aan.

Wil.je nou liever een soort beveiligingssysteem of iets dat je helpt met parkeren? Parkeerhulp lijkt me namelijk nuttiger en ook een veel meer voorkomende case.

[ Voor 11% gewijzigd door Fr33z op 25-05-2025 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:55
Is een camper inbraakalarm met een 130Db sirene niet veel effectiever?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Het is best wel een kost en dan heb ik liever dat ik het zowel voor parkeren als extra beveiliging kan gebruiken. Als ik zie dat er iemand rommelt kan ik manueel het alarm laten af gaan en is dat hopelijk voor er braakschade is. Snachts denk ik dat ik met bewegingssensors op en lamp ga werken.
Pagina: 1