Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:01
Beste Tweakers

Volgende week wordt er voor mij een hypotheekaanvraag gestart, koopsom 430k.
Heb 5 weken om de financiering rond te krijgen.

Ik zit met het volgende: mijn vermogen is verspreid over spaar, beleggingen (meesman) en crypto.
20k op spaar, 60k beleggingen, 60k crypto.
Wat ga ik nu opgeven als bewijsstukken?

Ik neig ernaar om mijn spaar + beleggingen screenshot aan te leveren en crypto achterwege te laten.
Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar geen risico wil lopen op vertraging om crypto zaken aan te moeten leveren. Met mijn spaargeld en beleggingen zou het toch wel goed moeten zitten zou je denken.

Wat zouden jullie doen om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je nu weer een huis koopt, want je hebt er pas al 1 gekocht die je gaat verduurzamen, zal dit je vastgoedproject worden? Dan lijkt het mij verstandig om een met een financieel adviseur te gaan praten ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Alleen de bewijsstukken aanleveren die relevant en voldoende zijn om je hypotheek rond te krijgen.

Het is niet de belastingdienst die al je bezittingen in beeld wil hebben, maar een stukje zekerheidsstelling voor de hypotheekverstrekker om te bewijzen dat je de eigen middelen daadwerkelijk hebt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Dat hangt er toch helemaal vanaf hoeveel je wil gaan lenen en wat de waarde van het onderpand is? Als je 100k wil lenen omdat je nog 330k uit een vorige hypotheek financiert en je verdient vijf keer modaal dan liggen de kaarten heel anders dan dat je maximaal gaat lenen en weinig verdient.

Schakel hier je adviseur voor in, die kent de doorlooptijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Kurkentrekker op 25-05-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Eens met @spone , kleine remark, soms kan het tegen je werken als je versterker niet het hele plaatje heeft. Afhankelijk van je eisen/bemoedigen voor je hypotheek.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0re0
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:01
Bedankt iedereen :) Ik ga even aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:45
Eigen vermogen opgeven is alleen belangrijk als je het nodig hebt voor de financiering, en je dus niet de volledige koopsom kan of wilt financieren met een hypotheek.

Daarnaast is eigen vermogen belangrijk als je een overbrugging moet financieren waarbij je moet kunnen bewijzen dat je 6 of 12 maanden dubbele lasten kunt dragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:05

Theo

moederbord

0re0 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 11:00:
Beste Tweakers

Volgende week wordt er voor mij een hypotheekaanvraag gestart, koopsom 430k.
Heb 5 weken om de financiering rond te krijgen.

Ik zit met het volgende: mijn vermogen is verspreid over spaar, beleggingen (meesman) en crypto.
20k op spaar, 60k beleggingen, 60k crypto.
Wat ga ik nu opgeven als bewijsstukken?

Ik neig ernaar om mijn spaar + beleggingen screenshot aan te leveren en crypto achterwege te laten.
Niet omdat ik iets te verbergen heb, maar geen risico wil lopen op vertraging om crypto zaken aan te moeten leveren. Met mijn spaargeld en beleggingen zou het toch wel goed moeten zitten zou je denken.

Wat zouden jullie doen om de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden?
Welk bedrag ga je gebruiken voor de aankoop en de aankoopkosten? (de 2% overdrachtbelasting, de notaris, hypotheek, taxatie enz) Zorg dat je dát vermogen in geld hebt, en geef dat geld ook op bij je aanvraag. Of je daar je crypto of je beleggingen voor gaat verkopen dat weet jij enkel. Maar bewijs dat jij de kosten kunt betalen die je zo ook moet betalen, en dat jij het geld hebt.

Voor de hypotheekverstrekker zijn aandelen en crypto hetzelfde als een dure auto of kunst; het is een bezit, en met bezit kun je geen rekeningen betalen. Dat kun je enkel met geld.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1