iPhone reboot constant, Winkel garantie stuurt 2x terug

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Hi,

Ik zit met een probleem met de garantie via *knip* Winkel waar ik redelijk gek van wordt....
Ik heb een iPhone 15 Pro via Provider(toestelkrediet) sinds september 2023.
Sinds begin dit jaar herstart in mijn broekzak, of als ik de telefoon uit mijn broekzak haal.
In het begin 2-3x per dag, maar inmiddels gebeurt circa 50x per dag!

Ik heb eerst een volledige factory reset gedaan, maar dat heeft het probleem niet opgelost.
Uiteindelijk heb ik een garantie aanspraak gedaan via Winkel, omdat het na het eerste jaar is kan het niet via Apple.

Winkel, of eigenlijk Reparatiebedrijf, de reparatie partner van Winkel, heeft de telefoon na 3 weken ongerepareerd terug gestuurd, omdat ze geen probleem konden vinden. Op de bon staat dat ze wel een Software flash hebben uitgevoerd. Helaas begon de telefoon weer direct dezelfde kuren te vertonen. Daarop ben ik naar The Phone Lab gegaan om te kijken wat zij konden doen. Die hebben heel netjes de kernel panics uitgelezen en het blijkt en defect moederbord te zijn. Zij konden de reparatie doen voor €600,-, maar raden aan nogmaals garantie te claimen via Winkel.

Telefoon weer terug gestuurd, deze keer 7 (!!) weken weggeweest. Na herhaaldelijk bellen en steeds aan het lijntje gehouden te worden, vertelde de dame aan de telefoon dat er een notitie in het systeem stond om mij te bellen voor meer info. Dit omdat ze het probleem niet kunnen reproduceren. Echter hebben ze mij nooit gebeld... De aardige mevrouw was hier verbaasd over en zou er achter aan gaan. Prompt kreeg ik de volgende dag een mail van Reparatiebedrijf, dat de iPhone weer terug gestuurd wordt... Conclusie: geen problemen gevonden :(

Ik ben zonet op hoge poten naar de Winkelwinkel gegaan, telefoon op de balie gelegd, waar deze weer spontaan restarten. Aangegeven dat ik nu echt wel klaar ben met de gang van zaken en dat ik per direct opgelost wil zijn na ruim 9 weken incompetentie. Het enige wat ze kunnen betekenen is de telefoon voor de derde keer opsturen en hopen dat ze deze nu wel repareren :+

Hier ben ik uiteraard niet akkoord mee gegaan. Ik heb mijn beklaag nog op het Winkelforum gedaan en daar wordt mij door een moderator van Winkelgeadviseerd om Apple lastig te vallen en hun de telefoon proberen te laten repareren onder garantie.

Ik ben er echt helemaal klaar mee inmiddels en wil gewoon een normaal werkende telefoon. Hoor graag advies hoe ik dit nu het beste aan kan pakken, want ik heb 0 vertrouwen meer in Winkelen Reparatiebedrijf.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2025 01:42 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kant op :)

iOS > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:56

H-W

Jaren geleden had je bij Winkel zoiets als een red scratch swap. Ik heb eenzelfde kwestie mee gemaakt met een Siemens S55 (kan je nagaan hoe lang dat geleden is :D) die enkele keren ter reparatie ging voor problemen met het toetsenbord. Nadat ik voor de 3e keer terug ging, werd het toestel zonder problemen omgeruild voor een Nokia 6100. Ik heb alleen geen idee of dit nog steeds bestaat?
En anders contact opnemen met Apple zelf? Misschien willen die wat voor je doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2025 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
H-W schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 19:08:
Jaren geleden had je bij Winkel zoiets als een red scratch swap. Ik heb eenzelfde kwestie mee gemaakt met een Siemens S55 (kan je nagaan hoe lang dat geleden is :D) die enkele keren ter reparatie ging voor problemen met het toetsenbord. Nadat ik voor de 3e keer terug ging, werd het toestel zonder problemen omgeruild voor een Nokia 6100. Ik heb alleen geen idee of dit nog steeds bestaat?
En anders contact opnemen met Apple zelf? Misschien willen die wat voor je doen.
Veel winkels hanteren dat een product niet conform is na 3 reparaties. Na 3 keer problemen te hebben verholpen komt het er op neer dat het product niet is wat je er van mag verwachten en dat je iets anders kan krijgen omdat het product niet betrouwbaar is. Bij de TS wordt het probleem echter niet gevonden. Dat betekend natuurlijk niet dat er geen probleem is, maar een nieuw product krijgen zonder dat iets is gevonden zal heel lastig worden. Die 3 reparatie regel zal de TS dus niet zomaar gebruik van kunnen maken.

Vroeger heb ik dingen naar Asus verzonden, voornamelijk laptops. Die gingen toen ook uit van die 3 reparatie regel. Ik heb echter ook een tablet gehad die wel 6 keer is geweest omdat ze het niet konden vinden. Toen hadden hun bij keer nummer 5 ook nog geen zin in omruilen.

Voor de TS lijkt het mij handig om bewijs te verzamelen. Bijvoorbeeld een video maken van het probleem.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2025 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:28
Reparateur, vroeger uit mijn hoofd teleplan zal een gecertificeerd reparateur zijn. Dat heeft voor, en nadelen, voordeel is dat wanneer ze het probleem kunnen vinden en het toestel nog fabrieksgarantie heeft ze het vaak heel makkelijk gerepareerd krijgen zonder al te veel problemen. Daarbuiten kan het al lastiger worden, omdat ze dan goedkeuring nodig hebben van Winkel (omdat die dan de kosten moet dragen).

Nadeel is dat dit soort partijen (net als bijv Dynafix) normaliter heel strict werken volgens de richtlijnen van de fabrikanten waarvoor ze gecertificeerd zijn en hun diagnose vaak vrij snel afgehandeld moeten worden omdat het simpelweg 'lopende band' werk is. En als het probleem zich dus niet voordoet tijdens hun tests kom je dan al snel in een loop als dit terecht.

Als je het dus kan reproduceren, vermeld dan de stappen om dat te doen heel correct en duidelijk bij het opsturen of beter, laat het zien in bijvoorbeeld een Winkel winkel aan een medewerker (dit lijkt nu gebeurt te zijn haal ik uit je relaas) zodat deze het 'hoe en wat' ook intern in het systeem kan zetten, immers dit soort diagnoses gaan vaak er snel, verwacht dus niet dat ze uren met het toestel bezig gaan om problemen te vinden bij de reparateur. Wat ik niet zou gaan doen is stennis schoppen bij zo'n balie, iets met vliegen, stroop en azijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2025 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb de naam van de winkel/provider uit de TS, titel en een aantal reacties verwijderd, zoals ook in het lokale beleid staat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Neem met een andere telefoon een filmpje op waar dit gebeurt en laat dat zien. De winkel kan wel wat meer moeite doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 11:02

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Dank voor de vele reacties! Filmpje is nog wel een goede. Ze hebben in de winkel al wel gezien dat de telefoon reboot en bij de tweede reparatie heeft de jongen ook netjes alles zeer uitgebreid in het systeem gezet. Helaas doet de reparateur er niks mee. Vandaar dat ik niet echt vertrouwen erin heb dat bij een derde poging ze wel opeens hun werk gaan doen ;)

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:28
jd1987 schreef op zondag 25 mei 2025 @ 08:57:
Dank voor de vele reacties! Filmpje is nog wel een goede. Ze hebben in de winkel al wel gezien dat de telefoon reboot en bij de tweede reparatie heeft de jongen ook netjes alles zeer uitgebreid in het systeem gezet. Helaas doet de reparateur er niks mee. Vandaar dat ik niet echt vertrouwen erin heb dat bij een derde poging ze wel opeens hun werk gaan doen ;)
Maar hebben ze er ook ingezet hoe die reboot getriggered kan worden, je wil het liefst die reparateur de boel op een presenteerblaadje aanreiken. Want jij kan immers ondervinden dat de telefoon reboot, maar als zij in hun test suite dat niet ondervinden, en hun diagnostische tools geven ook geen issue aan zal het waarschijnlijk inderdaad gewoon weer terug komen als 'we kunnen het gemelde probleem niet vaststellen'.

Wanneer mogelijk, zet er dus duidelijk in 'als je dit, dit en dat doet, dan herstart het toestel'. Immers bij 50x per dag (en ik vermoed dat je niet telt wanneer je slaapt) , zou dat iets van 3x per uur moeten zijn. Dat zou toch te documenteren moeten zijn. Of gebeurt het echt alleen wanneer het toestel 'idle' is in de broekzak (of bijv. op tafel ligt), want dan zou ik dat ook heel duidelijk aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 30-09 17:14
Koopovereenkomst ontbinden op basis van non conformiteit, je hebt ze inmiddels twee kansen gegeven op reparatie binnen een redelijke termijn. Dat is meer dan genoeg en aan deze redelijke termijn hebben ze zich niet gehouden. Je krijgt je volledige aankoopbedrag terug.

Een nieuwe reparatie poging moet je niet mee akkoord gaan.
Pagina: 1