Toegangscontrole voor thuisgebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddysleep
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-05 14:21
Hallo,

Iemand hier ervaring met toegangsystemen voor thuisgebruik? Ik ga binnenkort bouwen en wens een deur met elektrisch meerpuntslot te voorzien. Om dat elektrisch slot te kunnen openen was ik aan het denken aan zo'n toegangsysteem. In de ideale wereld zou dat systeem het volgende moeten kunnen voor mij:
  • ontgrendelen met de telefoon google/apple wallet (maar ik had vernomen dat dat een jaarlijkse kost met zich mee zou brengen; dus dat is wel jammer)
  • pincode + vingerafdruk voor als je jezelf buitengesloten hebt
  • een afstandsbediening, zoals bij een garagepoort om de voordeur te ontgrendelen
  • integratie in home assistant zou helemaal top zijn
Ik weet dat ubiquiti met de access lijn, apparaten heeft die sommige zaken kunnen. Maar is er niets professioneler/robuuster voor thuisgebruik? In firma's gebruiken ze vaak HID. Is dat haalbaar voor thuis, iemand ervaring hiermee? Zou voor 1 enkele deur zijn.

Groeten!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:48
Het nadeel aan professionele systemen zijn:
- complexere installatie en programmatie (omdat er ook zeer veel in te stellen/mogelijkheden zijn)
- licenties en hostingskosten (saas)
- dure componenten (IP/hoofdcontroller, evt. Deurcontroller, voeding en batterij, lezer)
- moeilijk te verkrijgen voor particulieren
-> bv. Paxton 10 of net, Hid, Nedap, EAL, Rosselare, CDVI, Synguard, … en nog vele 100- andere

Je kan een of meerdere beveiligingsinstallateur vragen om aan de hand van je eisenpakket om een offerte op te maken. Gaat je in elk geval een rib uit je lijf kosten.

Een andere optie is een videofoniesysteem met een buitenpost en binnenpost en componenten (voeding, controller, smart gateway) te installeren dat voldoet aan je eisenpakket. Bv. 2N, Siedle, Akuvox, Paxton. Dan ga je iets goedkoper uit zijn denk ik.

Ik ken Ubiquiti access niet maar als je dit zelf kan installeren en de prijs valt mee dan is dit een goede optie. Je moet alleen goed kijken of je elektrische motorslot aan te sluiten is op de controller van UA. Let daar vooral op het voltage (12 of 24 is gebruikelijk, heel soms 48), en de stuurdraden van het motorsloten.

Andere partijen zijn slim omgegaan met al die ‘nadelen’ van een klassiek toegangscontrolesysteem met ontwikkeling van de vele digitale europrofielcilinders (Nuki, Aquara, yale, …) voor particulieren.