Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga het gebruiken om een 3d-spel te programmeren in Unity. En af en toe op 1440p en 144Hz te gamen, maar dat is bijzaak.
Ik gebruik veel programma's tegelijk. Unity, Blender, Photoshop, Substance painter, VS code en Chrome.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1800, maar dat is inclusief nieuw beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis neem ik mee. Ook heb ik een Gigabyte GC-WBAX200 netwerkadapter voor WiFi.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag 64gb RAM, omdat ik dus veel programma's tegelijk gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe groot de kast is, RGB, stroomverbruik, en hoeveel geluid hij maakt vind ik niet belangrijk.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Ik ga ook niet upgraden. Misschien een keer een extra SSD erbij.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel over de GPU CPU combo. Misschien dat een betere CPU beter is voor programmeren.
Van wat ik zo snel las zijn de prestaties niet heel veel beter bij een ietwat duurdere CPU. Lastig
Verder zit ik nergens echt aan vast, dus alle suggesties zijn van harte welkom.
Ik ga het gebruiken om een 3d-spel te programmeren in Unity. En af en toe op 1440p en 144Hz te gamen, maar dat is bijzaak.
Ik gebruik veel programma's tegelijk. Unity, Blender, Photoshop, Substance painter, VS code en Chrome.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1800, maar dat is inclusief nieuw beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis neem ik mee. Ook heb ik een Gigabyte GC-WBAX200 netwerkadapter voor WiFi.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag 64gb RAM, omdat ik dus veel programma's tegelijk gebruik.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe groot de kast is, RGB, stroomverbruik, en hoeveel geluid hij maakt vind ik niet belangrijk.
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning. Ik ga ook niet upgraden. Misschien een keer een extra SSD erbij.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel over de GPU CPU combo. Misschien dat een betere CPU beter is voor programmeren.
Van wat ik zo snel las zijn de prestaties niet heel veel beter bij een ietwat duurdere CPU. Lastig
Verder zit ik nergens echt aan vast, dus alle suggesties zijn van harte welkom.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 192,99 | € 192,99 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 154,67 | € 154,67 |
1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC | € 719,- | € 719,- |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 72,99 | € 72,99 |
1 | Monitors | Iiyama G-Master GB2770QSU-B6 Zwart | € 214,50 | € 214,50 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 33,90 | € 33,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C30BBEK2-64 | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM650e (2025) Zwart | € 87,- | € 87,- |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 139,90 | € 139,90 |
Totaal | € 1.814,85 |
Project Kaizo