Asus Nuc 15 Pro voor thuiswerkplek

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkerjangert
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-05 13:58
Wat wil ik doen met je nieuwe systeem?
Deze komt op mijn bureau van mijn thuiswerkplek. Naast wat werk en python coding wil ik hem gebruiken om ook zo af en toe een simpel spelletje te spelen. Verder wil ik hem gebruiken om te de zwaardere games te streamen via Geforce / Boosteroid / Microsoft Gamepass. Hij moet wel toekomst bestendig zijn. Vanwege de ruimte wil ik gaan voor een mini PC.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 600 en 900 euro, maar heb niet direct een harde grens.

Ik heb zelf al het volgende gevonden
Ik zat zelf te denken aan de Asus Nuc Pro en dan de i5 variant met een 225H processor. Ik ben niet zo handig en wil hem dus laten samenstellen en daar zit het hem in. Ik vind eigenlijk maar één website waar dat kan en ik heb mijn bedenkingen over de componenten die ze daar aanbieden: nuc-pc.nl.

Eerste vraag: heeft iemand ervaring met deze site en deze een beetje acceptabel qua kwaliteit en klantenservice?

Verder wat vragen over de componenten: Ik zie in de specs van Acer dat voor de Arc GPu om te werken er 2 Ram sloten gebruikt moeten worden. Ik zie dat niet terug in keuze op nuc-pc.nl en overigens ook niet in de specs van intel. Interperteer ik de Asus specs goed dat ik er dus beter 2 x 16 Gb ram in plaats van 1 x 32 Gb in kan plaatsen?

Verder de componenten op de website: Voor het geheugen bieden ze enkel crucial modules; die lijken voor €59,- voor 16 Gb wat overpriced als ik naar de price-watch kijk. Als ik het systeem zelf in elkaar ga zetten, welk merk / type zouden jullie dan aanraden?

Ook voor de SSD's zijn de keuzes duur en beperkt: Kingston / WD van 1 TB lijkt goed geprijsd, maar al wat ouder en de samsung 980 500 GB lijkt wat overpriced voor €69,-. Hier dus dezelfde vraag als hierboven: Als ik het systeem zelf in elkaar ga zetten, welk merk / type zouden jullie dan aanraden?

Als laatste nog de vraag of de Asus Nuc met een Intel 15e generatie een goede keuze is, of dat er betere alternatieven van bijvoorbeeld AMD zijn met een betere prijs / kwaliteit verhouding. Ik wil liever geen Apple systeem omdat ik er Windows op ga draaien.

Beste antwoord (via bakkerjangert op 28-05-2025 10:36)

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:40
Neem bv Crucial CT16G56C46S5 en een Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB. Volg dan een video demo zoals deze

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:26
Niet zo handig… Dat zal echt geen probleem zijn. Je zal geheugen en een ssd in de NUC moeten “monteren”, dat kan echt iedereen zonder problemen voor elkaar krijgen. Als je dat al eens vaker hebt gedaan kost dit 5 minuten, en in jouw geval neem je er een kwartier voor en dan komt het helemaal goed 😊.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:40
Neem bv Crucial CT16G56C46S5 en een Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB. Volg dan een video demo zoals deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Asus/Intel NUCs zijn in basis zeker wel prima producten. Heb er enkele gehad en eentje nog steeds draaien als Proxmox homelab.

Er zijn vele NUC-achtige doosjes te koop van allehande fantasiemerken maar ook wat bekendere partijen zoals bijvoorbeeld Minisforum.

Maak je geen zorgen over het “installeren” van wat RAM en een SSD. Dat stelt echt niets voor en zal je zeker gaan lukken. :)