Uitbreiding DDR5 - SODIMM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahamapleister
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ik heb een laptop ASUS LP034W met één 16GB geheugen reepje die ik graag wil uitbreiden met een tweede reepje.

Volgens HWINFO64 zit de volgende erin:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9krehh-1zQmy6GJNSVjfvXa-LxQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/9qG4pbRMOgXn9njhBcZgAhEu.png?f=user_large

Kan iemand vertellen of dit dan de goede is: uitvoering: Crucial CT16G56C46S5

Ik heb gelet op de snelheid 5600MT/s en op de timings? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Beste antwoord (via bahamapleister op 24-05-2025 02:48)

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:13
bahamapleister schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:32:
Ik heb gelet op de snelheid 5600MT/s en op de timings? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?
De spanning en of er een XMP-/EXPO-profiel nodig is om die snelheid te halen. Dat gaat vaak samen: als er een hogere spanning nodig is voor de geadverteerde snelheid, draait het standaard vaak trager en moet je bijv. XMP activeren om die instellingen hoger te zetten. Sommige laptops/moederborden laten je weinig instellen en dan zou je vast kunnen zitten op die lagere snelheid.

Maar bij het geheugen dat je uitgekozen hebt, zie ik daar niks van, dus het lijkt een veilige keuze. Als je doorklikt naar de fabrikant vanuit de specificaties hier, kun je ook een compatibiliteitscheck doen. Jouw LP034W zou dan "ASUS TUF Gaming A15 (2024)" moeten zijn en dat geeft een groen vinkje.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:13
bahamapleister schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 14:32:
De spanning en of er een XMP-/EXPO-profiel nodig is om die snelheid te halen. Dat gaat vaak samen: als er een hogere spanning nodig is voor de geadverteerde snelheid, draait het standaard vaak trager en moet je bijv. XMP activeren om die instellingen hoger te zetten. Sommige laptops/moederborden laten je weinig instellen en dan zou je vast kunnen zitten op die lagere snelheid.

Maar bij het geheugen dat je uitgekozen hebt, zie ik daar niks van, dus het lijkt een veilige keuze. Als je doorklikt naar de fabrikant vanuit de specificaties hier, kun je ook een compatibiliteitscheck doen. Jouw LP034W zou dan "ASUS TUF Gaming A15 (2024)" moeten zijn en dat geeft een groen vinkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bahamapleister
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Het werkt top. Veel dank!