Philips Hue Sync box geluid werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Ik heb 2 dagen geleden de Hue Sync Box 8K met een led strip gekocht voor mijn LG C3. Ik heb ook de soundbar van LG, een LG DS9S.
Als ik TV kijk via Ziggo TV, heb ik gewoon geluid en ambi light. Maar zodra ik overschakel naar mijn Shield TV, heb ik geen geluid meer. Alleen maar geluid via de TV luidspreker.

Ik heb het aangesloten als volgt; HDMI IN van LG DS9S naar HDMI 4 van de Sync box. HDMI Out vanuit LG DS9S naar de HDMI 2 (eARC/ARC) van mijn LG C3 TV.
Vanuit de Sync box HDMI Out/tv naar HDMI 1 op mijn LG C3. Vervolgens is het Ziggo TV kastje aangesloten op HDMI 3 van de Philips Sync Box. En de HDMI van de Shield TV gaat naar HDMI 1 van de Sync box.

Als ik de TV aanzet, en ik ga naar bijvoorbeeld YouTube heb ik gewoon geluid via mijn soundbar.
Als ik de HDMI kabel van mijn Shield TV in mijn LG C3 steek heb ik gewoon geluid. Zodra ik de kabel in de Sync Box steek, verlies ik de verbinding.
Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest met het bekijken van filmpjes en het googlen en ben er nu een beetje klaar mee. Ik heb alle opties zover ik weet geprobeerd maar ik krijg de soundbar niet werkend.
Dus ik probeer het even op tweakers, ik ben in het verleden al vaker heel fijn geholpen hier dus ik hoop dat iemand weet wat ik verkeerd doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:11
Hier staat het schematisch duidelijk weer gegeven https://www.philips-hue.c...-box-and-arc-setup/000006

In het kort je sluit al je randapparatuur aan op de sync box (shield tv).

Vanuit je sync box gaat vervolgens 1x hdmi naar een input op je tv.

Soundbar op de (e)arc poort van je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Dan heb ik het dus wel juist aangesloten.
eARC-onderstuining staat ook aan op mijn LG C3.
Heb zojuist de Philips Sync box gereset maar dat helpt ook niet helaas.

Als ik de soundbar via bluetooth aan sluit werkt het wel op mijn Shield TV.

[ Voor 19% gewijzigd door GluonC op 23-05-2025 12:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KernelPanic
Volgens je eigen omschrijving niet.

Jij geeft aan dat je met twee kabels naar je shield tv gaat en dat moet je dus niet doen.

Dus shield tv --> sync box --> tv

Tv --> earc --> soundbar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W9ivt_siAmiz66AeX__9_lbqpEQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k5oEDVnCX2iiQtPwf9ubf0FB.webp?f=fotoalbum_large

Deze dus

[ Voor 48% gewijzigd door KernelPanic op 23-05-2025 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Mijn excuses, ik had het niet goed omschreven/uitgelegd 😅

HDMI IN van LG DS9S naar HDMI 4 van de Sync box, dus niet naar de shield tv.
De HDMI out van de LG soundbar gaat naar de LG C3 HDMI 2 (eARC/ARC)

De HDMI kabel van de Shield TV gaat naar HDMI 1 van de sync box, en Ziggo TV zit in HDMI 3 van de sync box.

Philips Hue zou gebruiksvriendelijk moeten zijn werd mij ook nog verteld. Nu ben ik niet super technisch maar een leek krijgt dit toch nooit werkend? Vind het erg ingewikkeld allemaal.

Misschien ligt het wel aan de geluidsinstellingen van de Shield TV, maar daar heb ik ook al van alles proberen te veranderen, niks lijkt te helpen.
Maar aangezien ik alleen op Shield TV geen geluid ontvang van mijn soundbar zou ik zeggen dat daar ergens het probleem ligt.

[ Voor 21% gewijzigd door GluonC op 23-05-2025 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Als je de afbeelding volgt dan:

"HDMI IN van LG DS9S naar HDMI 4 van de Sync box, dus niet naar de shield tv."

Heb je die dus niet nodig. Want de soundbar zit al op de earc poort. Nu heb je de soundbar ook nog richting je sync box.

Dus alle randapparatuur op de sync box, die gaat met 1x hdmi naar de tv.

Van de tv gaat 1x hdmi over de earc naar de soundbar.

Nu kan het nog steeds zijn dat de shield tv niet juist ingesteld staat, maar zou met de basis beginnen en het juist aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Zo had ik hem inderdaad eerst aangesloten maar dat werkte ook niet, toen had ik ergens gelezen dat ik de Shield TV moet verbinden met HDMI IN op de soundbar, maar dat is dus onjuist zie ik nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HlsqkOjQBGrGE9-eaSoHXI-Qgb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vYxyqwkXNPmmblvTCkBLufQs.jpg?f=fotoalbum_large
Hoop dat deze foto meer duidelijkheid geeft. Je ziet dat HDMI out/tv van de sync box naar HDMI 1 op de tv gaat. De HDMI poort daaronder (op mijn TV), is de HDMI eARC die naar de soundbar (hdmi out) gaat.

De overige 2 HDMI kabels op mijn sync box is mijn randapparatuur (de shield TV en Ziggo tv)

Ik heb nu toch alles juist aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
Hdmi arc van de tv netjes op de hdmi arc van de soundbar aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
KernelPanic schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 15:40:
Hdmi arc van de tv netjes op de hdmi arc van de soundbar aangesloten?
Yes, zodra ik YouTube via de TV kijk, of ik kijk TV via Ziggo heb ik ook helemaal geen problemen met het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Al eens geprobeerd om poorten en kabels te wisselen? Dus je Shield en Ziggo box even verwisselen en kijken of je hetzelfde effect krijgt. Dan even de kabels wisselen, enzovoorts. Als het consistent de Shield is die geen geluid doorgeeft, dan zou ik eens naar specs gaan kijken. Levert deze een ander soort audio track? Is het afhankelijk van wat je op dit apparaat afspeelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Archer_VC10 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 16:18:
Al eens geprobeerd om poorten en kabels te wisselen? Dus je Shield en Ziggo box even verwisselen en kijken of je hetzelfde effect krijgt. Dan even de kabels wisselen, enzovoorts. Als het consistent de Shield is die geen geluid doorgeeft, dan zou ik eens naar specs gaan kijken. Levert deze een ander soort audio track? Is het afhankelijk van wat je op dit apparaat afspeelt?
Ik heb inderdaad al geprobeerd om verschillende HDMI poorten en kabels te gebruiken. De helpdesk bij Philips Hue is ook niet echt hulpzaam, heb het idee dat zelfs ik er nog meer verstand van had.

Wat ik ook gebruik op de Shield TV, zowel YT als GeForce now en Netflix, ik ontvang nergens geluid. Ik heb wel geluid als als ik hem verbind via Bluetooth maar dat moet niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:49
Shield TV kan diverse streams uitsturen, het is mogelijk dat dit ergens onderweg verstoord wordt. Heb je ook al de verschillende audiosettings hier bekeken en wat opties getest: https://www.nvidia.com/en...avr-surround-audio-setup/ ?
Misschien dat een ander format voor je audio verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Bedankt voor het delen, heb gedaan wat daar uitgelegd werd maar ook dit zonder succes helaas.

Als ik de HDMI kabel van de Shield TV in mijn LG C3 doe, ontvang ik wel geluid via de soundbar. Maar dan werkt Ambi light natuurlijk niet en daarvoor heb ik die sync box juist gekocht.
Pagina: 1