Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Mijn vraag
Wij hebben vandaag onze zoon voor zijn 14e verjaardag een Fitbit Charge 6 gegeven, maar het blijkt dat Google hem niet toestaat het te gebruiken vanwege zijn leeftijd. Een eerste rondje op het web suggereert dat daar niet (makkelijk) om heen te werken is, dus dat ding gaat wsl. retour.

Welke alternatieven zou ik naar kunnen kijken die vergelijkbare functionaliteit en looks hebben, maar die wel door een kind gebruikt mogen worden?

Mijn zoon heeft volgens mij geen specifieke eisen, wil gewoon een hip dingetje voor aan zijn pols..

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung Galaxy A53

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12
Kan je zijn leeftijd niet aanpassen zodat het wel mag?

En het enige wat nu niet werkt is de app toch? Hij kan wel gewoon het apparaat gebruiken en zien hoeveel stappen hij zet op de dag. Kan het alleen niet in de grafiekjes in de app bekijken.

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Kun je niet in Family Link een supervised account maken? https://support.google.com/families/answer/7103338?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
jvanderkroon schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:04:
Kan je zijn leeftijd niet aanpassen zodat het wel mag?

En het enige wat nu niet werkt is de app toch? Hij kan wel gewoon het apparaat gebruiken en zien hoeveel stappen hij zet op de dag. Kan het alleen niet in de grafiekjes in de app bekijken.
In de fitbit app ziet hij alleen een aantal toestellen van de Ace serie. Dus hij kan de Charge helemaal niet installeren. Op dit moment staat zelfs de klok nog niet goed.
Hij heeft een supervised account in Family Link. Maar als je dat hebt, dan staat de fitbit app blijkbaar alleen toe om toestellen van de Ace-serie toe te voegen. En dus niet de Charge.

We hebben ook geprobeerd om een nepaccount aan te maken, maar Family Link staat niet toe deze te gebruiken op een toestel (zijn telefoon) onder ouderlijk toezicht.

[ Voor 82% gewijzigd door aap op 23-05-2025 11:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvanderkroon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12

LG-HM051MR-U44 | Daalderop DUO 50l | 1500 WP Zuid | gasloos '23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aap
Ik ga dit proberen!

In het stappenplan staat wel dat ik de leeftijd als net geen 13 moet instellen, maar mijn zoon is vandaag 14 geworden en kon de fitbit niet instellen (maar misschien dat in NL 16 de leeftijdsgrens is?)

Update:
ik kan de procedure helaas niet uitvoeren. Volgens Google is de leeftijd waarop je een kind mag ontkoppelen van ouderlijk toezicht 16 jaar, dus ik kan mijn zoon zelfs niet tijdelijk ontkoppelen.

En voor iemand het vraagt: de leeftijd van mijn kind kan ik ook niet veranderen. Tenminste, niet naar ouder dan hij nu is. Jonger misschien wel, maar daar blijf ik af voor het geval ik het erger maak.

[ Voor 29% gewijzigd door aap op 23-05-2025 22:21 ]

Pagina: 1