Ik heb de leeftijd van onze dochter wel kunnen veranderen (zette het op 1 dag voordat ze '16 wordt') en de volgende dag kregen wij - de ouders - en zij zelf een mail dat ze mocht kiezen of ze een 'volwaaridig' account wilde of verder onder supervisie wilde blijven.
Ze heeft nu een volwaardig Google Account, maar nog steeds alleen de 'Kids' Fitbits.
Ik heb nog hoop, want ik heb gisteren pas haar account overgezet 🤞
Update: ik zie dat ik het gistereavond om 22:00 gedaan heb, dus ik heb nog hoop 😊
Mail van Google naar ouder bij 'verjaardag':
[KIND] kan nu hun Google-account updaten
Hallo [OUDER],
[KIND] kan er nu voor kiezen om hun eigen Google-account ([KIND]@gmail.com) te updaten, omdat die de minimumleeftijd in je land heeft bereikt.
Als [KIND] hun account updatet, kan die het account zelf gaan beheren of dat nog steeds door jou laten doen.
Als [KIND] ervoor kiest hun eigen account te gaan beheren, gebeurt het volgende:
Je beheert hun account en apparaten niet meer, waaronder hun schermtijd en instellingen voor toezicht
Als [KIND] ervoor kiest om hun account door jou te blijven laten beheren, gebeurt het volgende:
Je blijft hun account en apparaten beheren, waaronder hun schermtijd en instellingen voor toezicht
Welke optie die ook kiest, die krijgt toegang tot meer Google-apps en -services, behalve apps en services waarvoor een specifieke minimumleeftijd geldt.
Het account van [KIND] wordt niet automatisch gewijzigd. We raden je dus aan met [KIND] te bespreken welke keuzes die heeft.
[KIND] kan er altijd voor kiezen volledige verantwoordelijkheid te nemen en het toezicht voor hun account te stoppen.
Ga naar de veelgestelde vragen voor ouders voor tips om betrokken te blijven bij het Google-gebruik van je kind naarmate het ouder wordt.
Mail nadat kind account omgezet heeft:
Je beheert je Google-account nu zelf
Hallo [KIND],
Met deze e-mail bevestigen we dat je ervoor hebt gekozen om je Google-account zelf te beheren en dat je akkoord gaat met het Privacybeleid en de Servicevoorwaarden van Google. We hebben je ouder ook een e-mail gestuurd.
Nu je de volledige verantwoordelijkheid voor je account hebt, kun je zelf het volgende doen:
- Digitaal welzijn: Gezonde digitale gewoonten aanleren die bij jou passen.
- Accountinstellingen: Wachtwoorden en toegangssleutels updaten of toevoegen en privacyinstellingen controleren.
- Locatie delen: bepalen met wie je je realtime locatie wilt delen.
[Update 21/7]
Helaas het mocht niet baten.
Nu de timer op 30 dagen vanaf nu dat het fitbit account wat gekoppeld is aan het google account daadwerkelijk helemaal is verwijderd...
Tot die tijd een tijdelijk ander gmail adres voor Fitbit.
[
Voor 75% gewijzigd door
Geertje op 21-07-2025 18:54
]