Mijn huidige 3TB disken draaien inmiddels al dik 13 jaar 24x7 in mijn Synology en langzaam krijg ik ruimtegebrek en wil ik de disken maar eens (gefaseerd) vervangen. Ook een beetje om te voorkomen dat ze er straks allemaal tegelijk mee stoppen omdat ze allemaal even oud zijn. Als je de verschillende testen leest komen de Ironwolf Pro en Exos goed uit de test, maar ook WD staat regelmatig in de top 3. Lees ook veel over de herrie van de Seagate disken. Nas staat in meterkast, dus herrie is van minder belang, maar heb ook een hekel aan constant zoemend geluid wat je ook hoort als de deur dicht is.
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikerservaringen. Wie heeft deze disken in zijn nas en hoe zijn je ervaringen na bijvoorbeeld een jaar draaien? Kortom, zou je ze na een jaar nog steeds kopen of echt iets heel anders omdat....
En qua upgradepad, 1 disk vervangen, laten rebuilden, repeat 3x en dan array (SHR) uitbreiden?
Dus ik ben eigenlijk op zoek naar gebruikerservaringen. Wie heeft deze disken in zijn nas en hoe zijn je ervaringen na bijvoorbeeld een jaar draaien? Kortom, zou je ze na een jaar nog steeds kopen of echt iets heel anders omdat....
En qua upgradepad, 1 disk vervangen, laten rebuilden, repeat 3x en dan array (SHR) uitbreiden?