Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsticky1992
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 23-05 15:06
Ik maak ondertussen ongeveer 20 jaar gebruik van mijn Logitech Z-3e speaker setje. Altijd heel erg tevreden over geweest en ik vind dat het een warm en vol geluid geeft. De connector tussen de luidsprekers en bas begint echter wat losjes te zitten en af en toe treedt daardoor storing op.

Ik begin dus stilaan te denken aan vervangen. Ik vroeg me af of hier misschien nog mensen zijn die in het verleden de overstap hebben gemaakt van een Z3 of Z4 set naar iets nieuws en hun ervaring kunnen delen.

Qua prijs denk ik max €200 te willen uitgeven. Iemand hierin goed advies?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12
Zoek een goed tweedehands setje Harman Kardon SoundSticks III (je kan ook hier bieden)

[ Voor 31% gewijzigd door martyw op 23-05-2025 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsticky1992
@martyw bedankt voor je reply. Wat is de reden dat je specifiek die set aanbeveelt? Heb je zelf ervaring gehad met een Z3e set? Ik wil best geloven dat de HK SoundSticks een goed geluid geven ik ben alleen niet meteen weg van het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 23:12
elsticky1992 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:31:
@martyw bedankt voor je reply. Wat is de reden dat je specifiek die set aanbeveelt? Heb je zelf ervaring gehad met een Z3e set? Ik wil best geloven dat de HK SoundSticks een goed geluid geven ik ben alleen niet meteen weg van het design.
Ze klinken erg goed voor dat geld, ik vind ze beter dan je huidige Logitechs (die heb ik een jaar of twintig geleden ook gehad) maar je betaalt wel wat extra voor dat design. Als je wat conventionelers zoekt zou ik een setje monitors nemen, zoals bv deze Pioneer DM-50D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Zelf een set Edifier R1280T overgenomen een tijd terug en ben daar zeer tevreden mee.
https://tweakers.net/speakers/edifier/

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Hier de uitvoering: Edifier MR4 Zwart staan.
Erg tevreden mee.
Schappelijke prijs en goed geluid.
Kan moelijk vergelijken of objectief het geluid beoordelen maar voor mij is het ruim voldoende.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsticky1992
@eheijnen heb daarnet even AI om advies gevraagd (claude.ai) . Die kwam inderdaad ook op de proppen met een Edifier R1280T. Dat lijkt dus zeker een optie te zijn en ze zien er ook mooi uit. Wat ik zelf ook nog naar voren schoof is de Creative GigaWorks T40 Series II. Deze laatste zou volgens Claude het beste aanleunen bij het geluid dat ik nu gewend ben van de Z3e. Momenteel gaat mijn keuze dus uit naar de T40 met de Edifier R1280T op nummer 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
elsticky1992 schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:01:
@eheijnen heb daarnet even AI om advies gevraagd (claude.ai) . Die kwam inderdaad ook op de proppen met een Edifier R1280T. Dat lijkt dus zeker een optie te zijn en ze zien er ook mooi uit. Wat ik zelf ook nog naar voren schoof is de Creative GigaWorks T40 Series II. Deze laatste zou volgens Claude het beste aanleunen bij het geluid dat ik nu gewend ben van de Z3e. Momenteel gaat mijn keuze dus uit naar de T40 met de Edifier R1280T op nummer 2.
Heb langer (opnieuw) rondgekeken en kwam vaak bij Edifier uit. Volgens mij heb ik een redelijk goed stel oren en durf te beweren dat voor zo'n kleine speaker daar een behoorlijk goed geluid uitkomt.

De andere Edifier varianten in die klasse lijken me ook interessant.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Als je het over de duvel hebt :)
v&a aangeboden: Edifier MR4 Zwart

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:10
uitvoering: Edifier R1380T Zwart zijn nieuw setje van Edifier en maken erg mooi geluid.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsticky1992
Bedankt voor jullie feedback! Ik heb deze input ook gebruikt icm AI feedback. Ik denk dat de beste keuze voor mij een Edifier R1700BT is. Hierbij even de info gequote mocht iemand anders nog de stap zetten van de Z3 of Z4 naar een andere set:
1. Edifier R1700BT (€130-150)

Best overall choice: warm, musical sound with genuine performance upgrade from your Z3e
Maintains familiar character while delivering better clarity and detail
Bluetooth connectivity bonus

2. Creative T40 Series II (€80-100)

Safest choice for familiar sound signature
Closest match to your beloved Z3e's warm, room-filling character
Excellent value, minimal risk of disappointment

3. Edifier R1280DB (€120-130)

Good middle ground with modern connectivity (Bluetooth, optical)
Warm sound with slight performance improvement over basic models
More features than T40 at reasonable price

4. Audioengine A2+ (€200-250)

Premium option with exceptional warm, engaging sound
Might exceed budget but worth considering if you can stretch
Very musical and non-analytical

5. Edifier R1280T (€80-90)

Solid baseline choice with warm character
Great value but fewer features than options above
Safe choice if budget is tight

The R1700BT gives you the best combination of familiar warmth with meaningful improvement, while the T40 Series II is your safety net for maintaining that exact sound character you've loved for 20 years.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:10
Je moet dat ChatGPT gezever niet zo geloven. Prima setje ook, maar wel 10 jaar oud.

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsticky1992
Is inderdaad al 10 jaar oud maar de T40 Series II zijn nog een stuk ouder. Ik denk niet dat de R1380T beter is omdat hij 'nieuwer' is.

*edit:

@Dekar , ik heb nog even het gamma van Edifier op de site zelf bekeken. Daaruit blijkt dat volgende het meeste interessante zou zijn: Edifier R1855DB . Deze is nog maar +- 5 jaar op de markt en lijkt ook een degelijkere afstandsbediening te hebben

[ Voor 49% gewijzigd door elsticky1992 op 23-05-2025 14:47 ]

Pagina: 1