Verkeerde informatie op de pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlabeeuw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 23-05 18:26
Hallo,

2 maanden geleden via de pricewatch een combi magnetron uitgezocht. Wilde graag een met hete lucht functie. Nu de nieuwe keuken geinstalleerd is en de combi magnetron geinstalleerd is blijkt deze helemaal geen hetelucht te hebben. Nu ik naderhand op de site van de verkoper zelf kijk blijkt de (combi) magnetron daadwerkelijk geen hete lucht functie te hebben. Kortom, we hebben er niets aan en al 2 maanden geleden gekocht (nog niet gebruikt).

Als eerst dus de vraag dit te corrigeren voor het product die wij gekocht hebben + een soortgelijke: Whirlpool AMW 730 NB & Whirlpool AMW 730 IX.

Heb je enig advies wat we nu kunnen doen, aangezien we het product al 2 maanden hebben en de informatie via de verkoper niet foutief was?

Joeri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jlabeeuw schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:37:
Heb je enig advies wat we nu kunnen doen, aangezien we het product al 2 maanden hebben en de informatie via de verkoper niet foutief was?
Deze vraag al aan de verkoper gesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

jlabeeuw schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:37:
Hallo,

2 maanden geleden via de pricewatch een combi magnetron uitgezocht. Wilde graag een met hete lucht functie. Nu de nieuwe keuken geinstalleerd is en de combi magnetron geinstalleerd is blijkt deze helemaal geen hetelucht te hebben. Nu ik naderhand op de site van de verkoper zelf kijk blijkt de (combi) magnetron daadwerkelijk geen hete lucht functie te hebben. Kortom, we hebben er niets aan en al 2 maanden geleden gekocht (nog niet gebruikt).

Als eerst dus de vraag dit te corrigeren voor het product die wij gekocht hebben + een soortgelijke: Whirlpool AMW 730 NB & Whirlpool AMW 730 IX.

Joeri.
Hoe graag wij het ook zouden willen, fouten in de Pricewatch zijn niet te voorkomen. Kleine foutjes, maar ook grotere zoals deze. Het is, zeker bij dit soort belangrijke functies, altijd verstandig om dingen te dubbelchecken: bij de fabrikant en uiteindelijk ook de winkel.

In dit geval heb ik de fout aan onze kant in ieder geval hersteld. Ik kan niet zien waar het vandaan is gekomen: menseljike fout, verkeerde koppeling, iets anders. De beide magnetrons staan meer dan 10 jaar in de Pricewatch en de laatste wijziging is 7 jaar geleden door een collega gedaan, wij kunnen niet zien wat er precies gewijzigd is.

Nu het zakelijke deel: wij kunnen je niet verder helpen met je vraag. Ik lees ook verder niet dat je contact heb opgenomen met de winkel, dus misschien zijn ze wel zo coulant om het alsnog om te ruilen, al dan neit tegen een kleine vergoeding. Hoe dan ook, het houdt voor ons hier op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Heb je de magnetron via een winkel, in combinatie met de keuken, gekocht?
En heb je daarbij specifiek aangegeven dat je magnetron x wilde omdat je ook een ovenfunctie zocht? Dan kun je wellicht contact opnemen met de keukenleverancier, wellicht dat jullie er dan samen nog uit kunnen komen.
Heb je echt helemaal zelf die magnetron uitgezocht en gekocht, dan heb je pech ben ik bang.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:29

Jorissie87

No diggity

Olaf van der Spek schreef op zondag 25 mei 2025 @ 10:41:
[...]

Deze vraag al aan de verkoper gesteld?
Verkoper heeft hier volgens mij niets mee te maken. Die heeft netjes aangegeven dat het geen hetelucht optie heeft. TS heeft via pricewatch een magnetron gevonden waarvan het volgens Tweakers met hetelucht was, op basis van die informatie is er een koop gedaan terwijl nu blijkt dat die informatie niet juist is.

Ik neem niet aan dat er rechten ontleend kunnen worden aan de productspecificaties hier op Tweakers. Kortom, TS had zelf nog op de productpagina van de verkoper moeten controleren dat het inderdaad deze functies heeft.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor toekomstig gebruik van de Pricewatch: Doe altijd een cross-check bij de fabrikant. De Pricewatch is niet geheel zonder fouten en doorgaans heeft de fabrikant een productpagina met volledige specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:42
Jorissie87 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 08:53:
[...]
Verkoper heeft hier volgens mij niets mee te maken.
Klopt, maar de verkoper is in dit geval wel de enige die uit coulance een oplossing kan aanbieden.
Verwachten dat T.net de magnetron vergoed zodat je een nieuwe kan kopen kan je vergeten. :+

Een kans dat de verkoper de 2 maanden oude, ongebruikte magnetron wil terug nemen zolang je een nieuwe koopt, is veel reëler.
Dus het advies is om deze situatie uit te leggen aan de verkoper.

[ Voor 6% gewijzigd door Christoxz op 27-05-2025 09:03 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:29

Jorissie87

No diggity

Christoxz schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 09:01:
[...]

Klopt, maar de verkoper is in dit geval wel de enige die uit coulance een oplossing kan aanbieden.
Verwachten dat T.net de magnetron vergoed zodat je een nieuwe kan kopen kan je vergeten. :+

Een kans dat de verkoper de 2 maanden oude, ongebruikte magnetron wil terug nemen zolang je een nieuwe koopt, is veel reëler.
Dus het advies is om deze situatie uit te leggen aan de verkoper.
Niet gebruikt, wel geïnstalleerd dus ze kunnen hem niet meer als nieuw verkopen. Ook ligt de "fout" in het geheel niet bij de verkoper dus geef het weinig kans. Je kan het natuurlijk altijd proberen maar reken er niet op.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Pagina: 1