Prijzen stucadoor

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 13-06 19:59
Dag tweakers, ik heb nu een offerte liggen voor het stucen van een plafond. Ca 150m2 en dat moet rond de 4500 euro kosten, ‘ex de btw’. Inclusief voorstrijk en afplakken.

Nu vind ik dat inclusief de btw al veel geld, laat staan ex. Maar ik ben dan ook verwend in die zin dat ik in 2017 mijn volledige woning kon laten stucen voor 2000 euro.

Is ca 30 euro tegenwoordig de reguliere prijs voor het stucen van een plafond? Google en chatgpt geven allebei aan dat het 20% lager moet liggen. Erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Een offerte = geen offerte.
En ja, in 8 jaar tijd is alles duurder geworden.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MagniArtistique
Yaksa schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:29:
Een offerte = geen offerte.
En ja, in 8 jaar tijd is alles duurder geworden.
Ja ik snap dat alles duurder is geworden. Ik gelukkig ook.

2 offertes = een halve offerte
3 offertes = een paasofferte?
Of wat bedoel je 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aVo0m.
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 13:52
30 euro per m2 is normaal. Maar dan wel echt een goede stucadoor.

In 2018 was ik de begane grond en eerste verdieping (alle muren en plafonds) 4000 euro kwijt, nu alleen de zolder 3500 euro vorig jaar. Zelfde stukadoor. Maar de muren en plafonds waren bij wel dan spiegelglad. Ik hoefde op kleine puntjes na niet meer te schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:18
Bij mij een jaar geleden ex BTW €23/m2 voor plafond, BTW is overigens 9% voor renovatie. Wij hebben het laten doen door referentie uit netwerk die bij meerdere bekende goed werk had afgeleverd. Mijn vrouw doet van alles op socials en werd daar benaderd door partijen die het voor €17/m2 wilde doen. Maar, binnenstucwerk is echt een vak, je wil geen metselaars/buitenstuccers die even een vulklusje erbij pakken tegen laag tarief. Ik ben dus gegaan op basis van vertrouwen.

Bij mij ging het wel om stucen van volledige woning dus bijvoorbeeld afplakken was daarmee natuurlijk gedeeld met het werk aan de muren (nog eens 272,5m2). Hoe dan ook lijkt €30/m2 me vrij hoog en alleen passend bij een partij die voordelen heeft zoals goede referenties, vertrouwen en aansluitend bij planning van het werk etc.

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 22-05-2025 22:39 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

MagniArtistique schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:32:
[...]

Of wat bedoel je 😉
Niet zo moeilijk toch? een is geen. Ofwel meer dan 1 offerte vragen en vergelijken... ;)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Laatst online: 16:18
Grvy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:36:
Niet zo moeilijk toch? een is geen. Ofwel meer dan 1 offerte vragen en vergelijken... ;)
Ik heb de beste ervaringen met partijen/offertes via-via. Nog nooit enig succes gehad met online tools/vergelijkers/werkspot.

Ik heb wel een vrij groot/divers netwerk maar ik kan me niet voorstellen dat je niemand kent die stucadoor is.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16:40
Wij waren 18,50 exc btw kwijt voor muren en plafonds, circa 100m2 muur en 60m2 plafond. Ook paar grove muren erbij die wat dikker moesten. Alleen plafond zal duurder zijn. En dan extra voor hoeknaalden. Waren er best wat. Kom dan uit rond de 21 euro per m2. 4 offertes gekregen, kon bij alle 4 kiezen of ik btw wilde betalen. Plafond was gladmaken kanaalplaten met spack (?) en niet alles was even hoog. Ook een lichtstraat moest worden afgewerkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Davidrrr op 22-05-2025 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert16
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-06 23:19
(jarig!)
Bij mij (Enschede) 20 euro voor wanden 30 voor plafonds. Keuze voor met of zonder btw in weekend. Super strak resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpz0r
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-06 13:53
15 jaar geleden waren de prijzen zwart/ex al 15/m voor wanden en 20/m voor plafonds.
Dus 23/m voor plafonds mag je zeker niet mee klagen.

Als je niet tevreden bent met het antwoord, dan heb je misschien de vraag verkeerd gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:30

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MagniArtistique schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:32:
[...]

Of wat bedoel je 😉
ja, zoals het rijmpje...goed advies van @Yaksa

1 offerte kun je niet vergelijken.....2 offertes opvragen is al beter maar nog steeds half werk ;) met 3 offertes kun je iets beter weten óf maar ook hoe hard je genaaid wordt :P

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Pas ook goed op wat je afspreekt. Er zijn verschillende niveaus van afwerking. Met de bijbehorende hoeveelheid meer of minder werk.

Wij zijn uiteindelijk iets wat teleurgesteld met het eindresultaat. De les achteraf was om de norm en niveau van afwerking in de offerte op te nemen.

https://www.noa.nl/media/...stukadoorswerk-binnen.pdf

https://www.schildersvak....term-sausklaar-niet-meer/

Pardon my dutch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drharlin
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-06 06:15
Een niet onbelangrijk deel, ik zou persoonlijk hoe de stucadoor werkt, dus vaak via via wat betrokken. Zo had ik een stucadoor die bij mij de woning had gedaan, was bezig geweest en er was letterlijk nergens een spatje stucwerk te vinden op trappen of vloeren.

Ga je te goedkoop loop je het risico dat je een muurvarken (ruwbouw stucadoors) treft en ben je 4 weken aan het schoonmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barbarbar
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-06 07:19
Recente offerte gehad voor hele nieuwbouwhuis: 15.300 ex btw, inc alle materiaal. Betreft woning van 190m2, alle wanden inc zolder en breedplaat plafonds op twee verdiepingen. Ongeveer 140m2 plafond, en ~350m2 wanden. Totaal dus heel grof gerekend 500m2. Dus ongeveer ~€ 30,- ex btw per m2. Andere offertes scheelden elkaar niet zo veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 15:14
Stucadoor die ik al een paar keer heb langs laten komen kost:
18/m2 wanden
23/m2 plafonds

Dit was vroeger wel iets goedkoper ( bovenstaande prijzen zijn van 2024 )

Dus 150m2 plafonds zou bij hem uitkomen op 3450 ex btw of 3760 inc btw. Dit is ook inclusief al het voorwerk wat eventueel gedaan moet worden

Ben altijd tevreden geweest over zijn resultaat

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schalk84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-06 11:02
Vind het zelf een vrij normale prijs en werk in vastgoed. Ik ga bij die prijs er wel van uit dat je niet zelf nog 3 dagen aan het plamuren en schuren bent.
Een beetje goede stukadoor zit tegenwoordig 6 maanden vol dus ze hebben de markt nou eenmaal aan hun kant. Materiaalprijzen zijn ook explosief gestegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robke15
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12-06 06:39
Woonkamer van 45m2 net laten stucen, affilmen en texklaar laten maken voor 3300 incl. Btw.

Dus gestuukt, afgefilmd met een finish en daarna geschuurd, geen strijk licht te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 14-06 22:47
Grvy schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:36:
[...]

Hij bedoelt één = geen, maar veel mensen kunnen geen é schrijven op een toetsenbord. Dat is dus "een" toetsenbord en als je bedoelt: "1" toetsenbord, dan moet je schrijven: "één" toetsenbord.
Zo simpel was dat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Grvy

Bot

BBBvB schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:27:
[...]

Hij bedoelt één = geen, maar veel mensen kunnen geen é schrijven op een toetsenbord. Dat is dus "een" toetsenbord en als je bedoelt: "1" toetsenbord, dan moet je schrijven: "één" toetsenbord.
Zo simpel was dat. :)
Oh jeetje.. zo iemand.. hier heb je je é want het was natuurlijk zonder die é compleet onduidelijk wat er bedoeld werd. ;w

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
Grvy schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:31:
[...]

Oh jeetje.. zo iemand.. hier heb je je é want het was natuurlijk zonder die é compleet onduidelijk wat er bedoeld werd. ;w
Nee, het was niet compleet onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBBvB
MagniArtistique schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:25:
Dag tweakers, ik heb nu een offerte liggen voor het stucen van een plafond. Ca 150m2 en dat moet rond de 4000 euro kosten, ‘ex de btw’. Inclusief voorstrijk en afplakken.

Nu vind ik dat inclusief de btw al veel geld, laat staan ex. Maar ik ben dan ook verwend in die zin dat ik in 2017 mijn volledige woning kon laten stucen voor 2000 euro.

Is ca 30 euro tegenwoordig de reguliere prijs voor het stucen van een plafond? Google en chatgpt geven allebei aan dat het 20% lager moet liggen. Erg benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Wat voor soort stucwerk?
Hoe is de kwaliteit van de ondergrond?
Hoe is de bereikbaarheid? Begane grond, of 4 verdieping omhoog sjouwen?
Beschikbare werkruimte?
Wat is de afgesproken eindkwalitieit: structuur, vlakheid etc.?
Vorm van de ruimte(n)? Veel afplakwerk in kleine ruimten, of één grote ruimte?
Bescherming van de vloer?
Locatie? Vaste land of waddeneiland?

Dit zijn zomaar wat dingetjes die het redelijk onmogelijk maken om iets van een offerte vinden zonder achtergrondinformatie.
Overigens vind ik de prijs niet echt absurd, maar wie ben ik, hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
BBBvB schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:41:
[...]

Wat voor soort stucwerk?
Hoe is de kwaliteit van de ondergrond?
Hoe is de bereikbaarheid? Begane grond, of 4 verdieping omhoog sjouwen?
Beschikbare werkruimte?
Wat is de afgesproken eindkwalitieit: structuur, vlakheid etc.?
Vorm van de ruimte(n)? Veel afplakwerk in kleine ruimten, of één grote ruimte?
Bescherming van de vloer?
Locatie? Vaste land of waddeneiland?

Dit zijn zomaar wat dingetjes die het redelijk onmogelijk maken om iets van een offerte vinden zonder achtergrondinformatie.
Overigens vind ik de prijs niet echt absurd, maar wie ben ik, hè?
Snap dat er allerlei prijsfactoren zijn. Maar dit is denk ik een 13 in een dozijn klus.

Sausklaar
Standaard woning (rechthoekige slaapkamers, weinig nissen
Begane grond en eerste verdieping
Geen afplakken
Vrije werkruimte
Kanaalplaten met spackwerk is ondergrond
Gewone woonwijk, goed bereikbaar

Heb inmiddels 6 offerteverzoeken uitstaan dus we gaan t wel zien. De eerste was in ieder geval inclusief de btw al 500 euro voordeliger.

[ Voor 10% gewijzigd door MagniArtistique op 23-05-2025 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Serpz0r schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 09:59:
15 jaar geleden waren de prijzen zwart/ex al 15/m voor wanden en 20/m voor plafonds.
Dus 23/m voor plafonds mag je zeker niet mee klagen.
30 euro ex. 21% btw erop zit je aan 36 de m2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 14:47
Ik heb een paar maanden geleden 50m2 muren laten stuccen voor 1500,- (incl BTW). Was ook goede kwaliteit

[ Voor 6% gewijzigd door Jeebeekje op 23-05-2025 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-06 13:58
Drharlin schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 10:52:
Een niet onbelangrijk deel, ik zou persoonlijk hoe de stucadoor werkt, dus vaak via via wat betrokken. Zo had ik een stucadoor die bij mij de woning had gedaan, was bezig geweest en er was letterlijk nergens een spatje stucwerk te vinden op trappen of vloeren.

Ga je te goedkoop loop je het risico dat je een muurvarken (ruwbouw stucadoors) treft en ben je 4 weken aan het schoonmaken.
Toen wij onze woonkamer en gang lieten stucen hebben we bespaard door de vloer niet te laten afdekken, die ging er toch uit. Dit schilde een paar honderd euro, maar dit kan uiteraard enkel als je een vloer hebt die eruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:56
Wij betaalde paar maanden geleden 15€ per m2 zwart. 30€ excl is vrij prijzig. Das een best uurloon :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:47
MagniArtistique schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:48:
[...]
Gewone woonwijk, goed bereikbaar
Hij bedoelt de regio. Een stukadoor in hartje Amsterdam is duurder dan één in Schubbekutteveen.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:29
Ik betaal over 2 maanden €2500,- excl btw voor ongeveer 90m2 muren. Dus 27,77 per m2 en net iets meer dan 30 euro in de btw.

Ben al blij dat ik iemand kon vinden een week voor de bouwvak _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Jan-man op 23-05-2025 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Niet online
Vorig jaar september plafond stucen 150m2 was 25 ex btw per m2. Goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
MagniArtistique schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 12:52:
[...]

30 euro ex. 21% btw erop zit je aan 36 de m2
het scheelt dat het geen 21% BTW is maar 9% (en dus €33/m2). Ook werken de meeste stucardoors zwart mocht je dat ook oke vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenie3000
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:30
hollandnick schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:24:
[...]

het scheelt dat het geen 21% BTW is maar 9% (en dus €33/m2). Ook werken de meeste stucardoors zwart mocht je dat ook oke vinden
Bij nieuwbouw is het wel 21% btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
svenie3000 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 09:37:
[...]

Bij nieuwbouw is het wel 21% btw.
Nouja zeg inderdaad wat is dat dan voor een onzin? |:( Dat heb ik nooit geweten. Overigens nieuwbouwhuizen die echt net af zijn en jonger zijn dan die 2 jaar wil je toch ook helemaal niet stucen i.v.m. scheuren die dan vaak optreden door de werking en al aanwezig vocht in de muren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
hollandnick schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:06:
[...]

Nouja zeg inderdaad wat is dat dan voor een onzin? |:( Dat heb ik nooit geweten. Overigens nieuwbouwhuizen die echt net af zijn en jonger zijn dan die 2 jaar wil je toch ook helemaal niet stucen i.v.m. scheuren die dan vaak optreden door de werking en al aanwezig vocht in de muren :9
Plafonds wel. Stucwerk scheurt op de overgangsnaden, niet op een recht vlak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:09
hollandnick schreef op maandag 26 mei 2025 @ 10:06:
[...]

Dunpleisteren is een goede optie. En goedkoper plus sneller. Of Renovlies, inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-06 21:59
Dat is wel de marktprijs. Je hoort van iedereen dat klussen duur zijn, of je moet 'mazzel' hebben met een betaalbare goede.

Voor de willekeurige HBO'er
2020: "ga de IT in"
2025: "ga de bouw in"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuko
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-06 16:21
Harm_H schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:39:
Dat is wel de marktprijs. Je hoort van iedereen dat klussen duur zijn, of je moet 'mazzel' hebben met een betaalbare goedkope.

Klopt.. installateurs van cv-ketels of warmtepompen kunnen gerust 150 euro per uur vragen. En dat doen ze ook (omgerekend). Geef ze eens ongelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-06 18:46
Harm_H schreef op maandag 26 mei 2025 @ 15:39:
Dat is wel de marktprijs. Je hoort van iedereen dat klussen duur zijn, of je moet 'mazzel' hebben met een betaalbare goede.

Mwoa, van de week een stucadoor met een tennisarm langs gehad, vorig jaar een stratenmaker met rugklachten en er komt volgende week een loodgieter die net hersteld is van een schouderblessure.

En aangezien ze allemaal als ZZP’er werken zonder fatsoenlijke ziektekosten of arbeidsongeschiktheid verzekeringen dragen ze de kosten als ze niet werken zelf. Nog even los van de lichamelijke schade waardoor je eerder moet stoppen een een lagere levensverwachting hebt.

Maar ga vooral de bouw in… als aannemer, kun je die ZZP’ers lekker uitbuiten terwijl jezelf op je reet zit.

[ Voor 4% gewijzigd door RobbieB op 27-05-2025 12:10 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
Inmiddels 6 offertes verkregen. Gemiddeld zitten ze allemaal rond de 4500 (dus tussen de 27,50 en 32,50. De 4400 ‘zwart’ was dus wel degelijk aan de hoge kant. We hebben een betrouwbare partij uitgekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:42
Ik ben nu ook bezig met een stucadoor die ik eerder heb laten langskomen, hij rekent het volgende:

Stucwerk wanden 20eu pm2
Plafonds 22eu pm2
Hoeken 6.5 per m1

sausklaar, komt wel nog 9% btw op

[ Voor 10% gewijzigd door huppelepups op 03-06-2025 14:05 ]

Pagina: 1