Amazon.de Prime en NL account samengevoegd..hoe terugdraaien

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-05 20:07
Wij hebben al heel lang een Amazon.de Prime account, nog van de tijd dat er geen Amazon.nl bestond.
Het akkefietje "6140" is dus mooi teruggedraait indertijd en we hebben nog altijd Amazon.de Prime. Geregistreerd aan emailadres A.

We hadden OOK een Amazon.nl account, geen abonnement. Daar is wel een Kindle aan gekoppeld.
Dit account was geregistreerd op emailadres B.

Ooit, een jaar of langer geleden, heb ik het emailadres van Amazon.nl gewijzigd van B naar A. nu hebben beide accounts dus dezelfde inloggegevens.

Nu willen we dat ongedaan maken want we gaan uit elkaar wilden we eigenlijk graag dat de ene het Prime abo neemt en de ander het .nl account behoudt. Dus.. simpel:
Log in bij Amazon.nl. verander het email adres van A terug naar B. Klaar..

Maar nu blijkt dat Amazon.de ook direct automatisch is gewijzigd naar B!

Op de 1 of andere manier is ons Amazon.de Prime abo dus gelinkt aan ons Amazon.nl account (waar geen abo op zit). Ik kan hier op geen van de Amazon sites iets over terugvinden. Heeft iemand een idee hoe dit werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aerkhanite
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:27

Aerkhanite

Snapt er geen reet van

Al Amazon gecontacteerd?

Zover ik weet is deelt Amazon hun accountsysteem in elk land (m.u.v. Japan), dus je .de account werkt ook als .nl .com .co.k .it .fr etc account. Met een snelle google zie ik dat het niet (meer?) mogelijk is om meerdere accounts met hetzelfde email te gebruiken. Dus dat is knap.

Ga er iig niet van uit dat je ze kan scheiden, als ze echt gecombineerd zijn, Mogelijk dat je via PrimeVideo het specifieke éne account in kan, maar ik weet niet of dat ook bij Kindle kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Het probleem is vooral het Kindle account (met library, boeken altijd via .nl gekocht).
Wij gaan uit elkaar. De ene wil Kindle account behouden met de boekenlibrary, de ander Prime met de bestelhistorie van producten gekocht op .de.
Dit lijkt niet te kunnen.. ik zal wellicht een poging wagen via de klantenservice.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazco2nd op 22-05-2025 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn advies:

Laat het zo en blijf er vooral af. Één verkeerde klik en je bent de Duitse prime kwijt. En dat krijg je nooit meer terug dat is onmogelijk gebleken, helaas.

Gebruik de huidige inlog alleen nog voor dld en maak een nieuw nl account aan met een ander email adres.

Heb ik zelf ook zo gedaan, toen ik erachter kwam dat inderdaad ineens alle Amazon wereldwijd gekoppeld waren, wat vroeger niet zo was.
Ik ben teveel gehecht aan mijn did prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dragon2 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:10:
Mijn advies:

Laat het zo en blijf er vooral af. Één verkeerde klik en je bent de Duitse prime kwijt. En dat krijg je nooit meer terug dat is onmogelijk gebleken, helaas.

Gebruik de huidige inlog alleen nog voor dld en maak een nieuw nl account aan met een ander email adres.

Heb ik zelf ook zo gedaan, toen ik erachter kwam dat inderdaad ineens alle Amazon wereldwijd gekoppeld waren, wat vroeger niet zo was.
Ik ben teveel gehecht aan mijn did prime.
Dank maar dit is dus geen optie helaas, zie mijn 2e bericht, hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:10:
Het probleem is vooral het Kindle account (met library, boeken altijd via .nl gekocht).
Wij gaan uit elkaar. De ene wil Kindle account behouden met de boekenlibrary, de ander Prime met de bestelhistorie van producten gekocht op .de.
Dit lijkt niet te kunnen.. ik zal wellicht een poging wagen via de klantenservice.
Nogmaals, beter niet doen. Klantenservice snapt niks van dld prime en geeft je dus meestal verkeerd advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dragon2 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:11:
[...]

Nogmaals, beter niet doen. Klantenservice snapt niks van dld prime en geeft je dus meestal verkeerd advies.
Ik denk dat je over het belangrijkste leest: wij gaan uit elkaar. Wij moeten hier dus iets mee doen. Of 1 persoon houdt beide. Dat willen we niet.

Sowieso zal 1 van ons een nieuw Prime abo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:15:
[...]

Ik denk dat je over het belangrijkste leest: wij gaan uit elkaar. Wij moeten hier dus iets mee doen. Of 1 persoon houdt beide. Dat willen we niet.

Sowieso zal 1 van ons een nieuw Prime abo afsluiten.
Dat laatste kan dus gewoon niet meer als Nederlander op Duitse amazon. Dat is mijn hele punt.

Dus, wat is belangrijker? Prime of die boeken? Zeker als het maar een paar boeken zijn dan zou ik zelf dus kiezen voor prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
dragon2 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:17:
[...]

Dat laatste kan dus gewoon niet meer als Nederlander op Duitse amazon. Dat is mijn hele punt.

Dus, wat is belangrijker? Prime of die boeken? Zeker als het maar een paar boeken zijn dan zou ik zelf dus kiezen voor prime.
Je begrijp het niet. Het kan ons echt geen bal schelen hoeveel een abo kost.
Het gaat er gewoon om dat de ene de bestelhistorie houdt en de andere de library. Dat we vervolgens elk een abo hebben prima. Al zijn het allebei NL abo's das echt wel het minst belangrijke.

edit: we weten heel goed hoe bijzonder dit abo is hoor, we hebben het al sinds het begin.. en dus ook dat 6140 akkefietje meegemaakt. Dus dat je het niet meer kan afsluiten duh. Maar dit topic gaat niet om "ik wil een Duitse Prime als Nederlander".

[ Voor 17% gewijzigd door Jazco2nd op 22-05-2025 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Jazco2nd schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:40:
[...]

Je begrijp het niet. Het kan ons echt geen bal schelen hoeveel een abo kost.
Het gaat er gewoon om dat de ene de bestelhistorie houdt en de andere de library. Dat we vervolgens elk een abo hebben prima. Al zijn het allebei NL abo's das echt wel het minst belangrijke.
Oh nl prima kan natuurlijk wel. Maar een dld prime waar je wat aan hebt, tegen welke prijs dan ook, ga je niet meer kunnen krijgen. Als dat niet erg is, en een nl prime ook voldoet, dan kun je idd kijken of klantenservice kan helpen splitsen en het risico lopen dat dld prime om gaat vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Aerkhanite schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 18:06:
Al Amazon gecontacteerd?

Zover ik weet is deelt Amazon hun accountsysteem in elk land (m.u.v. Japan), dus je .de account werkt ook als .nl .com .co.k .it .fr etc account. Met een snelle google zie ik dat het niet (meer?) mogelijk is om meerdere accounts met hetzelfde email te gebruiken. Dus dat is knap.

Ga er iig niet van uit dat je ze kan scheiden, als ze echt gecombineerd zijn, Mogelijk dat je via PrimeVideo het specifieke éne account in kan, maar ik weet niet of dat ook bij Kindle kan.
Dit is nog steeds het geval. Als enige gebruiker van mijn Amazon.de Prime abonnement, bestel ik via hetzelfde account ook in andere landen, echter zonder de Prime voordelen. Dus ook regelmatig in NL, waarbij goed op te letten niet op het verkeerde knopje te drukken 😉

TS heeft nu een lastig probleem, wat niet simpel is op te lossen verwacht ik, en idd, ben heel voorzichtig om het .DE Prime account niet te verliezen.

@Jazco2nd ik heb zo direct geen oplossing in het hoofd, maar weet je zeker dat de .NL aankopen/abonnementen ook daadwerkelijk via Prime lopen, of is dit mogelijk geworden door dat "6140" akkefietje, waarvan ik ook tijdelijk het slachtoffer ben geweest.

Testing, one, two ...

Pagina: 1