kpn/geforce-now probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 22:34
Ik heb de laatste een moeilijk te analyseren probleem.

Ik game via geforce-now. De laatste tijd wanneer de game te intensief wordt, dan reset het netwerk zich. Dit is ontstaan nadat de kpn een keer onderhoud heeft gepleegd aan het netwerk.

Ik krijg het niet 100% goed na gespeeld. Diverse speedtesten uitgevoerd maar niets leidt tot de netwerk reset.

Nu zegt de kpn dat het zou liggen aan de modem/voeding van de kpn modem. Maar ik heb de kpn modem vervangen al een door een unifi rechtstreeks aan de kpn nt te hangen en ik heb computer ook al een keer rechtstreeks aan de kpn modem gehangen, beide met zelfde netwerk reset. De kpn gaat nu een monteur sturen voor het vervangen van het modem. Maar ik denk dat het niets uit gaat maken.

Tijdens de netwerk reset zie je op de kpn nt ook resetten.

Op dit moment is mijn config als volgt: kpn fiber -> kpn nt -> kpn modem -> unifi udm se -> utp kabel/geen wifi -> computer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik vermoed dat het een warmte probleem is. Zeker als je zegt "de laatste tijd", zal er waarschijnlijk een stofophoping zitten en ook op de ventilatoren en daardoor wordt er minder effectief gekoeld wordt.

Dat kan dus effect hebben op je geforce, en op je moederbord waar je netwerkkaart onboard zit.

Ik heb dat met een laptop ook gehad. Brakke verbinding, wi-fi viel de hele tijd uit. Laptop open gemaakt, en die hele ventilator vol met stof en draaide niet meer, en werd de laptop te warm. Goed schoongemaakt, weer dicht schroeven, weg probleem :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:40
@RaZ ik vermoed dat je Geforce-Now verwart met een Geforce GPU... :P
Neemt niet weg dat TS dat ook best even kan controleren...

Wat er aan de hand kan zijn is in de buurtkast dat de lijn kaart staat te klapperen, merk je pas bij intensief en langer gebruik. Daar kan de monteur inprincipe achterkomen als ie ook wat verder meedenkt en niet alleen de modem gaat vervangen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wallyberk
Dieks77 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:25:
@RaZ ik vermoed dat je Geforce-Now verwart met een Geforce GPU... ;-)
Neemt niet weg dat TS dat ook best even kan controleren ;-)
Inderdaad Geforce-Now de cloud variant en geen Geforce GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
RaZ schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 16:18:
Ik vermoed dat het een warmte probleem is. Zeker als je zegt "de laatste tijd", zal er waarschijnlijk een stofophoping zitten en ook op de ventilatoren en daardoor wordt er minder effectief gekoeld wordt.

Dat kan dus effect hebben op je geforce, en op je moederbord waar je netwerkkaart onboard zit.

Ik heb dat met een laptop ook gehad. Brakke verbinding, wi-fi viel de hele tijd uit. Laptop open gemaakt, en die hele ventilator vol met stof en draaide niet meer, en werd de laptop te warm. Goed schoongemaakt, weer dicht schroeven, weg probleem :P
De udm udm se had ik al opgemaakt, omdat deze zelf als eerst vermoede. Deze had geen stof en ventilator draaide. Na het schoonmaken getest en de netwerk reset blijft.

De laptop had geen stof, maar als nog net schoon geblazen. Ik moet even testen of dit helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codemeister
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 15:31
Ik kan het niet met zekerheid uit je bericht halen, maar heb je de UDM ook al eens rechtstreeks op de NT geplaatst? Aangezien je aangeeft dat je 'm achter het KPN modem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallyberk
Codemeister schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 22:43:
Ik kan het niet met zekerheid uit je bericht halen, maar heb je de UDM ook al eens rechtstreeks op de NT geplaatst? Aangezien je aangeeft dat je 'm achter het KPN modem gebruikt.
Dat heb ik inderdaad al een keer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

het zou liggen aan de modem/voeding van de kpn modem
Zou het kunnen dat de voeding van de NT bedoeld werd? Geen idee hoe die van invloed zou kunnen zijn (kan me er eigenlijk ook geen voorstelling bij maken), maar ik zou dat nog eens tegen de helpdesk aanhouden en vragen of ze daar een vervangende voor op kunnen sturen?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:08

nelizmastr

Goed wies kapot

Pietervs schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 13:11:
het zou liggen aan de modem/voeding van de kpn modem
Zou het kunnen dat de voeding van de NT bedoeld werd? Geen idee hoe die van invloed zou kunnen zijn (kan me er eigenlijk ook geen voorstelling bij maken), maar ik zou dat nog eens tegen de helpdesk aanhouden en vragen of ze daar een vervangende voor op kunnen sturen?
Zeker als het nog zo’n antieke AON NT is die misschien al wel meer dan 10 jaar gebruikt wordt is dat zomaar een mogelijkheid.

Dit is ook een van de redenen dat ik geloof in PoE splitters. Daarmee kun je low power apparatuur als een NT of ONT prima betrouwbaar voeden. Switch vervolgens aan de UPS en al je spullen hebben gelijk noodstroom.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:33
Probleem uitsluiten is imho eenvoudig:

Start een sessie GFN met je mobiele hotspot > happeringen? > hardware waarop je speelt onderzoeken.

KPN vaste lijn:

Scenario 1
1) KPN Glasvezel
2) NT (geleverd door KPN)
3) Experiabox
4) GFN device

Scenario 2
1) KPN Glasvezel
2) NT
3) Unifi UDM
4) GFN device

Mocht je probleem in 1 en 2 spelen, niet op de mobiele hotspot - dan weet je dat je GFN device in orde is. Let wel op je databundel...

In dat geval zou ik verzoeken of KPN een nieuwe NT afstuurt - wellicht is die oud of de voeding ervan is gaar.
Afhankelijk van je eigen kunnen en type kan je dit eenvoudig zelf, kan zijn dat KPN een monteur daarvoor aanstuurt.

Mocht je in scenario 2 het probleem alleen hebben dan ligt het aan je unifi setup: ik heb zo een keer met unifi support e.e.a. geprobeerd en bleek dat het aan firmware van mijn unifi APs lag. 1 versie hoger/lager en probleem was weg: wifi was toen instabiel voor dit soort doeleinden.

Mocht je probleem alleen in scenario 1 spelen, dan zou ik gewoon scenario 2 werkend maken, in geval van IPTV is dat zeker goed te doen en de experiabox heb je alleen nodig als je een storing hebt.

Succes verder! Ik ga ervanuit dat verdere bekabeling/switches enzo uitgesloten zijn, maar die kan je zo toevoegen om e.e.a. uit te sluiten.
Pagina: 1