2 3com kaarten = fout?

Pagina: 1
Acties:

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:05
Jow,

Ik heb in mijn server 2 3c905-TX kaarten zitten, en elke keer als ik de server koud opstart (dus geen reboot). dan moet ik eerst een keer op reset drukken voordat hij pas normaal boot. Hij blijft dus gewoon hangen bij het detecteren van de schijven en cd-rom spelers.

Volgens mij initialiseren de kaarten zich te laat, waardoor de computer niet normaal kan opstarten. Met 1 3com kaart heb ik nergens problemen mee.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Verwijderd

Dat kan wel eens liggen aan in welke PCI sloten je de kaarten stopt, zet ze eens op verschillende sloten en kijk wat er gebeurd zou ik zeggen :) .

Vreemd trouwens, want ik heb op m'n werk 4 systemen met in twee systemen 4x3Com en in de andere twee 3x3Com, alle 3c905-TX, en dat gaat perfect :) .

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
IRQ van NIC's gedeeld?

Concrete Loop Watercooling

• _Hades_
Ik heb alle pci sloten al geprobeerd..
en irq is van beide kaarten 11, zegt win2000 :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Op maandag 17 september 2001 01:10 schreef _Hades_ het volgende:
Ik heb alle pci sloten al geprobeerd..
en irq is van beide kaarten 11, zegt win2000 :)
:D OK, wellicht moet je effe in je moederbordboekje kijken welke IRQ INT's aan welke PCI sloten zitten, win2k is wat dat betreft erg eenzijdig :)

Concrete Loop Watercooling

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:22
3com kaarten zijn allebei busmaster devices, kan gedonder oplevern, hoewel het eigenlijk zou moeten werken dankzij ACPI enzo.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• _Hades_
ja, maar in mijn moederbord boekje staat dat alle pci sloten busmaster zijn.. :?

En mijn boekje is ook niet eht duidelijk over welke pci slots welke IRQ's gebruiken. Er staat alleen maar dat IRQ 9, 10 en 11 available zijn..

Verwijderd

Hmmmm... Wanneer loopt ie precies vast? Kan ook een probleem met het geheugen zijn.

Kijk maar eens als die vast loopt of hij dan wel de geheugen check heeft gedaan.

• _Hades_
Ja, de geheugen check is dan al klaar
Hij loopt vast bij het checken van het toetsenbord en hdd en cdrom enzo. (de lampjes van het toetsenbord gaan niet eventjes aan)

Verwijderd

Je geeft zelf al aan dat beide kaarten het zelfde irq delen, zorgt er eerst eens voor dat de eene kaart b.v. irq 9 krijgt en de ander irq 11, en wat voor Pc heb je, ik weet bijvoorbeeld dat er een serie compaq deskpro's zijn geweest waar je een 3c90x kaartje beslist niet in het eerste PCI slot kan zetten, want dan krijg je de meest vreemde fouten.

(en niet gaan zeggen dat dit laatste onzin is, want het is een bekend probleem en ook door Compaq onderkent :) )
Pagina: 1