Tv voor in de caravan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRoelO
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05 09:43
Mijn vader wil graag een TV hangen in zijn caravan voor wanneer het slecht weer is.. Geen grote, max ca. 24 inch. VESA steuntje is al aanwezig in de caravan.

Hij heeft in zijn hoofd zitten dat hij graag wil kunnen streamen richting de TV d.m.v. iets van een chromecast of ingebouwd in een smart schermpje of iets dergelijks.

Zoals ik het zie heeft hij 3 opties, allemaal met voor en nadelen..

1. En kleine SmartTV ophangen, maar ik vraag mij af of dit goed gaat met een open camping wifi, of een captive portal zoals het op veel campings gaat.. Daarbij vraag ik mij af of je dit moet willen aangezien in het slechtste geval pietje op plaats 18 ook kan streamen naar jouw televisie en voor de grap om 2 uur 's nachts je TV aan kan zetten.

2. Een goedkopere (tweederhandse) grote tablet ophangen. Die op de camping WiFi aanmelden, een soort afneembare VESA steun zoeken/maken en je kunt je serie aanzetten en hem ophangen, en zelfs nog gebruiken in de voortent mocht je daar zin in hebben.

3. Goedkope (tweederhandse) laptop monitor kopen, chromecast er in. En deze op een hotspot zetten of misschien zelfs een soort WiFi extender in de caravan hangen die je zowel op de camping WiFi kunt aanmelden en daarop inloggen. Werkt ook fijn omdat je meerdere aparaten zou kunnen aansluiten op deze WiFi. Helaas ben ik in dit soort netwerkrepeaters totaal niet thuis. En al helemaal niet omdat ze ook moeten werken met een captive portal. Voordeel aan deze laatste optie is eveneens dat hij gewoon iets kan streamen zoals hij dat thuis gewend is.

3b. Een combinatie van een tablet, of smart TV met een zelfde soort WiFi repeater.

Of zie ik nog een overduidelijke optie over het hoofd? Ik hoor graag hoe anderen zoiets op zouden lossen/opgelost hebben, ik kan me niet voorstellen dat ik hier het wiel opnieuw moet uitvinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 19:14
Moet het per se aan de muur hangen?
Het simpelste lijkt mij een tablet die je op tafel neerzet.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikislief
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 13:06
Ik heb het op vakantie opgelost met een minipc van 150 euro aan de tv gehangen. Dan kan je kiezen of je er de wifi van de camping aan hangt, of de verbinding van je telefoon deelt. Werkte best aardig, en je kan ook gewoon internetten. Wel ff draadloos toetsenbord en muis meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-05 13:11
Ik heb zelf in onze caravan een TL-WR802n gehangen.
Deze verbind ik dan, in hotspot modus, met de wifi op de camping.
Aan mijn TV heb ik een Chromecast welke ik dan weer verbind met de wifi van de TL-WR802n.
Ik kan dan ook met mijn mobiel verbinden met de tp-link, hier evt de captive portal inloggen, en vervolgens via mijn telefoon streamen naar de Chromecast.

Ik moet wel zeggen dat wij een seizoensplek hebben, dus dat is 1x instellen en gaan. Als je op veel verschillende campings zit is dit natuurlijk wat meer werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:31

bakvis

Tweakers.Nerd

Schoonouders hebben deze in de camper:
https://4campers.nl/lcd-t...t-tv-195-tot-32-inch.html

Hier zijn ze best tevreden over. Geen wereld beeldkwaliteit maar goed genoeg en verder:
- WEB-OS als basis dus alle apps die je wilt (nlziet, netflix, plex, videoland etc).
- ingebouwde Wi-Fi ontvanger dus via hotspot of camping wi-fi verbinden met internet en go :-)

[ Voor 13% gewijzigd door bakvis op 22-05-2025 11:19 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:17
Ik was afgelopen weekend bij Van Duinkerken en zag daar (toevallig) een 24" Smart TV voor 400 Euro, voorzien van Wifi, Netflix, etc. Qua merk volgens mij niet hoogstaand maar voor in de caravan lijkt het me meer dan prima.

Ik heb zelf geen ervaring met dit soort TV's op een camping. Zelf gebruik ik mijn Macbook altijd als TV i.c.m. de KPN website onder mijn eigen account. Dat gaat in de meeste gevallen prima. Bij een enkele camping is de wifi wat zwak en wordt het beeld soms korrelig en/of valt het signaal heel soms weg.
Ik denk dat je diezelfde ervaring mogelijk ook met een dergelijke Wifi TV hebt.

Ik vraag me af of er op een camping dergelijke grappenmakers zijn die gaan streamen en/of aan - uitzetten. Maar neem aan dat dit met een koppelcode o.i.d. toch wel enigszins beveiligd moet zijn?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 11:32
Ik denk dat er voldoende geschikte opties zijn zoals diverse TV's, tablet, monitor etc.

Het meest belangrijke is uiteindelijk een goede en stabiele netwerkverbinding. Mijn inschatting is dat dit meestal het probleem is wanneer je op reis bent of op de camping staat.

Mijn ervaring is dat de Wifi op de campings vaak niet heel sterk zijn. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Mifi-router met een data abonnement erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRoelO
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 23-05 09:43
-En4Cer- schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 11:32:
Mijn ervaring is dat de Wifi op de campings vaak niet heel sterk zijn. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen kijken naar een Mifi-router met een data abonnement erachter.
Ik heb zelf nog eens doorgezocht en kom uit bij de Ql.iNet Beryl MT3000. Overwegend goede reviews. Zowel met wifi te verbinden als evt. met sim voor MiFi. Nog eens goed kijken hoe of wat, maar bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06:49
Even een andere insteek: ik heb voor ons vakantiehuis zo'n chinese mini beamer op android gekocht. Kostte met 60 euro, ondersteunt alle apps dus NLziet, Netflix en Amazon geïnstalleerd en werkt als een tierelier. Ook schuin monteren kan gecorrigeerd worden en is mi de beste oplossing als je een stuk vrije (witte) muur hebt. Je ziet die dingen trouwens regelmatig op marktplaats langskomen.

https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviesforum, waar dit topic beter tot zijn recht komt.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1