Beste tablets voor kinderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:43
Artikel: Best Buy Guide: Beste tablets voor kinderen
Auteur: @Dennis de Vries

Bij de testen van de tablets staat dit:
Piekhelderheid wit (100% schermoppervlakte)
Tablet Gemiddelde helderheid in cd/m² (hoger is beter)
Voor een kindertablet lijkt me dat niet te kloppen - artsen waarschuwen juist voor felle (blauwe) schermen en schade aan ogen. Ik had verwacht dat jullie deze test zouden vervangen en de hoeveelheid blauw licht zouden meten om te kijken of dat beneden de grenswaarden blijft.

Ik ga verder niet herhalen wat al uitgebreid in de comments staat, maar jullie hebben de beste tablet buiten beschouwing gelaten, zonder te vermelden waarom. Dat is ... raar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:37

MazeWing

The plot thickens...

Geen idee of @Dennis de Vries kinderen heeft, maar is het niet verstandig om dit soort tests te laten uitvoeren, of in ieder geval ervaringen te vergaren, door/van daadwerkelijke ouders van kinderen (in verschillende leeftijden)?

Zoals ik in de reacties al aangaf is de instap iPad (2024/2025), met afstand, de beste keus! De aanschafprijs is wel (ruim) het dubbele van die goedkope Android tablets maar is het zo enorm waard als je kijkt over een periode van 5-7+ jaar. Voor peuters is het niet erg als alles traag is en je feitelijk alleen een beetje een filmpje kan kijken (op een slecht scherm), maar als de behoefte wat groter wordt en er wat intensievere spellen, zoals Roblox, gespeeld gaan worden dan heb je er helemaal niets aan met zo'n tablet...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis de Vries
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-05 02:09

Dennis de Vries

Redacteur

kan heel goed pizza's maken

Ik ben het niet helemaal met je eens @Klaus_1250, een hogere maximale helderheid is objectief gezien beter. Een (te) hoge helderheid kun je naar beneden schroeven; een te lage helderheid waardoor de tablet slechter afleesbaar is kun je niet omhoog krikken.

Wat betreft de metingen van blauw licht: dat ga ik met het Testlab bespreken. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar wel een goede suggestie.

@MazeWing Dat je liever hebt specifiek de aanraders voor kinderen door een ouder wordt samengesteld, kan ik wel begrijpen. De enige redacteur mét kinderen die dan overblijft om iets zinnigs te zeggen over tablets zou Dhr. Wokke zijn. Wellicht een idee dat ik dit met hem bespreek of we de community specifiek voor dit segment meer betrekken, zoals bij de desktop-BBG's het geval is.