Hallo allemaal,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de compatibiliteit van de onderdelen die ik in my DYI build wil gaan gebruiken. Ik heb geen noemenswaardige ervaring in the componenten en waar ik op moet letten om te voorkomen dat ik onderdelen koop die uiteindelijk niet zullen werken en/of passen.
Ik heb wel volgens een bepaald vragenlijstje die ik heb gevonden op het internet de stappen (hopelijk) goed doorgelopen om hier zelf al een check op de te doen.
Als dan nu de componenten die ik als het allemaal klopt, van plan ben te kopen.
-Moederboord: ASUS ROG STRIX X870-F Gaming WIFI socket AM5
-Processor: AMD Ryzen 9 9950X 4,4GHz
-CPU cooling: be quiet! Dark Rock Pro 5
-RAM : 64GB Kingston FURY DDR5 5600 kit (2x32GB)
-GPU: GIGABYTE GeForce RTX 5060 WINDFORCE OC 8G
-OS/Opslag M.2: 1x SSD Samsung 990 EVO Plus 2TB OS
1x SSD Samsung 990 EVO Plus 4TB Programma's, games etc (bestanden als videos/
foto's en dergelijke sla ik op op een externe HDD
-Behuizing: Antec CX800 Wood ARGB midi tower
-Case Fan: Lian Li UNI FAN SL120 Wireless case fan
-Voeding: Corsair RM1000x 1000Watt
Als extra info is het doel met deze setup om graphisch ontwerp te doen door middel van illustratie, gamen en in de toekomst ook eventueel met Blender 3D ontwerpen etc te maken ( al is het laatste doel niet volledig van toegevoegde waarde op dit moment.)
Ik zou het erg op prijs stellen of een of meer van jullie die hierin veel ervarener is dan ik hier naar zou kunnen kijken en eventueel wat feedback zou(den) kunnen geven. Met name om uit te sluiten dat hier conflicten in deze build ontstaan.
Bij voorbaat dank.
Kuroi
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met de compatibiliteit van de onderdelen die ik in my DYI build wil gaan gebruiken. Ik heb geen noemenswaardige ervaring in the componenten en waar ik op moet letten om te voorkomen dat ik onderdelen koop die uiteindelijk niet zullen werken en/of passen.
Ik heb wel volgens een bepaald vragenlijstje die ik heb gevonden op het internet de stappen (hopelijk) goed doorgelopen om hier zelf al een check op de te doen.
Als dan nu de componenten die ik als het allemaal klopt, van plan ben te kopen.
-Moederboord: ASUS ROG STRIX X870-F Gaming WIFI socket AM5
-Processor: AMD Ryzen 9 9950X 4,4GHz
-CPU cooling: be quiet! Dark Rock Pro 5
-RAM : 64GB Kingston FURY DDR5 5600 kit (2x32GB)
-GPU: GIGABYTE GeForce RTX 5060 WINDFORCE OC 8G
-OS/Opslag M.2: 1x SSD Samsung 990 EVO Plus 2TB OS
1x SSD Samsung 990 EVO Plus 4TB Programma's, games etc (bestanden als videos/
foto's en dergelijke sla ik op op een externe HDD
-Behuizing: Antec CX800 Wood ARGB midi tower
-Case Fan: Lian Li UNI FAN SL120 Wireless case fan
-Voeding: Corsair RM1000x 1000Watt
Als extra info is het doel met deze setup om graphisch ontwerp te doen door middel van illustratie, gamen en in de toekomst ook eventueel met Blender 3D ontwerpen etc te maken ( al is het laatste doel niet volledig van toegevoegde waarde op dit moment.)
Ik zou het erg op prijs stellen of een of meer van jullie die hierin veel ervarener is dan ik hier naar zou kunnen kijken en eventueel wat feedback zou(den) kunnen geven. Met name om uit te sluiten dat hier conflicten in deze build ontstaan.
Bij voorbaat dank.
Kuroi