Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4K ulltra settings gamen of in ieder geval daar dicht bij
ik speel een grote variëteit aan games van single core bound 4x games zoals total war en crusader kjings enz tot aan grafisch zware knapen als cyberpunk en dergelijke
vandaar de keuze op zowel CPU als GPU om het maximale eruit te halen
Wat mag het systeem gaan kosten?
6000 euro of minder zou ideaal zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
toetsenbord en muis neem ik mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
niet veel meer dan in de lijst staat eigenlijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voor noctua gekozen ivm stilte
ASUS GPU ivm de stroom monitoring op de kabel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
10 Gbit ethernet is echt wel een must beperkt moederbord keuze wel enorm helaas.
Kast moet groot zijn, huidige corsiar 4000D is echt wat krap qua ruimte om in te bewegen voor mij, en gefocust zijn op air flow
Voeding is absurd groot/zwaar ik weet het maar de bedoeling is dan ook om deze in de toekomst te blijven meenemen naar een nieuw systeem vandaar wat overpovisioned.
GEEN PCIE 5 drives alstublieft ik zie daar het nut niet van in games tot nu toe
zo snel mogelijk RAM qua latency vind ik belangrijke dan de capaciteit of snelheid vandaar deze keuze
ook lekker laag van wat ik zie om de CPU niet teveel in de weg te zitten
Ga je overklokken?
PBO op het moederbord de vrije loop laten qua boosting van de CPU en XMP profiel op het RAM dat is alles
Wat verwacht je van ons?[i]
ik zoek eigenlijk vooral hulp met welke SSD te kiezen van wat ik zie presterende WD en deze samsung vrijwel gelijk aan elkaar
ook zoek ik hulp met wat voor koelpasta het beste zou zijn van wat ik zie ontloopt dit alles mekaar niet veel
ook zit ik met de vraag of die fanhub eigenlijk wel nodig is volgens mij past alles precies op de moederbord fan aansluitingen als ik de optional CPU fan header kan inzetten voor een case fan
tenslotte als iemand een betere case weet dan is dat ook welkom dat is niet iets waar ik goed mijn weg weet te vinden maar dit is dus van wat ik gezocht heb wel een goede
sorry als het noob vragen zijn dit word pas mijn 2de build
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
4K ulltra settings gamen of in ieder geval daar dicht bij
ik speel een grote variëteit aan games van single core bound 4x games zoals total war en crusader kjings enz tot aan grafisch zware knapen als cyberpunk en dergelijke
vandaar de keuze op zowel CPU als GPU om het maximale eruit te halen
Wat mag het systeem gaan kosten?
6000 euro of minder zou ideaal zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
toetsenbord en muis neem ik mee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
niet veel meer dan in de lijst staat eigenlijk
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
voor noctua gekozen ivm stilte
ASUS GPU ivm de stroom monitoring op de kabel
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
10 Gbit ethernet is echt wel een must beperkt moederbord keuze wel enorm helaas.
Kast moet groot zijn, huidige corsiar 4000D is echt wat krap qua ruimte om in te bewegen voor mij, en gefocust zijn op air flow
Voeding is absurd groot/zwaar ik weet het maar de bedoeling is dan ook om deze in de toekomst te blijven meenemen naar een nieuw systeem vandaar wat overpovisioned.
GEEN PCIE 5 drives alstublieft ik zie daar het nut niet van in games tot nu toe
zo snel mogelijk RAM qua latency vind ik belangrijke dan de capaciteit of snelheid vandaar deze keuze
ook lekker laag van wat ik zie om de CPU niet teveel in de weg te zitten
Ga je overklokken?
PBO op het moederbord de vrije loop laten qua boosting van de CPU en XMP profiel op het RAM dat is alles
Wat verwacht je van ons?[i]
ik zoek eigenlijk vooral hulp met welke SSD te kiezen van wat ik zie presterende WD en deze samsung vrijwel gelijk aan elkaar
ook zoek ik hulp met wat voor koelpasta het beste zou zijn van wat ik zie ontloopt dit alles mekaar niet veel
ook zit ik met de vraag of die fanhub eigenlijk wel nodig is volgens mij past alles precies op de moederbord fan aansluitingen als ik de optional CPU fan header kan inzetten voor een case fan
tenslotte als iemand een betere case weet dan is dat ook welkom dat is niet iets waar ik goed mijn weg weet te vinden maar dit is dus van wat ik gezocht heb wel een goede
sorry als het noob vragen zijn dit word pas mijn 2de build
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed | € 497,99 | € 497,99 |
1 | Moederborden | ASUS ProArt X870E-Creator WiFi | € 439,- | € 439,- |
1 | Videokaarten | ASUS ROG Astral GeForce RTX 5090 32GB GDDR7 OC Edition | € 2.899,- | € 2.899,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Zwart | € 165,- | € 165,- |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 G2 | € 143,95 | € 143,95 |
1 | Fan-controllers en lcd's | Noctua NA-FH1 | € 30,95 | € 30,95 |
7 | Ventilators | Noctua NF-A14x25 G2 PWM, 140mm | € 37,40 | € 261,80 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J2836G32GX2-FX5 | € 248,01 | € 248,01 |
1 | Voedingen | Seasonic Prime TX-1600 Noctua Edition | € 499,- | € 499,- |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (met heatsink) 1TB (Gamers Pack) | € 112,- | € 112,- |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (met heatsink) 4TB (Gamers Pack) | € 302,90 | € 302,90 |
1 | SSD's | WD Black SN850X (met heatsink) 8TB | € 660,- | € 660,- |
1 | Overclocking | Noctua NT-H2 3,5 gram AM5 Edition | € 12,55 | € 12,55 |
1 | Overclocking | Thermal Grizzly Kryonaut (1 gram) | € 7,35 | € 7,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 6.279,50 |