Beter film geluid met Wiim Amp Pro en Ultra?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:26
Weet niet of ik hier goed zit - maar ik heb interesse gekregen in een Wiim Amp Pro gecombineerd met een Wiim Ultra - als soundbar vervanging.

Nu vroeg ik mij alleen het volgende af:

- Heeft een losse dac zoals de Ulta eigenlijk wel zin?
- Welke voordelen heeft het meer als enkel en alleen de amp pro?
- Wachten op de Wiim Amp Ultra?

Qua prijs zit ik dan nog steeds ruim onder de duurste soundbars, afhankelijk van welke speakers ik ga nemen.
Mijn doel ik om zowel het geluid bij Films te verbeteren maar zo af-en-toe ook muziek te luisteren (Apple)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-06 12:39

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

brtkpr schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:12:
Weet niet of ik hier goed zit - maar ik heb interesse gekregen in een Wiim Amp Pro gecombineerd met een Wiim Ultra - als soundbar vervanging.

Qua prijs zit ik dan nog steeds ruim onder de duurste soundbars, afhankelijk van welke speakers ik ga nemen.
Mijn doel ik om zowel het geluid bij Films te verbeteren maar zo af-en-toe ook muziek te luisteren (Apple)
In dit prijssegment heeft een losse DAC in mijn optiek weinig toegevoegde waarde; het verschil is simpelweg te klein. Wat dat betreft zou ik enkel voor de Wiim Amp gaan en geld van de Ultra in de zak houden :)

V.w.b. de Wiim Amp Ultra; er komt altijd iets nieuws uit. Op een gegeven moment wil / moet je een keiuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-06 15:14
DaMarcus schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:34:
[...]

In dit prijssegment heeft een losse DAC in mijn optiek weinig toegevoegde waarde; het verschil is simpelweg te klein. Wat dat betreft zou ik enkel voor de Wiim Amp gaan en geld van de Ultra in de zak houden :)

V.w.b. de Wiim Amp Ultra; er komt altijd iets nieuws uit. Op een gegeven moment wil / moet je een keiuze maken.
Ik vind het wel een goede stap; de Wiim Amp Ultra. Als de prijs een beetje mee zit, zeker de overweging waard. Ik vind alleen het missen van Airplay jammer, omdat ik dat gebruik als muziek streamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
MikaB schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:47:
[...]

Ik vind het wel een goede stap; de Wiim Amp Ultra. Als de prijs een beetje mee zit, zeker de overweging waard. Ik vind alleen het missen van Airplay jammer, omdat ik dat gebruik als muziek streamer.
Zag net op de website (om het nog lastiger te maken) dat er ook een Wiim Vibelink Amp is, juist gemaakt om te stapelen met de Wiim Ultra.
De Vibelink zou alleen geen streaming hebben wat logisch is omdat je daar dan weer de ultra voor pakt.

Vind allemaal nog lastig :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaB
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-06 15:14
brtkpr schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 11:55:
[...]

Zag net op de website (om het nog lastiger te maken) dat er ook een Wiim Vibelink Amp is, juist gemaakt om te stapelen met de Wiim Ultra.
De Vibelink zou alleen geen streaming hebben wat logisch is omdat je daar dan weer de ultra voor pakt.

Vind allemaal nog lastig :P
Klopt, maar die is al een tijdje uit. Toch vreemd om dan nu een Wiim Amp Ultra aan te kondigen, omdat de Vibelink als een koppelstuk fungeert voor de Ultra en nu dus een 2-in-1 oplossing komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58

- De WiiM AMP Pro heeft dezelfde DAC als de WiiM Ultra, de ESS ES9038 Q2M, dus daar hoef je het niet voor te doen.
- Het enige verschil wat ik voor zover zie is dat de WiiM Ultra een Phono ingang heeft en de WIiM AMP Pro niet
- Nee gewoon de Wiim AMP Pro kopen, zie de metingen hier: https://www.audiosciencer...o-amplifier-review.57257/

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb je een nieuw topic gegeven in het aankoopadviessubforum. Zo kun je gerichte vragen stellen om tot je perfecte aankoop te komen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Jorgen op 21-05-2025 19:51 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brtkpr
Ramon schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:22:
[...]

- De WiiM AMP Pro heeft dezelfde DAC als de WiiM Ultra, de ESS ES9038 Q2M, dus daar hoef je het niet voor te doen.
- Het enige verschil wat ik voor zover zie is dat de WiiM Ultra een Phono ingang heeft en de WIiM AMP Pro niet
- Nee gewoon de Wiim AMP Pro kopen, zie de metingen hier: https://www.audiosciencer...o-amplifier-review.57257/
Ik ga denk ik inderdaad de Wiim Amp pro kopen aangevuld met een setje Dali of B&W speakers.

Een subwoofer is van latere zorg.
Pagina: 1