Hallo, ik heb de MAG X870E TOMAHAWK WIFI. Afgelopen vrijdag heb ik een bios update gedaan (AMI BIOS
7E59v2A6) om het NVME probleem te verhelpen. Welke op PCI 1.0 wordt gezet (zelfs na handmatig op GEN4 zetten in de bios).
De update had inderdaad het probleem verholpen, maar met deze bios wil de pc niet cold booten (pc na nacht uitstaan) Herstarten en etc gaat prima. Ik ben dus weer terug gegaan naar mijn vorige bios, maar nu zit ik dus weer met het NVME probleem. Kan iemand met hetzelfde moederbord mij vertellen welke bios versie stabiel is?
Ik heb het cold boot probleem overigens op proberen te lossen door een cmos-clear te doen en faststartup in Windows 11 uit te schakelen. Dit werkte 1x, maar vanochtend wou de pc dus weer niet koud starten.
Hier al mijn onderdelen:
Ryzen 7 9800xd
Corsair ddr5 6000mhz 32GB
Lexar NM790 1TB
Lexar NM790 2TB
RX 7800 XT
-----------------------------------------------------------------
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb om cold boot op te lossen:
CMOS-clear
Faststartup in Windows 11 uitschakelen
PCI tijdelijk op GEN 3 zetten
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb om NVME pci op te lossen:
Handmatig op Gen4 in bios zetten.
-----------------------------------
Met mijn huidige bios versie: AMI BIOS
7E59v2A33, loopt het systeem al 2 maanden stabiel (behalve NVMe snelheid).
7E59v2A6) om het NVME probleem te verhelpen. Welke op PCI 1.0 wordt gezet (zelfs na handmatig op GEN4 zetten in de bios).
De update had inderdaad het probleem verholpen, maar met deze bios wil de pc niet cold booten (pc na nacht uitstaan) Herstarten en etc gaat prima. Ik ben dus weer terug gegaan naar mijn vorige bios, maar nu zit ik dus weer met het NVME probleem. Kan iemand met hetzelfde moederbord mij vertellen welke bios versie stabiel is?
Ik heb het cold boot probleem overigens op proberen te lossen door een cmos-clear te doen en faststartup in Windows 11 uit te schakelen. Dit werkte 1x, maar vanochtend wou de pc dus weer niet koud starten.
Hier al mijn onderdelen:
Ryzen 7 9800xd
Corsair ddr5 6000mhz 32GB
Lexar NM790 1TB
Lexar NM790 2TB
RX 7800 XT
-----------------------------------------------------------------
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb om cold boot op te lossen:
CMOS-clear
Faststartup in Windows 11 uitschakelen
PCI tijdelijk op GEN 3 zetten
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb om NVME pci op te lossen:
Handmatig op Gen4 in bios zetten.
-----------------------------------
Met mijn huidige bios versie: AMI BIOS
7E59v2A33, loopt het systeem al 2 maanden stabiel (behalve NVMe snelheid).