Ik ben op zoek naar een vervanger voor een Berkvens stalen deurkozijn voor onze badkamer.
Het huidige kozijn is gaan roesten en na twee keer overschilderen wil ik het nu volledig vervangen. De deur lijkt sterk op een Berkvens Berdo DA opdekkozijn, met een deur van 930 mm breed en 2315 mm hoog. De wanddikte is 70 mm. Boven in het Berkvens kozijn zit een bovenlicht, maar dat wil ik laten vervallen. Graag wil ik de bestaande opdekdeur hergebruiken.
Na vrijwel elke maat zorgvuldig met een centimeter te hebben opgenomen, weet ik precies wat ik nodig heb. Echter, de twee leveranciers die een hardhouten kozijn met paumelles leveren (Berkvens en Svedex), verkopen niet aan particulieren. Op Marktplaats heb ik wel enkele kozijnen gevonden, maar die hebben afwijkende maten of de verkeerde draairichting. Ik heb inmiddels twee websites per e-mail benaderd, maar zij willen niet verder helpen.
Het gaat om:Bij beide is het overigens een gok of de paumelles op exact dezelfde hoogte zitten als bij mijn huidige deur.
Ik heb me suf gegoogeld naar alternatieve deurkozijnen, maar meestal moet ik dan zelf de paumelles plaatsen — iets wat ik nog nooit heb gedaan en liever wil vermijden. Ik ben huisvader en zoek daarom een zo kant-en-klaar mogelijke oplossing, als die bestaat.
Verdere details:
Deurtype: opdek
Draaikant: Rechts draaiende deur naar buiten
Wanddikte: 70
Spanningsmaat breedte: 938
Deurbreedte : 930
Dagmaat: 899
Wandopening: kan ik niet opmeten
Kozijn breedte: 1012
Deurhoogte: 2315
Spanningsmaat hoogte: 2339
Ruimte onder deur: 28
Dagmaathoogte: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, ik neem aan 2319,5
Wandopening: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, ik neem aan 2361
Kozijnhoogte: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, , ik neem aan 2376
Kleur: kristalwit RAL9010
Mijn vraagen:
Het huidige kozijn is gaan roesten en na twee keer overschilderen wil ik het nu volledig vervangen. De deur lijkt sterk op een Berkvens Berdo DA opdekkozijn, met een deur van 930 mm breed en 2315 mm hoog. De wanddikte is 70 mm. Boven in het Berkvens kozijn zit een bovenlicht, maar dat wil ik laten vervallen. Graag wil ik de bestaande opdekdeur hergebruiken.
Na vrijwel elke maat zorgvuldig met een centimeter te hebben opgenomen, weet ik precies wat ik nodig heb. Echter, de twee leveranciers die een hardhouten kozijn met paumelles leveren (Berkvens en Svedex), verkopen niet aan particulieren. Op Marktplaats heb ik wel enkele kozijnen gevonden, maar die hebben afwijkende maten of de verkeerde draairichting. Ik heb inmiddels twee websites per e-mail benaderd, maar zij willen niet verder helpen.
Het gaat om:Bij beide is het overigens een gok of de paumelles op exact dezelfde hoogte zitten als bij mijn huidige deur.
Ik heb me suf gegoogeld naar alternatieve deurkozijnen, maar meestal moet ik dan zelf de paumelles plaatsen — iets wat ik nog nooit heb gedaan en liever wil vermijden. Ik ben huisvader en zoek daarom een zo kant-en-klaar mogelijke oplossing, als die bestaat.
Verdere details:
Deurtype: opdek
Draaikant: Rechts draaiende deur naar buiten
Wanddikte: 70
Spanningsmaat breedte: 938
Deurbreedte : 930
Dagmaat: 899
Wandopening: kan ik niet opmeten
Kozijn breedte: 1012
Deurhoogte: 2315
Spanningsmaat hoogte: 2339
Ruimte onder deur: 28
Dagmaathoogte: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, ik neem aan 2319,5
Wandopening: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, ik neem aan 2361
Kozijnhoogte: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, , ik neem aan 2376
Kleur: kristalwit RAL9010
Mijn vraagen:
- Is het toch mogelijk om deze deurkozijnen ergens te bestellen?
- Zijn er andere vergelijkbare producten te koop?