Stalen deur kozijn vervangen door hardhout, zoek vervanger

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJocky
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-05 16:36
Ik ben op zoek naar een vervanger voor een Berkvens stalen deurkozijn voor onze badkamer.
Het huidige kozijn is gaan roesten en na twee keer overschilderen wil ik het nu volledig vervangen. De deur lijkt sterk op een Berkvens Berdo DA opdekkozijn, met een deur van 930 mm breed en 2315 mm hoog. De wanddikte is 70 mm. Boven in het Berkvens kozijn zit een bovenlicht, maar dat wil ik laten vervallen. Graag wil ik de bestaande opdekdeur hergebruiken.

Na vrijwel elke maat zorgvuldig met een centimeter te hebben opgenomen, weet ik precies wat ik nodig heb. Echter, de twee leveranciers die een hardhouten kozijn met paumelles leveren (Berkvens en Svedex), verkopen niet aan particulieren. Op Marktplaats heb ik wel enkele kozijnen gevonden, maar die hebben afwijkende maten of de verkeerde draairichting. Ik heb inmiddels twee websites per e-mail benaderd, maar zij willen niet verder helpen.

Het gaat om:
  1. https://berkvens.nl/modellen/berlegno-rz-opdek
  2. https://www.svedex.nl/agt...-deurhoog-do?ac=extra-wit
Bij beide is het overigens een gok of de paumelles op exact dezelfde hoogte zitten als bij mijn huidige deur.

Ik heb me suf gegoogeld naar alternatieve deurkozijnen, maar meestal moet ik dan zelf de paumelles plaatsen — iets wat ik nog nooit heb gedaan en liever wil vermijden. Ik ben huisvader en zoek daarom een zo kant-en-klaar mogelijke oplossing, als die bestaat.

Verdere details:
Deurtype: opdek
Draaikant: Rechts draaiende deur naar buiten
Wanddikte: 70
Spanningsmaat breedte: 938
Deurbreedte : 930
Dagmaat: 899
Wandopening: kan ik niet opmeten
Kozijn breedte: 1012
Deurhoogte: 2315
Spanningsmaat hoogte: 2339
Ruimte onder deur: 28
Dagmaathoogte: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, ik neem aan 2319,5
Wandopening: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, ik neem aan 2361
Kozijnhoogte: kan ik niet opmeten vanwege een daglicht, , ik neem aan 2376
Kleur: kristalwit RAL9010

Mijn vraagen:
  • Is het toch mogelijk om deze deurkozijnen ergens te bestellen?
  • Zijn er andere vergelijkbare producten te koop?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Er staan toch gewoon verkooppunten op de site van Berkvens?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:41
Als ik zoek op hardhouten binnendeurkozijn kopen krijg ik op de eerste hit volgens mij al een leverancier die ook voor opdekdeuren meranti kozijnen maakt. Dus ik zou kijken of je je zoekopdracht niet moet aanpassen of contact zoeken met een bedrijf dat geen groothandel is.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJocky
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-05 16:36
@StevenK
Het klopt dat Berkvens en Svendex verkooppunten hebben staan op hun website, maar de type's die ik zoek kunnen niet gekocht worden via die verkooppunten, die bieden het gewoonweg niet aan. Ze bieden wel de stalen kozijnen aan, maar die wil ik juist vervangen. Google maar eens op: "berkvens berlegno -site:berkvens.nl", als je doorklikt op de resultaten is het staal of hang en sluitwerk, maar geen hardhouten kozijn.
@Saint2Saint
Ja ik kan idd een deur op maat laten maken, maar dat voldoet niet aan mijn wens en kost me teveel. Daarnaast zijn er zat willkeurige hardhouten deur kozijnen te koop. Ik zoek een vervanger van de huidige die zo kant en klaar mogelijk is zodat ik mijn deur kan hergebruiken. Je suggestie is welkom maar in mijn beleving niet zo kant en klaar als de type's van Berkvens en Svedex die ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Wanneer het oppervlakkig roesten het probleem is en het kozijn is niet doorgeroest dan kun je ook overwegen om het roesten definitief te stoppen door een professionele roeststopper (zoiets als BRUNOX® Epoxy) aan te brengen na het zorgvuldig wegschuren van de huidige roestplek. Dat spul wordt ook heel vaak in kielen van stalen boten verwerkt en het schijnt prima nieuwe roestvorming tegen te gaan.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former