Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18-09 22:21
Beste Tweakers

Ik weet niet of deze vraag hier goed staat, zo niet dan excuses en hoor ik graag waar ik het wel mag plaatsen.

Ik lees veel ellende en problemen na de update UI 7. Mijn buurvrouw van bijna 80 (die zonder problemen al in paniek is wat betreft de telefoon) met de Samsung A16 kreeg de melding dat er een update beschikbaar was. Ik krijg deze melding niet verwijderd en twijfel nu of ik haar telefoon nu wel moet laten updaten gezien alle problemen. Ik heb zelf de A35 en deze update ook nog niet gehad.

Kan iemand me zeggen wat te doen aub? 🙈

Bedankt alvast.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:37
Ja, je kunt de update gewoon door laten gaan. Er waren wat problemen (met name rond mensen die een ander toetsenbord geïnstalleerd hadden dan standaard meegeleverd), toen is de uitrol van de update stop gezet, en na die opgelost te hebben, is de update weer verder doorgegaan, en ondertussen op miljoenen apparaten geland. Ikzelf heb deze ook zonder problemen op mijn S23 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
Bedankt voor uw reactie. Dat had ik inderdaad ook gevonden/gelezen maar ik kwam dus gisteren en eergisteren berichten tegen van mensen die dus nu alsnog flinke problemen hebben en waarbij de ellende groot is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb hem ook al een tijdje draaien op mijn S21FE zonder problemen. Wellicht na de update wel wat settings aanpassen: https://www.androidauthor...ings-lock-screen-3555389/

Belangrijkte is "split design for notifications and quick settings''. Dat is een opvallende wijziging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

Ik heb de update ook sinds gisteren op mijn A55, draait prima.
Ben er blij mee.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:37
Madeliefxxx schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 16:47:
Bedankt voor uw reactie. Dat had ik inderdaad ook gevonden/gelezen maar ik kwam dus gisteren en eergisteren berichten tegen van mensen die dus nu alsnog flinke problemen hebben en waarbij de ellende groot is.
Helaas lees je altijd na een upgrade over mensen met problemen. Of het nu Android, iOS, Windows, MacOS of Linux is, er zijn miljoenen apparaten in omloop, en de mensen die problemen krijgen gaan om hulp zoeken.
Maar kijk je naar het handjevol mensen met problemen, in de miljoenen apparaten, dan begrijp je ook dat de kans klein is.
Nog een stap verder lost een reset naar de fabrieksinstellingen eigenlijk altijd het probleem op.
Dus zorg vooraf dat je een backup hebt. Kopieer de foto's naar een cloud of PC backup. Controleer in WhatsApp dat de chat backup gedraaid heeft.
Gaat er dan iets mis, reset de telefoon en haal de informatie terug uit de backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
Bij eerste update van Android 15 en UI7 op S24 ging batterij heel snel leeg. In een nacht 30% met spaarstand, mobiele gegevens, locatie en wifi uit.
Eerst volgende update heeft dat probleem op S24 van (mijn vrouw en) mij op gelost.
Inmiddels draait versie: S921BXXU6BYE7 / S921BOXM6BYE7 (released 15-5-2025 en uploaded 28-5-2025)
https://samfrew.com/downl...21BXXU6BYE7/S921BOXM6BYE7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sfx32
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 13:28
Ik heb dat probleem met de s9 ultra .
Waar ik anders gamend aan 6 uur kwam en dan op 20% stond, sta ik nu met idem game na 4 uur op 0%.
Zelfs met spaarstand aan (cpu 70%)
Heel ontevreden dus met laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madeliefxxx
sfx32 schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 17:23:
Ik heb dat probleem met de s9 ultra .
Waar ik anders gamend aan 6 uur kwam en dan op 20% stond, sta ik nu met idem game na 4 uur op 0%.
Zelfs met spaarstand aan (cpu 70%)
Heel ontevreden dus met laatste update.
Ik kreeg de update gisteren binnen maar heb het nog niet aangedurfd. Ik lees wel goede tips hier boven maar ik weet niet eens hoe ik een backup moet maken of foto's in een cloud moet zetten. Dus ik wacht nog maar even. 🙈

• pcbeetje
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 31-08 20:04
Hier ook problemen. Kreeg deze week de melding van update UI7 met mijn Samsung Galaxy A14. Deze gedraaid, prima. Maar sindsdien blijft de telefoon continu hangen, vaak minutenlang. Vandaag alleen al letterlijk 10 keer gehad. Het toestel reageert dan alleen op de knoppen, niet op het scherm. Zelfs uitzetten lukt niet, want je hebt het scherm nodig voor de bevestiging. |:( Ook uit- en aanzetten wanneer dat wel weer kan, maakt niets uit. Wát een verschrikking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pcbeetje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 15:51:
Hier ook problemen.
...
Wát een verschrikking.
Even safe-booten, cache clearen en nogmaals zien hoe het gaat.

Welkom op GoT; allicht dat je even rond kan kijken / snuffelen naar relevante topics; over dit soort majour upgrades zijn altijd wel tientallen posts / oplossingen en andere zaken te vinden ipv alleen een rant te komen plaatsen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pcbeetje
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 31-08 20:04
MAX3400 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 16:23:
[...]

Even safe-booten, cache clearen en nogmaals zien hoe het gaat.

Welkom op GoT; allicht dat je even rond kan kijken / snuffelen naar relevante topics; over dit soort majour upgrades zijn altijd wel tientallen posts / oplossingen en andere zaken te vinden ipv alleen een rant te komen plaatsen :)
Ging mij toch vooral om een oplossing (dus dank voor de suggesties), al zat er inderdaad een stukje frustratie achter. Maar goed, ik zal het nooit meer doen. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

A14 van mijn moeder ook een en al ellende na de update.
Zonet reboot in Recovery mode (let op; er moet USB kabel op pc zijn aangesloten) gedaan en cache gewiped.
Hopelijk heeft dit effect.

Onbegrijpelijk dat Samsung zo'n update uitrolt, want de Samsung Community en Reddit staan er vol mee.
En dat er ook nog geen fix in vorm van een software update beschikbaar is...

Update: na de cache wipe is het probleem iig weer 1x voorgekomen. 😒

[ Voor 9% gewijzigd door Canis Lupus op 30-08-2025 11:41 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 23:18

Canis Lupus

Vosbot

Twee weken later, geen update vanuit Samsung en het probleem blijft bestaan (eerste meldingen waren uit Juni 2025 zie ik op Reddit).

Toch zonde dat een telefoon van net 2 jaar oud zo opeens bijna onbruikbaar wordt. Is niet de reden om voor Samsung te kiezen, die juist bekend staan om hun lange softwaresupport. Lijkt een beetje een beginnersfout dit?

Heb neiging om een nieuwe telefoon voor moeder te kopen, maar tegelijkertijd zou dat eigenlijk niet moeten natuurlijk...

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Pagina: 1