Toon posts:

dynamisch IP >>> inet no go!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eeeuuhh, ik bedoel natuurlijk statisch :O

Ok, ik heb een LANnetje zonder domein. Het ziet er als volgt uit: een win2k-server + vier clients ( 2 win2k's, 1 win ME, 1 win98 )
Nu wil ik mijn pc, win2k, een statisch IP geven, zodat ie weer iets sneller opstart. Goed dacht ik, ff IP+subnetmask en gateway opgeven et voila... Maar nix voila :'( Na het opstarten geen inet op mijn pc. Waar kan dit aan liggen? :?

IP >>> 192.168.1.10
SNM >>> 255.255.255.0
SG >>> 192.168.0.1

Ps. heb op allebei (server + client) SP2 geinstalleerd :)
Pps. heb ook al de search gebruikt >:)

Verwijderd

bedoel je geen statisch ip, want zo vul je de waardes namelijk wel in. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 00:08 schreef 10us het volgende:
bedoel je geen statisch ip, want zo vul je de waardes namelijk wel in. :?
Te laat kijk maar boven

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

zet je gateway in hetzelfde subnet...

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 00:12 schreef HurrI het volgende:
zet je gateway in hetzelfde subnet...
OK, deze variant heb ik ook gehad:
IP >>> 192.168.0.10
SNM >>>255.255.255.0
SG >>>192.168.0.1

Volgens mij bedoel jij dit, iig dit werkt ook niet. Of bedoel je iets anders :?

• HurrI
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:04

HurrI

No fear... I is here

Op maandag 17 september 2001 00:16 schreef Oracle het volgende:

[..]

OK, deze variant heb ik ook gehad:
IP >>> 192.168.0.10
SNM >>>255.255.255.0
SG >>>192.168.0.1

Volgens mij bedoel jij dit, iig dit werkt ook niet. Of bedoel je iets anders :?
volgens mij is de 192.168.0.x range niet vrij. Dat zou een reden kunnen zijn... hmm.. oke... nadere check gedaan.. tis een andere class 192.168.x.x is vrij. Sorry ik zou niet weten wat een oplossing is...

If it's just us, it seems like an awful waste of space

Verwijderd

Wat lukt er nou precies niet? DHCP kan namelijk ook DNS gegevens meesturen en als je dit niet meeneemt kun je dus niet pingen naar www.tweakers.net maar wel naar 213.239.154.14 (oa).

Zet je pc eens op DHCP, open een prompt, schrijf de uitvoer van 'ipconfig -a' op (ip, mask, dns en gateway zijn het belangrijkste) en stop al deze gegevens in je netwerk adapter.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 00:31 schreef Cobus_NL het volgende:
Wat lukt er nou precies niet? DHCP kan namelijk ook DNS gegevens meesturen en als je dit niet meeneemt kun je dus niet pingen naar www.tweakers.net maar wel naar 213.239.154.14 (oa).

Zet je pc eens op DHCP, open een prompt, schrijf de uitvoer van 'ipconfig -a' op (ip, mask, dns en gateway zijn het belangrijkste) en stop al deze gegevens in je netwerk adapter.
Ik stel alleen IP, SNM en SG in, geen DNS, en DHCP staat ingeschakeld. Ben je verplicht die DNS in te stellen als je je IP statisch wil hebben, ik dacht nl. van niet :? Kan ik wel ff opzoeken, natuurlijk :)
Maar ga het proberen met dat pinguh, maar eerst :Z

thnx

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:26

GaMbiNo

1337

Als je iedere workstation een vast IP wil geven vul je op iedere workstation bij de DNS en Gateway settings het interne ip-adres van de server in.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 00:55 schreef GaMbiNo het volgende:
Als je iedere workstation een vast IP wil geven vul je op iedere workstation bij de DNS en Gateway settings het interne ip-adres van de server in.
Kan je dan ook nog een alternatief DNS nemen, dmv. e.a. progje ofzo :? of is dat njet noodzakelijk? Ik denk ut laatste :)

thnx

:O :O ik ga nu echt :Z

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-06 22:25

tazitiz

dbprutser

Ja. DNS is niet verplicht als je statisch je ip adres invult.

DNS is Domain Name Service - deze transleert voor jou het naampje (bv.v. www.tweakers.net) naar een ip adres (b.v. 213.239.154.11).

Als je deze dan ook niet invult, kan je geen namen maar alleen ip adressen gebruiken. Weet je meteen wat er aan de hand is. de tip om eerst te kijken welke instellingen je met dhcp krijgt en deze over te nemen via "ipconfig /all"
is er een die het wel aan de praat kan krijgen - maar pas wel op als je daarna nog een pc aan je netwerk hangt, deze zou wel eens van je dhcp server hetzelfde ip adres kunnen krijgen.

succes

Verwijderd

Topicstarter
Heb na ut pinguh alles overgenomen, et voila het werkt :)

thnx everybody *D

Kon er gewoon niet van pittuh haha :) Misschien lukt het nu :z
Pagina: 1