Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral huis tuin en keuken surfen en data overdracht. Ga er een externe CD lezer bij halen en waarschijnlijk een aantal externe harde schijven. Wordt vooral gebruikt voor het kopiëren, afspelen en opslaan van video's en foto's. Natuurlijk wordt het ook gebruikt voor het antwoorden van mail etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Is geen absolute maximum, wel wil ik het enigszins betaalbaar houden. Tips om te besparen zijn altijd welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb aan het einde van de post mijn huidige selectie van componenten toegevoegd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb in eerste instantie een AMD-based CPU gekozen, maar het kan ook intel worden als dit beter is. Maar ik dacht dat het verschil tussen de 5600GT en de i5-12400 niet erg groot is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Integrated GPU op de CPU, ben niet van plan om er een dedicated GPU in te doen.
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb momenteel nog een aantal punten waar ik over twijfel:
1. Is de 5600GT een goede optie? of is de i5-12400 beter?
2. Meeste reviews zeggen dat de stock cooler voor de 5600GT goed genoeg is, zijn jullie het daar mee eens?
3. Lian Li A3 case is misschien iets te prijzig voor mijn budget, maar het lijkt me wel een fijne en mooie kast om mee te werken. Zijn er andere opties die aan te raden zijn? Deze case heeft bijvoorbeeld nog geen fans, dus die moet ik er nog bij zoeken.
4. Voeding heb ik uitgezocht dat het minimaal half modulair is, het is een C Tier rated op de ZTT PSU Tier list dus lijkt me voor deze build oke.
5. SSD is reviewed op tweakers met de aantekening dat batches van elkaar kunnen verschillen en dus ook de prestaties, is deze goed of is het handiger om voor een iets duurdere betrouwbare te gaan? Heb liever dat ik iets meer betaal als dit veel meer betrouwbaarheid geeft maar vind ik lastig in te schatten.
Mijn huidige selectie:
Vooral huis tuin en keuken surfen en data overdracht. Ga er een externe CD lezer bij halen en waarschijnlijk een aantal externe harde schijven. Wordt vooral gebruikt voor het kopiëren, afspelen en opslaan van video's en foto's. Natuurlijk wordt het ook gebruikt voor het antwoorden van mail etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Is geen absolute maximum, wel wil ik het enigszins betaalbaar houden. Tips om te besparen zijn altijd welkom.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb aan het einde van de post mijn huidige selectie van componenten toegevoegd.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb in eerste instantie een AMD-based CPU gekozen, maar het kan ook intel worden als dit beter is. Maar ik dacht dat het verschil tussen de 5600GT en de i5-12400 niet erg groot is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Integrated GPU op de CPU, ben niet van plan om er een dedicated GPU in te doen.
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb momenteel nog een aantal punten waar ik over twijfel:
1. Is de 5600GT een goede optie? of is de i5-12400 beter?
2. Meeste reviews zeggen dat de stock cooler voor de 5600GT goed genoeg is, zijn jullie het daar mee eens?
3. Lian Li A3 case is misschien iets te prijzig voor mijn budget, maar het lijkt me wel een fijne en mooie kast om mee te werken. Zijn er andere opties die aan te raden zijn? Deze case heeft bijvoorbeeld nog geen fans, dus die moet ik er nog bij zoeken.
4. Voeding heb ik uitgezocht dat het minimaal half modulair is, het is een C Tier rated op de ZTT PSU Tier list dus lijkt me voor deze build oke.
5. SSD is reviewed op tweakers met de aantekening dat batches van elkaar kunnen verschillen en dus ook de prestaties, is deze goed of is het handiger om voor een iets duurdere betrouwbare te gaan? Heb liever dat ik iets meer betaal als dit veel meer betrouwbaarheid geeft maar vind ik lastig in te schatten.
Mijn huidige selectie:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600GT (BOX) Boxed | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Moederborden | MSI B550M PRO-VDH WIFI | € 108,99 | € 108,99 |
1 | Behuizingen | Lian Li A3-mATX Black | € 67,82 | € 67,82 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 21,99 | € 21,99 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 400W CM | € 54,90 | € 54,90 |
1 | SSD's | Kingston NV3 (retail) 1TB | € 56,90 | € 56,90 |
Totaal | € 430,50 |