Hi all,
Ongeveer 8 jaar terug heb ik enorm veel hulp gehad van mede tweakers voor het samenstellen en bouwen van mijn game pc. Inmiddels is deze na een hoop jaren en veel genot wel aan vernieuwing toe en wil ik kijken wat ik met mijn oude pc kan. Vandaar dat ik jullie hulp goed kan gebruiken. Ik wil dus een nieuwe PC bouwen, en idealiter mijn oude een kleine upgrade geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat enkel gebruikt worden voor gaming. Wat ik vooral speel zijn games als Witcher 3, Cyberpunk 2077, Wreckfest en shooters als CoD, DOOM en Battlefield etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel ga ik uit van een prijs van rond de €1900. Indien er componenten echt de moeite waard zijn dan kan dit iets naar boven bijgesteld worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al en die gaan mee naar de volgende pc. Zie hieronder:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, helemaal niet eigenlijk. Alle suggesties voor betere componenten zijn welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gewoon lekker kunnen gamen. Wat RGB is leuk maar het moet geen kermis worden. En hij hoeft niet muisstil te zijn, maar ik wil niet het gevoel zitten dat ik naast een straaljager zit.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan. Heb ik te weinig kaas van gegeten.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag bestaat eigenlijk uit twee onderdelen:
1. Mijn oude game pc
Mijn oude pc heeft helaas niet de specs om windows 11 te draaien. Idealiter ga ik deze gebruiken om oude games/emulator games/simrace games te spelen. Vooral mijn CPU voldoet niet aan de systeemvereisten. Welke CPU zouden jullie hiervoor aanraden? Of kan ik het systeem het beste van de hand doen?
Mijn nieuwe game pc
Met behulp van diverse build guides, de BBG en forumtopics heb ik een wenslijst samengesteld. Ik ben bereid rond €1.900 uit te geven maar het mag ook iets hoger uitvallen. Ik hoor graag of er feedback is op mijn keuze van componenten. Ik twijfel om alsnog een 5070TI in mijn build te zetten (een 5080 lijkt mij iets buiten budget). Ergens gun ik het Nvidia niet. Maar uiteraard wil ik ook het beste systeem mogelijk samenstellen. Tevens hoor ik graag of een luchtcooler voldoende is voor de gekozen CPU.
Ongeveer 8 jaar terug heb ik enorm veel hulp gehad van mede tweakers voor het samenstellen en bouwen van mijn game pc. Inmiddels is deze na een hoop jaren en veel genot wel aan vernieuwing toe en wil ik kijken wat ik met mijn oude pc kan. Vandaar dat ik jullie hulp goed kan gebruiken. Ik wil dus een nieuwe PC bouwen, en idealiter mijn oude een kleine upgrade geven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Hij gaat enkel gebruikt worden voor gaming. Wat ik vooral speel zijn games als Witcher 3, Cyberpunk 2077, Wreckfest en shooters als CoD, DOOM en Battlefield etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Momenteel ga ik uit van een prijs van rond de €1900. Indien er componenten echt de moeite waard zijn dan kan dit iets naar boven bijgesteld worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al en die gaan mee naar de volgende pc. Zie hieronder:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Monitors | ASUS VG248QE Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Gigabyte M34WQ Zwart | € 500,76 | € 500,76 |
1 | Toetsenborden | Keychron K4 QMK , RGB Backlight, Aluminum Frame, Hot Swappable, Keychron Super Switch Red, Qwerty US | € 99,- | € 99,- |
1 | Muizen | Corsair M65 RGB Elite Tunable FPS Gaming Mouse Zwart | € 108,30 | € 108,30 |
Totaal | € 708,06 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, helemaal niet eigenlijk. Alle suggesties voor betere componenten zijn welkom.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil gewoon lekker kunnen gamen. Wat RGB is leuk maar het moet geen kermis worden. En hij hoeft niet muisstil te zijn, maar ik wil niet het gevoel zitten dat ik naast een straaljager zit.
Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan. Heb ik te weinig kaas van gegeten.
Wat verwacht je van ons?
Mijn vraag bestaat eigenlijk uit twee onderdelen:
1. Mijn oude game pc
Mijn oude pc heeft helaas niet de specs om windows 11 te draaien. Idealiter ga ik deze gebruiken om oude games/emulator games/simrace games te spelen. Vooral mijn CPU voldoet niet aan de systeemvereisten. Welke CPU zouden jullie hiervoor aanraden? Of kan ik het systeem het beste van de hand doen?
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-AB350-GAMING 3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 85,- | € 85,- |
1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitors | Acer XZ271 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Brown) | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 39,22 | € 39,22 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 850 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 124,22 |
Mijn nieuwe game pc
Met behulp van diverse build guides, de BBG en forumtopics heb ik een wenslijst samengesteld. Ik ben bereid rond €1.900 uit te geven maar het mag ook iets hoger uitvallen. Ik hoor graag of er feedback is op mijn keuze van componenten. Ik twijfel om alsnog een 5070TI in mijn build te zetten (een 5080 lijkt mij iets buiten budget). Ergens gun ik het Nvidia niet. Maar uiteraard wil ik ook het beste systeem mogelijk samenstellen. Tevens hoor ik graag of een luchtcooler voldoende is voor de gekozen CPU.
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Tray | € 363,- | € 363,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 159,- | € 159,- |
1 | Videokaarten | ASUS Prime Radeon RX 9070 XT OC | € 739,- | € 739,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 217 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 A-RGB (Black) | € 38,57 | € 38,57 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 114,90 | € 114,90 |
1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 115,99 | € 115,99 |
1 | SSD's | WD Black SN770 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 1.770,26 |