iPhone 12 speelt max één seconde muziek af via Sonos Roam SL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeskanoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
(Ik heb een afspeelprobleem tussen een iPhone 12 en een Sonos Roam SL. Misschien hoort deze vraag thuis in een audio- of Sonos-forum, dat hoor ik dan graag.)

Ik gebruik reeds lang een iPhone 12 en sinds kort een Sonos Roam SL. Als ik vanaf de iPhone met Apple Muziek mijn (op de iPhone geplaatste) muziekbestanden afspeel via de Sonos stopt hij na één seconde, hoewel de app aangeeft dat de muziek nog gewoon wordt afgespeeld. Het is alsof er op een mute-knop is gedrukt.

Eerst maar even de harde en zachte waren:
- Apple iPhone 12, iOs18.5;
- Sonos Roam SL; besturing S2 v 17.0
- Sonos S2 app;
- Samsung DA-E750 dock;
- laptop met Windows 10;
- wifi, beveiligd thuisnetwerk, iPhone en Roam verbonden;
- Bluetooth mogelijk, maar ik hou niet van BT, en heb het alleen gebruikt voor de installatie van de Roam (uit schaamteloze gemakzucht);
- Apple Muziek app (zeg maar: de halve opvolger van iTunes), zowel op laptop als iPhone;
- Apple Devices app (zeg maar: andere halve opvolger van iTunes), om muziek te synchroniseren tussen laptop en iPhone;
- ik gebruik geen streamingsdiensten zoals Spotify.

Wat prima werkt:
- app en speaker gebruiken van iPhone;
- app en speaker gebruiken van laptop;
- zoals ik het altijd deed: muziek afspelen met de Apple-app op iPhone of laptop via Samsung dock;
- nieuw (voor mij althans): muziek afspelen met de Apple-app op laptop via Sonos Roam SL;
- als ik muziek afspeel via het Samsung dock en overschakel naar Roam: geen probleem, tenzij de muziekbron de iPhone is.

Wat er misgaat
Het afspelen van op de iPhone geplaatste muziekbestanden,
met de Apple-app/Sonos-app,
vanaf de iPhone,
via Sonos Roam SL.

Als ik muziek afspeel vanaf de iPhone en ik kies de Roam als uitgang, dan stopt het geluid na één seconde. Echter, de betreffende app (hetzij Apple Muziek, hetzij Sonos S2) geeft aan dat de muziek gewoon doorgaat. Het is dus alsof op de mute-knop is gedrukt of alsof het volume op 0 is gezet. (Heb ik gecheckt: dat is niet zo.)

Binnen Sonos kun je radiostations kiezen (heel voorspelbaar Sonos Radio geheten). Daar treedt dit mute-verschijnsel niet op. Ook met een andere bron (ik heb Youtube geprobeerd) treedt dat mute-effect niet op.

Alle apparaten, ook de router, zijn herstart. Alle soft- en firmware is up-to-date.

Het gaat dus om de combinatie van
- de apps Apple Muziek en/of Sonos S2,
- de op de iPhone geplaatste muziekbestanden,
- de iPhone als afspeelapparaat.
... maar dat is nou net waar ik die Roam voor aangeschaft heb...

Heeft iemand van jullie de oplossing voor mij?
Mijn dank zal kolossaal zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:35
Als ik het goed lees gaat het mis met de bestanden op de telefoon als je die op de Sonos Roam wil afspelen, ongeacht via welke app je dat doet.
Is dat de correcte samenvatting?