tarieven laadpaal beheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 02:31
Ik ben me een beetje aan het verdiepen in laadpalen voor thuis met RFID reader waarmee je met elke laadpaal een sessie kan starten

Nu vond ik E-flux als aanbieder die betalingen afhandelt . Die vragen echter €5,5 per maand + €0,03 per kWh. Toch lekker verdienen! ca €300,- (bij ca 8000kWh per jaar)

Zijn dit normale tarieven? En weet iemand een site waar je de verschillende platforms die betalingen afhandelen kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wil je alleen een RFID kaart als toegangsbeveiliging of wil je ook energie verkopen aan anderen? Wie wil je de lader laten gebruiken of gaat het om vergoeding van je werkgever voor de energie?

Voor dat eerste heb je geen backend van een CPO als een eFlux nodig, enkel een lader waar je zelf een RFID tag in kunt programmeren. Voor het middelste zitten er nogal wat haken en ogen aan of en hoe je dat met je (thuis?) lader kan doen en kom je idd veelal bij bijvoorbeeld een eflux uit en betaal je ook een fee over het volume. Vergeet niet dat daar ook een hele winkel van integraties voor roaming aan hangt, dat verklaard deels de kosten.

Voor simpele re-reimbursement van de werkgever zou ik de werkgever eerst vragen wat ze accepteren als bewijs. Kan zijn dat enkel een jaarlijks/maandelijks uitdraaitje genoeg is. Maakt het een stuk simpeler.

Conclusie; mis informatie wat je precies wilt bereiken, dan kan ik je mogelijk wat beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjib
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-09 02:31
Paal is niet toegankelijk vanaf openbare weg dus toegangsbeveiliging gaat het ons niet om.

We willen graag bezoekers (kantoor aan huis en campspace kampeerplekje) mogelijkheid geven om bij ons te laden. (daarnaast laden we onze leaseauto van de werkgevel thuis en we zitten niet te wachten op uitdraaitjes die we maandelijks moeten opsturen ;) )

De reden dat ik me aan het verdiepen ben:
we gaan 40 zonnepanelen nemen met waarschijnlijk thuisaccu, zodat we 's avonds de auto kunnen opladen. Einde van dit jaar komt Victron (die een mooie thuisaccu oplossing heeft met offgrid optie) met een RFID laadpaal die je kan koppelen aan third party platforms. Dus vandaar mijn vraag wat een beetje die tarieven zijn. Ik zou liever een third party platform willen die geen vergoeding per kWh vraagt, maar alleen een vast maandbedrag.

Ik begreep ook dat ECOTAP na de zomervakantie met een slimme paal komt, dus wacht

[ Voor 8% gewijzigd door tjib op 21-05-2025 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
Ok. In dat geval Tap Electric pakken. Die rekenen het door jou ingestelde laadtarief +10% marge, richting de laadpashouder.

Geen maandelijkse kosten naar jou toe, wel de kosten afhandeling richting de werkgever en alle anderen.

Wanneer een Shell Recharge laadpas (zoals bij mijn werkgever) bij E-flux, Allego, Road, CityCharging, Qwello en RoboCharge laadt, rekent Shell ook nog eens blokkeertarief richting de laadpashouder na 4 uur laden. Zeker voor campeerders een onaangename verrassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
tjib schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 00:15:
Nu vond ik E-flux als aanbieder die betalingen afhandelt . Die vragen echter €5,5 per maand + €0,03 per kWh. Toch lekker verdienen! ca €300,- (bij ca 8000kWh per jaar)
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet... Jij gaat toch ook lekker verdienen aan het verkopen van de stroom van je zonnepanelen? ;)

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:58
tjib schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 12:12:
We willen graag bezoekers (kantoor aan huis en campspace kampeerplekje) mogelijkheid geven om bij ons te laden. (daarnaast laden we onze leaseauto van de werkgevel thuis en we zitten niet te wachten op uitdraaitjes die we maandelijks moeten opsturen ;) )

De reden dat ik me aan het verdiepen ben:
we gaan 40 zonnepanelen nemen met waarschijnlijk thuisaccu, zodat we 's avonds de auto kunnen opladen.
Dat moet dan wel een beste accu zijn wil je er een auto volledig mee op kunnen laden. En: als er de hele dag bij jou op terrein door bezoekers is geladen: zit er dan nog wel voldoende stroom in de accu's om jouw auto te laden?
Einde van dit jaar komt Victron (die een mooie thuisaccu oplossing heeft met offgrid optie) met een RFID laadpaal die je kan koppelen aan third party platforms. Dus vandaar mijn vraag wat een beetje die tarieven zijn. Ik zou liever een third party platform willen die geen vergoeding per kWh vraagt, maar alleen een vast maandbedrag.
Dat maakt toch niet zoveel uit? Die kosten reken je toch gewoon door aan je bezoek, campinggasten en werkgever in het kWh-tarief dat jij gaat instellen voor de gebruikers van je paal?

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1