Speaker gezocht voor TV geluid en muziek vanaf telefoon?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisSabang
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 28-05 10:11
Ik ben op zoek naar een goede (enkele) speaker om als TV speaker te gebruiken met mijn LG C4 en Apple TV 4K, dus bij voorkeur iets met AUX of Bluetooth en niet te veel vertraging. Ik wil hem ook graag gebruiken als mediaspeaker om muziek af te spelen vanaf mijn telefoon. Een smart assistent zou een leuke bonus zijn, maar is geen vereiste.

Op dit moment gebruik ik de Sonos One 2e generatie, die prima klinkt, maar ik ga hem naar boven verplaatsen en zoek iets beters voor in de woonkamer. Een van de nadelen van de Sonos is dat hij alleen werkt via wifi of AirPlay, waardoor ik hem niet kan gebruiken voor andere dingen op mijn TV dan de Apple TV. Hij werkt dus niet met de ingebouwde WebOS apps of mijn KPN 4K TV box.

Tot nu toe lijken de Sonos Era 100 en de Apple HomePod 2e generatie goede opties. Maar de HomePod werkt ook alleen met de Apple TV en kan niet met iets anders op de tv gebruikt worden, wat hem vrij beperkt maakt voor mijn situatie. De Era 100 heeft wel Bluetooth en een USB-C line in optie, en dat zou voor mijn gebruik beter zijn.

Mijn budget is ongeveer €250, maar ik zou het kunnen verhogen tot zo’n €350 als het echt het extra geld waard is.

Iemand suggesties die hierop lijken, of betere alternatieven voor dit gebruik?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
(Sonos) soundbar ook een optie?

do or do not, there is no try

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verplaatst naar het aankoopadviesforum

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorisSabang
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 28-05 10:11
Harkelaar schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 23:30:
(Sonos) soundbar ook een optie?
Daar had ik inderdaad ook al naar gekeken, zover ik zie is de Sonos Ray de enige binnen mijn budget, heeft die beter geluid en de betere optie vergeleken met de Era 100 of HomePod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:00
Er zijn er meer: https://tweakers.net/soun...71TaxQsjI2M4BxM4HyRiYGtQA. Aangezien je het vooral voor muziek zoekt zou ik naar 2.1 of 3.1 modellen kijken, aan alle surround effecten van 5.1/3.1.2/5.1.2/etc. modellen heb je dan minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-07 17:12
Wanneer een losse subwoofer geen bezwaar is en het niet compact dient te zijn vinkt de Samsung Q800D al jouw wensen af. Biedt veruit de meeste bang for the buck en geluidskwaliteit binnen het gestelde budget.

Wil je liever geen subwoofer en een compactere vormfactor? Kijk dan naar de Sonos Beam, Harman Kardon Citation Multibeam 700 of JBL BAR 300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
BorisSabang schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 18:35:
[...]

Daar had ik inderdaad ook al naar gekeken, zover ik zie is de Sonos Ray de enige binnen mijn budget, heeft die beter geluid en de betere optie vergeleken met de Era 100 of HomePod?
Volgens mij kijk je er precies omgekeerd naar qua functionaliteit.
Het lijkt erop dat je een speaker zoekt voor muziek, met de tv als 'bijvangst'. Dit maakt je zoektocht beperkter. Als je kijkt naar de mogelijkheden om geluid van je tv naar een speaker te brengen, is er een heel soundbar-segment met muziek streamen als 'bijvangst'. Dit biedt je volgens mij meer mogelijkheden.

Je vraagt nu een soundbar qua functionaliteit en kwaliteit te vergelijken met 2 losse speakers. Volgens mij is dit appels met peren vergelijken.

In je poststart heb je het over het verbinden van je apple tv met de box. Volgens mij moet je gaan redeneren vanuit de output van de tv. De tv verwerkt het geluid van alle aangesloten apparaten. Verdiep je dus in de mogelijkheden voor het aansluiten van een speaker op de TV ipv op de losse apparaten. Met de eis dat deze ook je muziek kan gaan streamen, kom je vanzelf op een selectie uit.

Je zult zelf wat meer huiswerk moeten doen wat mij betreft.

[ Voor 21% gewijzigd door Harkelaar op 22-05-2025 08:34 ]

do or do not, there is no try

Pagina: 1