Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvk
  • Registratie: Mei 2025
  • Laatst online: 26-05 22:18
Hallo Allen!

Ik ben op zoek naar een besturingssysteem voor de Raspberry Pi dat me in staat stelt om audiofragmenten te overlappen (meerdere fragmenten tegelijkertijd af te spelen). Daarnaast wil ik de mogelijkheid hebben om deze fragmenten te besturen via HTTP of MQTT. Ik zou bijvoorbeeld het volume per fragment willen regelen, en audiofragmenten willen starten en stoppen via deze protocollen.

Waar ik precies naar zoek:

OS of iets dergelijks voor Overlappen van audiofragmenten.

Besturen van de audio fragmenten via HTTP of MQTT.

Mogelijkheid om volume per fragment in te stellen.

Mogelijk een FTP Server erbij installeren zodat ik audio van een andere PC Kan toevoegen aan de PI

Even een idee van hoe Hardware matig het ervoor staat: PI -> Geluidskaart -> Versterker -> Speakers

Ik heb al wat rondgekeken naar verschillende oplossingen, zoals Volumio en Moode Audio, maar deze bieden geen ondersteuning voor het overlappen van audiofragmenten. Heeft iemand ervaring met een geschikt besturingssysteem voor de Raspberry Pi? of een andere manier om dit te bereiken? Zoals MPD.

Dit is btw voor een Escaperoom. We willen per ruimte audiofragmenten kunnen sturen en vanuit Node-Red dit dus triggeren. Met de mogelijkheid voor meerdere fragmenten over elkaar heen.

Ik hoor graag van jullie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Op zich kan dat gewoon native op de Pi met raspbian, via aplay (onderdeel alsa) kan je files afspelen en met dmix kan je tegelijk mixen (simultaan afspelen). Dat is op zich vrij eenvoudig te scripten zodat je het met je gewenste protocol kan aansturen.

Standaard heb je SCP/SFTP via SSH (zou nooit meer FTP gebruiken) om bestanden te beheren maar je kan ook een samba share maken om erbij te komen als je dat makkelijker vind.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvk
Top bedankt! zo kom ik al een stap verder. ik heb het dus voor elkaar om met aplay audio af te spelen. maar krijg het dmix nog niet goed. zou je mij hier even mee kunnen helpen? als ik dat voor elkaar heb ga ik verder om aan te sturen via MQTT of HTTP. ik gebruik btw een Samba Share folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomvk
Krijg het met dat script nog niet aan de gang. als ik beide bestandjes wil afspelen speelt hij er maar 1 af. dit heb ik nu staan in: sudo nano /etc/asound.conf

pcm.!default {
type plug
slave.pcm "dmixer"
}

pcm.dmixer {
type dmix
ipc_key 1024
slave {
pcm "hw:1,0"
period_time 0
period_size 1024
buffer_size 4096
rate 44100
}
bindings {
0 0
1 1
}
}

ctl.dmixer {
type hw
card 0
}

moet !default veranderd worden naar mijn username of naam van PI?
Handig om erbij te zeggen dat ik nu een Raspberry 3 B+ Gebruik voor de test.

als ik wil testen typ ik: aplay /home/Tom/audio/track1.mp3 & aplay /home/Tom/audio/track2.mp3

[ Voor 7% gewijzigd door Tomvk op 20-05-2025 23:34 ]