Playstation 5 disconnect met het internet na ~30mn spelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF16
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-06 22:07
Mijn vraag
Sinds 2 à 3 maanden heb ik internetproblemen met mijn PlayStation 5 in combinatie met KPN.

De internetverbinding verbreekt steevast na ongeveer 30 à 40 minuten, waarna de PlayStation opnieuw moet worden opgestart.

Mijn vraag is of iemand een vergelijkbaar probleem heeft gehad, en of ik contact moet opnemen met PlayStation of KPN.

Mijn iPhone, en andere apparaten lijken hier geen last van te hebben.

Relevante software en hardware:
• PlayStation 5 (standaardversie)
• KPN V12-modem met 3 SuperWifi 2-punten
• PlayStation is verbonden via 5 GHz draadloos netwerk

Wat ik al geprobeerd heb:
• KPN-forums geraadpleegd voor vergelijkbare problemen
• IPv6 uitgeschakeld, geen effect
• Zowel 5 GHz als 2.4 GHz geprobeerd, geen effect
• DNS gewijzigd naar Google en Cloudflare, geen effect

[ Voor 4% gewijzigd door CF16 op 20-05-2025 20:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 16:30
Beetje wazig dat het pas na 30 min. gebeurd.
Heb je ook al bekabeld getest?
Ben je in de gelegenheid om bij iemand anders te testen of het op hun wifi ook gebeurd?

[ Voor 17% gewijzigd door Flex0r op 21-05-2025 13:58 ]

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF16
Hi,

Nee, ik heb het nog niet met een kabel geprobeerd en ook niet bij iemand anders getest. Maar ik betwijfel of bekabeld het oplost, aangezien ik op mijn kamer ongeveer 650 Mbps haal en mijn telefoon en andere apparaten geen last hebben van internetproblemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:35
Ik heb dit zelfde probleem bekabeld. De PS5 meldt dan dat de lan kabel is losgekoppeld, an paar seconden weer verbinding. Overigens geen eenduidige tijd waarna dit gebeurd, enne moment uren geen last van en dan continu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:06
Bij testen met de kabel sluit je een eventuele hardware fout in de PS5 wifi module uit.
Bijvoorbeeld dat deze na genoemde tijd te heet wordt en er mee stopt (ik noem maar wat hè)
Dat je de PS5 daadwerkelijk opnieuw moet starten wijst al wel dat er wat in de PS5 niet lekker zit.

Als je niet ergens anders wifi kunt testen zou je bv ook de hotspot functie van je telefoon kunnen gebruiken als je dat hebt en de data kunt missen.

Wat je ook nog kunt proberen om de superwifi punten uit te sluiten, deze even uit schakelen en alleen direct op de KPN modem verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CF16
Hi,

Bedankt voor de uitleg. Ik heb donderdag de Playstation 5 met een kabel getest, direct aangesloten op de Netgear-switch (dus de Super WiFi 2 overgeslagen), en die avond geen internetproblemen opgemerkt.

Ik ga dit nog even verder testen om te kijken of het probleem verholpen is en daarna verder kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-07 08:07
jgsr schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 17:08:
Ik heb dit zelfde probleem bekabeld. De PS5 meldt dan dat de lan kabel is losgekoppeld, an paar seconden weer verbinding. Overigens geen eenduidige tijd waarna dit gebeurd, enne moment uren geen last van en dan continu.
Met dit probleem ben ik ook bekend. Ik had verschillende kabels getest en altijd hetzelfde. Op reddit las ik ergens dat ik een cat6 kabel moest proberen. Het probleem was met deze kabel meteen opgelost. Geen idee hoe, maar het werkte

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Pagina: 1