Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik probeer een nieuwe Google Nest camera outdoor te koppelen aan mijn bestaande Dexo XE75 Pro netwerk. Daar heb ik reeds 3 Nest camera's (1 indoor, 1 outdoor en een Nest deurbel) mee verbonden, die werken probleemloos.

Wanneer ik de nieuwe camera probeer aan te sluiten volg ik de volgende stappen:
- Open de Google Home app
- Voeg apparaat toe
- Kies voor "Google Nest- of partnerapparaat"
- Kies voor "Camera"
- Kies voor "Net Cam (outdoor of indoor, batterij)"
- Scan de QR code (ik heb ook de code op de camera geprobeerd in te vullen, zelfde resultaat)
- Kies "Net Cam (batterij)"
- Kies voor het WiFi netwerk
- Wachtwoord invullen

Daarna krijg ik deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_j3I9TNZJ4cM96j6R0Iqn5ccKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1FoGtiC620cWVnIC6KbMA8kj.jpg?f=fotoalbum_large

Dit terwijl het netwerk gewoon internet heeft en dit hetzelfde netwerk is waar de overige camera's mee verbonden zijn. Nu heb ik al een aantal zaken geprobeerd:
- 5 Ghz uitgeschakeld op de Deco's
- Fast roaming uitgeschakeld op de Deco's
- Beamforming uitgeschakeld op de Deco's

Helaas zonder resultaat. Nu dacht ik aan een DOA, maar dat heb ik ook kunnen uitsluiten. Ik heb namelijk even een hotspot aangezet op m'n telefoon en daarna de installatiestappen herhaald maar de hotspot gekozen. Toen deed de camera het en kwam die ook keurig in de Google Home app. Toen is de firmware van de camera nog voorzien van een update, dus ik hoopte dat die nu zou verbinden met mijn normale WiFi, maar helaas...

Verder misschien relevantie informatie: ik heb als modem een Zyxel EX5601-T1 en ik heb glasvezel van Odido. Mijn vorige camera's heb ik nog geïnstalleerd toen ik nog niet bij Odido zat. Dus nu is mijn vermoeden dat het wellicht aan het modem ligt. Ik heb daar de Firewall al uitgezet, maar ook dat lost het probleem niet op. Misschien zijn er andere instellingen die ik kan proberen, maar ik weet niet precies wat ik kan proberen om dit op te lossen. Hopelijk kunnen jullie helpen.

Edit: Op het Odido forum zag ik dat meer mensen dit probleem hebben. Ik heb de workaround geprobeerd, maar helaas werkte dat niet. Wat ik heb gedaan:
- Factory reset camera
- Modem en Deco's uit
- Hotspot aangezet en die exact dezelfde naam en wachtwoord gegeven als mijn WiFi netwerk
- Zelfde beveiliging gekozen (WPA2/WPA3 personal)
- Camera ingesteld (met succes)
- Hotspot uitgezet, modem/routers aangezet

Helaas, Camera maakt geen verbinding. Wel een groen lampje op de camera alsof deze verbonden is.

[ Voor 10% gewijzigd door miicker op 20-05-2025 15:26 ]

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:52
Heb je het iot netwerk van de deco geprobeerd ?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
laurens0619 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 18:25:
Heb je het iot netwerk van de deco geprobeerd ?
Nee niet geprobeerd, heb ik eigenlijk uit staan.

Het is inmiddels gelukt. Toch nog een keer met hotspot geprobeerd, daarna nog een keer de camera herstart en de routers herstart en ineens had hij verbinding!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.