Mailclient met syncfunctie gegevens

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 25-05 13:11
Mijn vraag

Ik ben op zoek naar een mailclient die gegevens zoals accounts, servergegevens, handtekening, ... opslaagt en kan synchroniseren tussen verschillende devices.

Ik heb een handvol verschillende accounts en aliassen, persoonlijk, zakelijk met onderverderling (op naam, info, contact, boekhouding, ...) en het begint stilaan een grote klus te worden op alle accounts aan te melden bij een clean Install of aankoop van een nieuw device.

Ik zoek dus een mailclient die al de nodige gegevens in de cloud opslaagt, en ik juist de app nog moet installeren en van elke mail het wachtwoord ingeven en klaar.

Op dit moment gebruik ik hiervoor blusmail, maar hier zijn nog enkele tekortkomingen aan (ik kan bv geen mail verslepen naar een map op een ander account)

De app zou moeten werken op windows, macOS, Android en iOS. Maar indien enkel macOS of iOS is dit ook al voldoende

Kennen jullie toevallig nog alternatieven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nOOb 001 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:32:
Maar indien enkel macOS of iOS is dit ook al voldoende
De standaard Mail.app van macOS en iOS kan dit ook, via iCloud.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Sogo kan dit ook, evenals synology mailstation ik zou vooral kijken naar 'online' mailclients met offline apps of zelfs het inrichten van een hele mailserver (op bijvoorbeeld synology), die via getmail en smarthost de emails bij je webhosters/mailproviders weghaalt en weer verstuurt, terwijl hij voor jouw als mailserver met filters en andere zaken regelt.

technisch gezien zou je ook een hosted oplossing als Spark kunnen gebruiken maar daar zou ik persoonlijk liever van wegblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
Via iCloud zou ik even moeten kijken hoe, op dit moment gebeurd deze sync nog niet.

Sogo ga ik ook even bekijken, iOS only is voldoende voor mij, met een ruimer aanbod kan ik het voor mezelf ook iets makkelijker maken (mail opnieuw instellen bij de ouder vennoot valt meestal ook in mijn takenpakket)

Een mailserver op een synology draaien zou lukken als ik mij er voldoende in kan verdiepen, maar daar heb ik dan schrik dat als het toestel om een af andere reden uitvalt, en niet onmiddellijk opnieuw aangezet kan worden, ons hele mailverkeer stilvalt.

Een online mailclient met offline app kan zeker ook handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37
Ik ben sinds kort over op Canary mail. Die doet volgens mij wel wat jij zoekt.

Heeft iOS, MacOS, Android en Windows clients. De accountgegevens worden niet in de cloud opgeslagen, maar via een QR code tussen devices gedeeld.

Ik kan nog niet echt gebruikservaringen delen, maar verplaatsen van mails tussen account kan in ieder geval. Ik zit nog op de 7 dagen PRO-trial met AI meuk, dus hoeveel van die functionaliteit ook in de gratis versie zit is nog even afwachten, maar volgens mij zitten je basis-eisen daar wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nOOb 001
Canary Mail lijkt mij op dit moment de gemakkelijkste oplossing, ook om door te geven aan mijn collega's

Heb er nu enkele mail accounts opgezet, om al eens te testen, ben hier ook benieuwd naar hoe de client aanvoelt zonder al de extra functies die op dit moment wat in de weg zitten.

Standaard ondersteuning van een html handtekening in code is ook wel een plus,
Pagina: 1