Muziek gekocht via oud account naar nieuw account overzetten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Mijn vraag

Ik heb voor het eerst sinds lange tijd weer een iPhone, en zou graag mijn lokale muziekbibliotheek daarop willen zetten. Dit kan via de Apple Devices app voor Windows 11, heb ik uit dit topic begrepen, dus tot zover geen problemen.

Mijn muziekbibliotheek bestaat echter ook deels uit nummers die ik heb aangeschaft via iTunes, met mijn oude iTunes account (nummers zijn aangeschaft na 2009, dus geen DRM). Deze bestanden zijn .m4a bestanden met tags zoals ITUNESOWNER (met daarin het emailadres van mijn iTunes account). Naast deze tags (die uiteraard te verwijderen zijn) schijnt er ook nog een soort watermark op deze bestanden te zijn toegepast, waardoor iTunes zelfs na het verwijderen van deze tags nog weet op welke datum dit nummer is aangeschaft.

Nu is de vraag, of mij dit problemen gaat opleveren dat ik muziekbestanden op mijn iPhone ga zetten die met een ander account zijn aangeschaft dan het account waarmee ik met ingelogd op de iPhone?
...

Relevante software en hardware die ik gebruik

Nieuwste versie iTunes op Windows 11 (via Windows Store)
MP3tag
...

Na het converteren van de .m4a bestanden naar .mp3, weet iTunes niet meer op welke datum het nummer in aangeschaft, dus misschien is na een conversie van het bestand de watermark verdwenen?

Of het ook daadwerkelijk problemen gaat opleveren, ik weet het niet. Maybe I'm being paranoid.
...

Beste antwoord (via Stefan22 op 20-05-2025 11:56)

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40
Heb je deze al eens nagelezen: https://support.apple.com/nl-nl/117294 ?

Of het problemen gaat opleveren is een vraag die je prima zelf kan beantwoorden door dit te testen, maar ik zou eerst eens de reguliere manier gebruiken en zorgen dat deze aankopen aan je huidige account komen te hangen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:40

Of het problemen gaat opleveren is een vraag die je prima zelf kan beantwoorden door dit te testen, maar ik zou eerst eens de reguliere manier gebruiken en zorgen dat deze aankopen aan je huidige account komen te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 11:48:

Ik wist niet eens dat dat mogelijk was, maar heb zojuist al mijn aankopen kunnen migreren naar mijn nieuwe account. Alle nummers, zowel aangeschaft met mijn oude als nieuwe account, zijn nu zichtbaar in de Muziek app. Bedankt! :)