Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:05

Linksquest

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dssfyNcOpuM6zFmI3fRjK_A8K1M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E5isekonbA2X1qimoxJhYKth.webp?f=fotoalbum_large

Officiële website
Waar te zien: Twitch | Youtube
Datum: wo 20 aug 2025 – zo 24 aug 2025

Schema

Welkom in het Gamescom 2025 topic,

Gameliefhebbers, wees voorbereid op Gamescom Keulen 2025! Het grootste evenement ter wereld voor computer- en videogames vindt plaats van 20 tot en met 24 augustus 2025 in Messe Cologne. Het biedt een uniek platform voor de game-industrie om onder één dak samen te komen en de nieuwste producten en technologieën te ontdekken. Vijf dagen lang worden de tentoonstellingshallen van Koelnmesse een bruisend knooppunt voor de game-industrie, waar u nieuwe zakelijke contacten kunt leggen, directe feedback van gebruikers kunt krijgen en informatie kunt delen over de nieuwste trends en ontwikkelingen.

Gamescom 2025 is meer dan alleen een handelsbeurs; het is een levendig festival dat de diversiteit van de gamewereld viert en verschillende communities van over de hele wereld samenbrengt. Met speciale secties voor cosplay, retro gaming, indiegames en meer, is er voor ieder wat wils. Als Europa's toonaangevende zakelijke platform voor de game-industrie, Gamescom 2025 Keulen biedt bezoekers volop mogelijkheden om te netwerken, nieuwe zakelijke vooruitzichten te ontdekken en de nieuwste trends in de industrie te verkennen. Speciale gebieden zoals Gamescom Biz, de zakelijke sectie en vakbezoekers- en mediadagen bieden de perfecte omgeving voor professionele uitwisselingen en netwerken

Schema

Afbeeldingslocatie: https://eu-central-1-gamescom.graphassets.com/AMwDHZTUSMaIlRlMFLL7Qz/output=quality:95,strip:true/resize=w:960,fit:clip/sharpen=amount:1/auto_image/cmakv8xwp1s6y07ulby8fjz8f

Onthullingen

Tickets

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oY4UwUv02bkXSLaeveDBlUufzqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOFp3gt5c78F580KLP8Lcvrh.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn er hier mensen die naar Gamescom gaan? Zo ja laat dit weten in de reacties..
Mede-auteurs zijn welkom, laat het weten in de reacties of via dm
^ Naar boven ^

[ Voor 28% gewijzigd door G_Dragon op 20-05-2025 14:07 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Goed nieuws voor Nintendo Fans, nadat ze de beurs vorig jaar hadden overgeslagen, is Nintendo dit jaar weer aanwezig op de Gamescom.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Linksquest schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 10:07:
Goed nieuws voor Nintendo Fans, nadat ze de beurs vorig jaar hadden overgeslagen, is Nintendo dit jaar weer aanwezig op de Gamescom.

[Twitter]
Ik ben benieuwd of ze meer gaan doen dan aanwezig zijn met Switch 2 demo pods.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar, moet even kijken of ik een van de dagen kan gaan, zou er wel een keer graag bij willen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Twee gameshows kort op elkaar is toch wel heel erg luxe!
Straks in Juni eerst de Summer Game Fest 2025 en daarna in Augustus dus Gamescom _/-\o_

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Topicstarter
Sony PlayStation heeft bevestigd dit jaar wederom niet aanwezig te zijn op Gamescom, dit word hun 6de afwezigheid dit jaar. Jammer dat ze ook dit jaar weer niet komen.

Bron: https://www.gameswirtscha...laystation-absage-150725/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:04
Wel jammer dat Playstation er niet is.

Mijn planning is om er ook bij te zijn dit jaar! We gaan wel zien wat er allemaal staat (en rondloopt :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:41
Wij zijn er aankomende zondag. Ging niet anders, maar we zijn er wel. Hotel de nacht ervoor in Duisburg geboekt zodat we niet heel lang meer aan het rijden zijn.

Zin in!

Nu op zoek naar wat er wel en niet mag. We nemen sowieso een flesje drinken mee en we nemen een dopper mee. We hebben zowel metalen als kunststof varianten. Het is me niet duidelijk of die metalen wel mogen. Glas sowieso niet, maar metaal lijkt me ook weer net niet.
Eten doen we daar, het is een uitje, dus eten wordt gewoon lekker gekocht. Zakje snoepjes wellicht.

Wat gaan we doen? In ieder geval Nintendo en verder wat er leuk uit ziet. En altijd klagen dat we te weinig tijd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PDzx3E8ajEl3yDVDCi3f_8oppvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BqqquCaE5TjTKAiMK6JJRrYr.jpg?f=fotoalbum_large

Heb zin in vanmiddag met Grounded 2, PowerWash Simulator 2, Dying Light The Beast! Hopelijk meer informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:50

nitrodesign

There is more joy on a ...

Hallo alle,

Hopelijk hebben jullie voor mij het antwoord.
Ik ga morgen naar gamescom, alleen ik ben helemaal vergeten dat ik waarschijnlijk een groene sticker nodig heb voor mijn auto. Weet iemand of dit nodig is als je bij gamescom parkeert of heb je deze dan niet nodig? Ik kan nergens terug vinden of dat moet namelijk.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:52
Niet bekend met de Gamescom, maar wel met google ;)

https://www.koelnmesse.co...n/arrival/arrival-by-car/

https://www.milieusticker...-en-umweltzone-in-keulen/

als je alleen naar de beurs gaat zou je er dus geen nodig moeten hebben.

Als je toch verder Keulen in wil met de auto kan je blijkbaar bij het GWK direct een sticker kopen (voor een premium)

https://www.gwktravelex.n...n/milieusticker-duitsland

En in Duitsland zelf op diverse locaties (TUV stations bv)

succes!

[ Voor 129% gewijzigd door Speedy op 21-08-2025 07:24 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Speedy schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 07:15:
Niet bekend met de Gamescom, maar wel met google ;)

https://www.koelnmesse.co...n/arrival/arrival-by-car/

https://www.milieusticker...-en-umweltzone-in-keulen/

als je alleen naar de beurs gaat zou je er dus geen nodig moeten hebben.

Als je toch verder Keulen in wil met de auto kan je blijkbaar bij het GWK direct een sticker kopen (voor een premium)

https://www.gwktravelex.n...n/milieusticker-duitsland

En in Duitsland zelf op diverse locaties (TUV stations bv)

succes!
Ben blij dat je deze plaatste, want ik had er niet eens over nagedacht. Heb nu ook een voorloop auto en is ook weer zonde om daar een groen sticker voor aan te schaffen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16:45
Vandaag voor het eerst naar Gamecom. Vol goede moed om 9:30 gearriveerd bij de juiste afslag richting Koelnmesse.. wat een treurnis. 4 u wachten totdat je NIET kunt parkeren. Gsen borden, geen verkeersregelaars die 3 u vantevoren aan kunnen geven of Parkplatz D vol is. Elke auto werd dus afzonderlijk de volgende wachtrij ingestuurd (met waarschijnlijk nog eens een uur wachten). Als we dan eindelijk weg kunnen rijden maar parkeren bij een bouwmarkt en 20 min lopen :D

Binnen initieel niks anders dan zwarte boxen waar de games achter verstopt zijn. De grote jongens weten het corporate aan te pakken! De echte fun was voor ons bij de indie area. Waar developers ook artiesten zijn en je goed zicht hebt op de schermen waar men op speelt en je zelf ook nog wat kunt proberen.

Voor de rest een beknopte samenvatting:

Reistijd 2.5 uur
Wachttijd voor een volle Koelnmesse parkeerplaats: 4 uur
Binnengeweest: 6 uur

Top:
- indie area
- mensen kijken
- grote en mooie stands
- retro area
- games te proberen die spoedig uitkomen (MGS3, Silent hill F)
- cardgames ter plekke te spelen

Flop:
- mensen die opgeven om uberhaupt bij het event aan te kunnen komen. Sommigen zijn gewoon omgedraait en naar huis teruggereden
- corpo sfeer bij alles, afgeschermde booths van mid developers met posters van de game aan de buitenkant
- ingehuurde stand hosts die niks van de game die ze hosten afwisten (lol)
- €6 voor een capuccino
- Cologne heeft veel loushe buurten. We hebben daar wel wat sneller doorgestapt :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FBQrRUfG2iiTdTpu-RJAzjCDVqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZmgU1alUdumy7LIXjuLZKyQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mL5rIdgLEY_9hYzpR_cbxzXlFCE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brjlVsalP4y5pmUwp1MzdiGD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tB35PG7YWLh-IGGhXDDCF7Bb0AA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ym70fcfxispuTObgyKWKoB4s.jpg?f=fotoalbum_large

Supermooie stands.. en niets te zien zonder 2 u in de rij te staan :p

[ Voor 33% gewijzigd door jellybrah op 24-08-2025 00:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
Wij zijn gisteren naar GamesCom geweest voor ons jaarlijkse uitje samen.
Qua parkeren had ik dé parkeergarage gekozen waar we ieder jaar naartoe werden gestuurd. Jammer alleen dat ik toch op die grote brug al halverwege in de rij ging staan. 1 afslag verder waren we meteen op de juiste afslag gekomen. Had iets tijd gescheeld. Maar goed. Tip voor @jellybrah. Ga niet op die brug al in de rij staan. Rij er langs en ga 1 afslag verder. Daar staat een klein rijtje en dan volg je die gewoon die grote garage in (is een bochtig gebouw). Parkeren kost sowieso 20 euro, maar goed. Nog een andere tip is, neem een hotel wat meer in de buurt als je van ver komt. Wij wonen onder Rotterdam en bijna 3 uur rijden is niet leuk. Dus op de heenweg de Campanile in Duisburg gepakt zodat het maar 1 uur is. Maar deze vonden we uiteindelijk niet prettig. kamers waren wel super netjes, maar de omgeving wat minder. Normaal de Campanile in Venlo, maar daar zijn de kamers wat ouder, maar parkeren was daar gewoon gratis en voldoende ruimte.

Ik heb je review over Gamescom gelezen, maar wij kunnen ons niet heel erg vinden in hoe je het hebt meegemaakt daar. Het is absoluut druk, maar wel goed georganiseerd. Wij zijn overigens ook niet in de rijen gaan staan waar 80 minuten stonden, maar die spellen boeide ons gelukkig ook niet echt.

Moet wel zeggen dat we dit jaar eerst naar de verkoop hallen zijn gegaan, onderweg wel gestopt bij een aantal interessante stands omdat je toch afgeleid bent. Story of Seasons Grand Bazaar gespeeld en wilde later nog Moonlightt Peaks spelen, maar uiteindelijk niet meer langs gekomen. Normaal gingen we daar als laatste heen, maar dan is er qua interessante dingen niet veel meer te vinden. Daar zijn we eigenlijk veel te lang geweest. :+ Maar wel wat dingen gevonden en qua kraamhouders best veel Nederlanders. Thuis gekomen met dobbelstenen voor Dungeons and Dragons waar ik na 24 jaar weer mee ga beginnen. Daarnaast nog een Funko pop voor onze dochter gekocht en wat andere kleine dingetjes.

Uiteindelijk de hallen in gelopen. Nintendo langs gegaan en Pokemon Z-A gedaan. Aan de andere kant de andere demo van Pokemon Z-A gedaan. Brew wilde mijn vrouw doen omdat het er leuk uit zag. Ik had al door dat het een Rogue Lite a la Vampire Survivors zou zijn, maar dan in 3rd person en 3D. Wellicht dat het voor haar een leuk spel gaat zijn, maar denk eerder voor mij.
Ook nog Duet Night Abyss gespeeld, deze was totaal nog niet af in ieder geval met bugs waarbij in filmpjes je karakter schoof in plaats van liep. Je kreeg 20 minuten om te spelen. Voor mij ruim voldoende tijd. Had alles inclusief de demo baas verslagen. Daarna zitten klooien in het spel om te kijken hoe ver je out of bounds kon. Want dat vind ik leuk. Maar jammer genoeg kwam je niet heel ver en werd je terug in het midden van dat deel gezet. :D Daarbij qua moves schoot je overal op,over en doorheen. Dus denk niet dat dat een spel voor mij gaat worden.

Raccoin een roguelite munten schuif spel. Daar hebben we wel het kaartje van meegenomen, maar niet gepsspeeld. Dat geldt ook voor Aethermancer. Met iemand op de stand staan praten. Maar niet gespeeld omdat er een demo voor was en je toch 30 minuten staat te wachten.
Veel mensen op de stands vroegen ook of je Duits of Engels wilde praten, dus dat was ook prettig.

Deels ben ik het overigens met @jellybrah eens. Maar niet alles was een zwarte doos. Veelal de AAA devs die dat doen. Maar die spellen heb je het meeste al over meegekregen of dat zien we dan wel weer.

Mijn vrouw had gehoopt omdat deze aangekondigd was, dat het He-man (Golden Axe achtige spel) daar te zien en/of te spelen was, maar dat was niet zo. We wilden nog bij Guild Wars 2 de uitbreiding kijken, maar die leek volgens de lijst met spellen op de site geen stand te hebben en hebben we ook niet gevonden.
Daarbij leek Infinity Nikki ons ook wel leuk, maar die kwamen we niet meer tegen en uiteindelijk denk ik dat we dat spel wel op Steam of iets proberen.

Wat viel ons op. Het is weer groter dan dat het was vlak na Corona. Maar een Sony was absoluut afwezig. Qua bombastische qua geluid kun je beter doppen meenemen. Want op een gegeven moment wordt het wel veel. De drukte was prima te doen omdat zeker bij de stands alles in banen is geleid. Enige drukken en chaotische zijn vooral de gangen en het shop gedeelte. Dat is al jaren zo, dus dat weten we ondertussen wel.
Daarnaast is van veel spellen een demo beschikbaar op whatever platform, dus als je iets te lang vind duren en je wil het toch proberen, kun je dat later ook gewoon prima als demo thuis doen.
Volgend jaar gaan we zeker weer. Vinden het gewoon leuk. Spreken al jaren om 2 keer te gaan, maar uiteindelijk doen we dat nooit en denk dat je na 1 dag wel klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Leuk om te horen dat jullie het gezellig hebben gehad en veel hebben kunnen zien & spelen!

Van wat ik mee kreeg was zaterdag de drukste dag, en al lopend en vragend bleek qua verkeer ook de ondergrondse een wachtrij van heb je mij daar te hebben :). Wij kwamen dan ook gewoon die kant op met het idee "er is toch zat parkeerruimte" en "het verkeer regelen is toch wel minimaal vereist". In onze drukke levens thuis heb je af en toe wel wat beters te doen dan alles tot in de kleinste details uit te zoeken. Enfin het was een hel op zaterdag in ieder geval en we hebben binnen 5 min wat achteraf kunnen parkeren (in Kalk, wel een paar rare snuiters op straat tegengekomen. Niet de beste wijk). Een hotel is echt een no-go voor ons en dat is niet omdat we het niet kunnen betalen maar omdat we het een dagje wilden proberen (of het nou leuk of niet leuk ging worden) en het anders buitenproportioneel prijzig word.

Grote kans uiteraard dat we er voor verschillende redenen & games heengaan. Wij kwamen specifiek voor de indies en de games van Konami en Capcom. De rest boeide ons eigenlijk minder waar we in ieder geval hoopte wat te kunnen zien op afstand (wat dus niet kon). Waarvoor we kwamen hebben we dan ook gezien maar was de moeite achteraf niet waard. Te massaal en druk, te corporate -dat nog wel een paar leuke momenten opleverden omdat we af en toe gewoon ergens overheen probeerden te kijken, we door de gordijnen wilden gluren of gewoon even op een hoekje gingen staan om wat mee te krijgen waarbij de zin "Nein, das ist nicht erlaubt!" ons wel 10 x is toegeschreeuwd. En we waren absoluut niet de enige en niet brutaal. Je voelt het eigenlijk al bij binnenkomst, 20 chagrijnige beveiligers bij de drie ingangen (en je moet ook drie keer je ticket scannen voordat je uberhaupt binnen komt én nog een keer als je weggaat! absurd.), de "powered by google" & aankleding-loze main stage.

Dan heb je nog onvriendelijk personeel zowel van de Koelnmesse als veel bij de stands (dat misschien te danken is aan het feit dat ze er 4 dagen moeten staan). Niemand bij die stands weet iets over de game of straalt iets uit van enthousiasme, stel je voor! |:(

Dit klinkt allemaal als een negative nancy, maar het is uit ervaring dat ik merk dat de game wereld dusdanig is veranderd dat het niet meer een geek hobby is, maar keiharde bedrijvigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@jellybrah Ik geloof ook zeker dat het op zaterdag drukker is dan op de zondag.
Maar kan me niet herinneren dat het vorige keer op zaterdag niet te doen was. Maar tijden veranderen ook wat dat betreft.
Het verkeer wordt wel geregeld, maar dan de garage zelf in of de parkeerterreinen. We hebben nog meegemaakt dat we op gras naast Koelnmesse stonden en zelfs op het dak ervan.

Wij gaan voornamelijk om gewoon te kijken naar wat we niet kennen en enkele die we wel kennen en willen zien. Dus zien en leren wat er allemaal nieuw is en komt. Kan me ook zeker voorstellen dat wanneer je de big ones wilt zien, dat dat die grote kubussen zijn met video en niets speelbaars. Denk ook wel dat die geisoleerd zijn zodat de rest van de herrie niet echt binnen komt. Geen idee, eerlijkheidshalve, daar zijn wij ook nooit in geweest en is iets wat de laatste jaren wel meer aanwezig is. Alhoewel ik het dit jaar dan weer minder vind. Dus wie weet is het volgend jaar wel minder. :+

Qua inchecken hoefden we niet onze tassen te laten zien. De kaartjes werden maar 1 keer gescant en onderweg naar buiten eigenlijk niet. Dus gewoon door poortje heen. Echt apart dat de ervaringen zoveel anders zijn. Qua chagrijnig ook niets gemerkt. Wel bezoekers die in de rij (van die lijnen zonder linten zeg maar) voor je gaan staan en dan beweren dat ze er al even zijn. Vriend, flikker op. Wij staan al even achter die mensen. Gek genoeg altijd Duitsers met de opmerking dat je voordringt. Ehm nee. En als dat wel zo was, doe je bizar weinig moeite behalve een opmerking maken.
"stiekem kijken" gebeurd eigenlijk overal wel. Denk dat die mensen daar wel moe van zijn. Dan ben je de 1000e die dat doet. Buiten de opmerking is dat gelukkig dan het enige. Die mainstages mijden we echt heel hard. Veel te luid en schreeuwerig. Qua kennis bij stands is het bij indiegames vaak wel meer kennis dan bij de grotere stands. Die laatste zijn allemaal ingehuurd om enthousiast te zijn en de controls te kennen en wanneer je klaar bent of moet zijn.

Vind het niet negatief en kan me zeker die kant voorstellen. De hobby is er inderdaad wel af. Is net de film industrie geworden. Is jammer. Wij misten ook zeker wel nieuwigheid. Het was allemaal veel van hetzelfde qua spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
Arunia schreef op maandag 25 augustus 2025 @ 11:12:
@jellybrah Qua kennis bij stands is het bij indiegames vaak wel meer kennis dan bij de grotere stands. Die laatste zijn allemaal ingehuurd om enthousiast te zijn en de controls te kennen en wanneer je klaar bent of moet zijn.
Ik heb altijd een leuk gesprek met m'n vriendin hierover (marketing). Ze werkt bij een aardig groot bedrijf in de marketing en als ik haar dan vertel hoe de marketing op zo'n groot evenement word gedaan.. moet ze bijna huilen :P vooral het feit dat je geen "grote leads" kunt krijgen of direct sales kunt afleiden van een evenement zou het vooral exposure en de vriendelijke "gamer"sfeer moeten zijn waar ze het voor doen. "Gooi er een kortingsbon voor 5 of 10 euro bij" en je hebt gelijk een overweging en de goodwill te pakken. Het is dus allesbehalve dat. Slechts een select aantal mensen krijgt iets te zien en je komt er eigenlijk niets over te weten.

Alles behalve natuurlijk de indie game stands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:57
Wij zijn vrijdag geweest. Helaas op de brug naar de parking een ongeluk gebeurd waardoor alles stil stond. 30 minuten verloren zo dicht bij de ingang. Toch op de parking geraakt.
Sowieso hadden ze dit jaar precies problemen met de parking. Kan me niet herinneren dat andere jaren om 12 uur de parkings altijd al vol stonden. Hun oplossing is dan altijd "park somewhere else, we recommend Park and ride", maar op hun site en op die van Koelnmesse staat gewoon 0 info over park and rides. Volgend jaar toch is induiken voor vertrek.

Vrijdag was uitverkocht, maar toch heb ik al de indruk gehad dat het ooit opeengepakter was. Misschien ook omdat het wat koeler was dan de laatste jaren en het aantal oververhitte Duitsers dus meeviel.
Bijna zonder wachtrij op de foto met Xal'athat en 40 minuten aangeschoven om housing in WOW te proberen (daar gaat dus veel tijd inzitten)

Voor de rest niet echt iets van "grote" game bekeken. Project motorsport was net een te lange rij.

De indie arena is altijd top, maar zo rommelig. Ieder jaar het gevoel dat ik heel veel leuke dingen mis daar.
Hoogtepunt: PVKK Planetenverteitigungskanonenkommandant (die met de coolste controller van heel Gamescom).
De retro-arena was een beetje "meh" dit jaar. Indruk dat er andere jaren iets meer stond (vorig jaar nog een vriend en 14 Duitsers verslagen in Daytona USA). Ik miste vooral een aantal arcadekasten.

De merchandisehallen vond ik een tegenvaller. Waarom gaan mensen midden in de gang stoppen om dingen te bekijken? Andere jaren waren er grote standen die de merch voor verschillende games deden. Dit jaar niets van te zien. Waifu kussens genoeg dan weer.

Voor de rest: leuke dag afgesloten met de traditionele Schnitzel op de terugweg.

Nog 1 ergernis van een vriend die meeging: waarom moet je voor alles tegenwoordig een QR code scannen voor je zelf maar een stickertje krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09 14:57
Wat betreft die grote afgesloten stands: Dat komt ook door de strenge Duitse wetgeving.Ik kom als 41jarige ook nergens binnen als ik het rode bandje niet aanheb (bij Doom) moest ik enkele jaren geleden aan de stand buiten het bandje ook mijn ID tonen.
Pagina: 1