Wij zijn gisteren naar GamesCom geweest voor ons jaarlijkse uitje samen.
Qua parkeren had ik dé parkeergarage gekozen waar we ieder jaar naartoe werden gestuurd. Jammer alleen dat ik toch op die grote brug al halverwege in de rij ging staan. 1 afslag verder waren we meteen op de juiste afslag gekomen. Had iets tijd gescheeld. Maar goed. Tip voor @
jellybrah. Ga niet op die brug al in de rij staan. Rij er langs en ga 1 afslag verder. Daar staat een klein rijtje en dan volg je die gewoon die grote garage in (is een bochtig gebouw). Parkeren kost sowieso 20 euro, maar goed. Nog een andere tip is, neem een hotel wat meer in de buurt als je van ver komt. Wij wonen onder Rotterdam en bijna 3 uur rijden is niet leuk. Dus op de heenweg de Campanile in Duisburg gepakt zodat het maar 1 uur is. Maar deze vonden we uiteindelijk niet prettig. kamers waren wel super netjes, maar de omgeving wat minder. Normaal de Campanile in Venlo, maar daar zijn de kamers wat ouder, maar parkeren was daar gewoon gratis en voldoende ruimte.
Ik heb je review over Gamescom gelezen, maar wij kunnen ons niet heel erg vinden in hoe je het hebt meegemaakt daar. Het is absoluut druk, maar wel goed georganiseerd. Wij zijn overigens ook niet in de rijen gaan staan waar 80 minuten stonden, maar die spellen boeide ons gelukkig ook niet echt.
Moet wel zeggen dat we dit jaar eerst naar de verkoop hallen zijn gegaan, onderweg wel gestopt bij een aantal interessante stands omdat je toch afgeleid bent.
Story of Seasons Grand Bazaar gespeeld en wilde later nog
Moonlightt Peaks spelen, maar uiteindelijk niet meer langs gekomen. Normaal gingen we daar als laatste heen, maar dan is er qua interessante dingen niet veel meer te vinden. Daar zijn we eigenlijk veel te lang geweest.

Maar wel wat dingen gevonden en qua kraamhouders best veel Nederlanders. Thuis gekomen met dobbelstenen voor Dungeons and Dragons waar ik na 24 jaar weer mee ga beginnen. Daarnaast nog een Funko pop voor onze dochter gekocht en wat andere kleine dingetjes.
Uiteindelijk de hallen in gelopen. Nintendo langs gegaan en
Pokemon Z-A gedaan. Aan de andere kant de andere demo van
Pokemon Z-A gedaan.
Brew wilde mijn vrouw doen omdat het er leuk uit zag. Ik had al door dat het een Rogue Lite a la Vampire Survivors zou zijn, maar dan in 3rd person en 3D. Wellicht dat het voor haar een leuk spel gaat zijn, maar denk eerder voor mij.
Ook nog
Duet Night Abyss gespeeld, deze was totaal nog niet af in ieder geval met bugs waarbij in filmpjes je karakter schoof in plaats van liep. Je kreeg 20 minuten om te spelen. Voor mij ruim voldoende tijd. Had alles inclusief de demo baas verslagen. Daarna zitten klooien in het spel om te kijken hoe ver je out of bounds kon. Want dat vind ik leuk. Maar jammer genoeg kwam je niet heel ver en werd je terug in het midden van dat deel gezet.

Daarbij qua moves schoot je overal op,over en doorheen. Dus denk niet dat dat een spel voor mij gaat worden.
Raccoin een roguelite munten schuif spel. Daar hebben we wel het kaartje van meegenomen, maar niet gepsspeeld. Dat geldt ook voor
Aethermancer. Met iemand op de stand staan praten. Maar niet gespeeld omdat er een demo voor was en je toch 30 minuten staat te wachten.
Veel mensen op de stands vroegen ook of je Duits of Engels wilde praten, dus dat was ook prettig.
Deels ben ik het overigens met @
jellybrah eens. Maar niet alles was een zwarte doos. Veelal de AAA devs die dat doen. Maar die spellen heb je het meeste al over meegekregen of dat zien we dan wel weer.
Mijn vrouw had gehoopt omdat deze aangekondigd was, dat het
He-man (Golden Axe achtige spel) daar te zien en/of te spelen was, maar dat was niet zo. We wilden nog bij
Guild Wars 2 de uitbreiding kijken, maar die leek volgens de lijst met spellen op de site geen stand te hebben en hebben we ook niet gevonden.
Daarbij leek
Infinity Nikki ons ook wel leuk, maar die kwamen we niet meer tegen en uiteindelijk denk ik dat we dat spel wel op Steam of iets proberen.
Wat viel ons op. Het is weer groter dan dat het was vlak na Corona. Maar een Sony was absoluut afwezig. Qua bombastische qua geluid kun je beter doppen meenemen. Want op een gegeven moment wordt het wel veel. De drukte was prima te doen omdat zeker bij de stands alles in banen is geleid. Enige drukken en chaotische zijn vooral de gangen en het shop gedeelte. Dat is al jaren zo, dus dat weten we ondertussen wel.
Daarnaast is van veel spellen een demo beschikbaar op whatever platform, dus als je iets te lang vind duren en je wil het toch proberen, kun je dat later ook gewoon prima als demo thuis doen.
Volgend jaar gaan we zeker weer. Vinden het gewoon leuk. Spreken al jaren om 2 keer te gaan, maar uiteindelijk doen we dat nooit en denk dat je na 1 dag wel klaar bent.