bnc kabel als tv kabel gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01
Ik heb in mijn kamer vroeger bnc kabel getrokken voor een netwerkje dat ik destijds had. Nu heb ik het niet meer nodig maar ik wil nu tv aanleggen in mijn kamer.
Aangezien bnc kabel ook coaxiaal was vroeg ik me eigen af of ik dit kan gebruiken om tv-signaal over te sturen want dan hoef ik geen nieuwe draad te trekken door de muren. Ben namelijk een beetje lui aangelegd.

Verwijderd

ja

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:01
thanx weet iemand of er veel kwaliteitsverschil met de gewone huis-tuin-keuken coax kabel??

Verwijderd

Het kan wel, maar ideaal is 't niet. TV-coax heeft een impendantie van 70 ohm, de impendantie van netwerk-coax is 50 ohm. Ik weet niet hoe die coax vast zit en loopt, amar vaak is 't prima te doen om ze aan elkaar te knopen en zo de nieuwe op de plek van de oude te trekken. Maar goed, het kan dus wel, ideaal is 't niet.

Verwijderd

Volgens mij is BNC netwerk-kabel 50 Ohm en TV-kabel 75 Ohm.
Denk niet dat dat gaat werken.

[edit]
qltel was me voor.....
maar is het nou 70 of 75 :?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
het is 75.

Ik zou niet weten of het gaat werken. Koop voor 5 piek aan stekkertjes (die je toch nodig hebt...) en probeer het uit, Als je goed beeld hebt en de andere tv's die al zijn aangsloten hebben ook nog steeds goed beeld, dan werkt het. Anders moet je idd maar ff TV kabel halen

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Werkt prima!

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-07 15:51

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

Doordat de kabel 50 ohm is ipv 75, wordt niet het volledig vermogen van de kabel benut, dus vermogen verlies. Hierbij gaat ook de rol spelen dat de lijn niet meer karakteristiek afgesloten is en er lijn reflecties onstaan, waardoor er schaduwbeelden kunnen ontstaan. 't Kan wel werken, maar is niet aan te raden.

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Mijn ervaring is goed, veel TV-coax (goedkoop spul) is vaak slechter. Alleen als je goede coax koopt zal het misschien een verschil opleveren.

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

Op maandag 17 september 2001 00:32 schreef kEUS het volgende:
Doordat de kabel 50 ohm is ipv 75, wordt niet het volledig vermogen van de kabel benut, dus vermogen verlies. Hierbij gaat ook de rol spelen dat de lijn niet meer karakteristiek afgesloten is en er lijn reflecties onstaan, waardoor er schaduwbeelden kunnen ontstaan. 't Kan wel werken, maar is niet aan te raden.
idd, mooi verhaal :)

Maar het is de vraag of je het in de praktijk merkt als er al vele meters gamma kabel ligt. van die baggerzooi :(
Pagina: 1