Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart B 8870
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-06 07:06
Hoi

ik ben overgeschakeld naar kijken via tv vlaanderen ( belgie dus )
of via telenet ..; via een chromecast
ik hekel er nu wat aan dat ik niet zomaar van zender kan wisselen zonder naar het menu te gaan
ik zou willen outscool via mijn cijfer naar andere post gaan

want ik wil niet altijd naar het menu gaan en moeten zoeken even rap cijfers in vullen zou veel makkelijker zijn
kan dit anno 2025 en alles via streaming is nog?

of zijn er andere optie?

ik zelf dacht aan media streamer via amzone maar hoe kan ik dan weten hoe ik uberhaupt kan via cijfers zender wisselen...
of zijn er andere opties een mondern tv bakje blijkt ook geen cijfers te hebben

of ben ik te oud aan het worden ...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@bart B 8870 Je topic is niet geheel duidelijk. Enkele vragen:
  • Ben je overgestapt van TV Vlaanderen naar Telenet; of had je eerst iets anders en heb je nu TV Vlaanderen en Telenet?
  • En hoe (merk/type van het apparaat) koos je eerst je zenders?
  • Wil je alleen zenders wisselen door 1, 2, 3, etc in te drukken op je afstandsbediening (eventueel in combinatie met een klik op OK/enter/bevestig) of bijv ook met zender UP, zender DOWN?
  • Wil je een oplossing weten hoe dit op de Chromecast kan? Terug naar je vorige apparaat? Of juist aankoopadvies voor een nieuw apparaat?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52
bart B 8870 schreef op dinsdag 20 mei 2025 @ 09:59:
Hoi

ik ben overgeschakeld naar kijken via tv vlaanderen ( belgie dus )
of via telenet ..; via een chromecast
ik hekel er nu wat aan dat ik niet zomaar van zender kan wisselen zonder naar het menu te gaan
ik zou willen outscool via mijn cijfer naar andere post gaan

want ik wil niet altijd naar het menu gaan en moeten zoeken even rap cijfers in vullen zou veel makkelijker zijn
kan dit anno 2025 en alles via streaming is nog?

of zijn er andere optie?

ik zelf dacht aan media streamer via amzone maar hoe kan ik dan weten hoe ik uberhaupt kan via cijfers zender wisselen...
of zijn er andere opties een mondern tv bakje blijkt ook geen cijfers te hebben

of ben ik te oud aan het worden ...
Ik denk dat je nu op een Chromecast via de TV Vlaanderen app TV kijkt. Dan ga ik uit van een Chromecast met Google TV. Op die afstandsbediening zitten geen nummers, dus dat gaat je niet lukken. Wellicht via de Google Home app, maar of dat nou lekker werkt?

Sowieso als je via een Chromecast kijkt ga je niet de cijfers op de afstandsbediening van je televisie kunnen gebruiken.