Toon posts:

Moederbord + Celeroon700 = Sirene!/geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag heren en dames,

ALvast u bedanken voor het tijd besteden van mijn probleem.

Het zit namelijk zo...

Ik heb een moederbord (Jetway - 993AS-L) met daarop alleen een Celeron700Mhz en een Leadtek 32-mb videoplank.

Nu is mijn probleem dat wanneer ik me pc aandoe, draait de cooler(fan), hoor ik me hd "aangaan", maar er word geen geheugen getelt zoals men dat zegt. Inplaats daarvan krijg ik een Sirene. En nu bedoel ik niet een 'biep' van 1 seconden pauze ofzo, maar een politie-wagen geluid. Na het lezen van die zin klinkt het allemaal ongeloofwaardig, maar anders formuleren kan ik het niet :(

Ik heb veele dingen gedaan. ANdere videokaart erin zetten. Andere proc ( wat wel alles goed doet -> P2-233Mhz ) en zelfs me Cmos gecleared en me Bus-freq anders gezet. Maar tevergeefs :(

Voordat mensen gaan zeggen dat mijn Cpu stuk is, kan ik gelijk zeggen van, Nee! want het doet het bij een vriend van mij wel die celly700.

Verder weet ik niet wat ik moe zeggen. Alles is goed aangesloten op het moederbord. Ram, videokaart,proc+cooler.

Wie kan me aub helpen? Ik moet weten waar die sirene voorstaat, want dat is maybe het antwoord op me probleem.

Dank u voor uw tijd,

P0rt0

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat doe je met het voltage ?? Auto of Manual ?? Zet je je bios op 7 x 100 neem ik aan ????

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ander geheugen geprobeerd :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

kijk even in je handleiding wat er staat over sirene geluiden. Waarschijnlijk is je geheugen mol.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
anagezien zijn andere proc op dat bord wel werkt zal zijn egheugen nog wel werken

• under-world

under-world

ooh-la dots

volgens mij draait ie geen 1,75 volt. Die copperminecelly's zijn 1,75 volt. Waarschijnlijk heeft die dit nog niet aangepast....

Verwijderd

Op zondag 16 september 2001 23:49 schreef agressive het volgende:
anagezien zijn andere proc op dat bord wel werkt zal zijn egheugen nog wel werken
Je hebt gelijk even overheen gelezen. :z

Topicstarter is het een nieuw systeem of heb je er onlangs iets aan veranderd? Heeft ie ooit gedraaid of niet?

• under-world

under-world

ooh-la dots

hij is er al niet meer...

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 07:36

Appie

F1RST Racing

Bios update

Je mobo herkent waarschijnlijk geen celerons of het aantal mhz: daarom herkent hij je cpu niet en gaat je comp niet aan.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Oja, tuurlijk |:( Als het een LX chipset is kun je maar t/m celeron 533 die nergens meer te krijgen is..

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Op zondag 16 september 2001 23:40 schreef osama het volgende:
Wat doe je met het voltage ?? Auto of Manual ?? Zet je je bios op 7 x 100 neem ik aan ????
7x 100??? 10,5 x 66 mag ik hopen!!
is het een CBo stebbing of een CCo? CBO 1.65 volt, CCo 1,7 Volt

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op zondag 16 september 2001 23:58 schreef sjolmers het volgende:

[..]

7x 100??? 10,5 x 66 mag ik hopen!!
is het een CBo stebbing of een CCo? CBO 1.65 volt, CCo 1,7 Volt
Een celly 700 een clock van 66 ???

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

jep heb h' hier een lopen op met een fsb van 100 en die doet echt 1050 @ 1.90 volt op mijn Abit'je Be6

De 100Mhz celly kwamen -pas bij 8x100 (800 dus)...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Topicstarter
Me bios flashen is niet nodig. Toen ik me celeron kreeg had ik dit probleem ook. Na 5 dagen kloten deed me celeron het eindelijk op deze moederbord. Tot vandaag deed ie het prima, tot ik me celeron van het slot haalde. Sinds ik hem erin heb gezet is alles mizere weer van voren begonnen. Vraag me niet hoe ik het probleem heb opgelost toenertijd, want dat weet ik bij god niet :S

Ik had gewoon zitten kloten met alles. Jumpers, geheugenmodules etc.

Btw: me voltage staat in me bios goed, en ten tweede: stel dat je je bios reset, dan reset je ook je voltage settings, waardoor je cpu niet bruikbaar is. Conclusie: Clear nooit je CMOS. Dat lijkt me aan de sterke kant dat ik als ik me bios clear, dat me cpu onbruikbaar is.....

Maar goed, pc's kunnen ons allemaal nog wel eens verbazen :/

• under-world

under-world

ooh-la dots

ik heb een 850 en die doet 120 X 8,5... Die van mij heeft een 100 mhz bus en wordt gezien als een coppermine. Misschien dat iemand weet waar de grens ligt ???

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 00:04 schreef osama het volgende:
ik heb een 850 en die doet 120 X 8,5... Die van mij heeft een 100 mhz bus en wordt gezien als een coppermine. Misschien dat iemand weet waar de grens ligt ???
Alle celerons vanaf 800MHz hebben officieel een 100MHz FSB

• under-world

under-world

ooh-la dots

thanks !

-sneller dan snel... :+ -

Verwijderd

Heb hier een Jetway BX133 = 993AN liggen, die herkende m'n celeron 700 wel. Alleen bij een koude boot, had die bak 5x een reset nodig voordat win2k eindelijk wilde opstarten :(
Uiteindelijk draaide die celeron wel op 1080MHz met standaard voltage :p
Tsjaa 't mobo was een goedkoop ding ... ;)

Staan jumpers jp11 en 12 (voor de FSB) trouwens wel goed?
Die 4 jumpers voor de multiplier kun je gewoon allemaal op ON laten staan, dan pakt de bios de goede multiplier.

Heb hier ook wel eens gehad dat de cooler er niet helemaal recht opzat, resultaat was ook een lekkere rotherrie >:)

Zit de celeron trouwens mbv. een Slotket in Slot1, of gewoon in de socket van je mobo :?
Op zondag 16 september 2001 23:58 schreef osama het volgende:
Oja, tuurlijk |:( Als het een LX chipset is kun je maar t/m celeron 533 die nergens meer te krijgen is..
Een Jetway 993-* geval is dus met een Via Apollo Pro :r chipset.

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 00:03 schreef P0rt0 het volgende:
Btw: me voltage staat in me bios goed, en ten tweede: stel dat je je bios reset, dan reset je ook je voltage settings, waardoor je cpu niet bruikbaar is. Conclusie: Clear nooit je CMOS. Dat lijkt me aan de sterke kant dat ik als ik me bios clear, dat me cpu onbruikbaar is.....
Dan pakt je bios het standaard voltage, afhankelijk van welke cpu erin zit.

Trouwens al eens je comp aangezet terwijl je [Ins] ingedrukt hield?

ps. al die ouwe jetway borden moeten eigenlijk een keer ritueel verbrand worden >:)

Verwijderd

Topicstarter
Het veranderen van me jumpers heeft nix geholpen.

Ik vraagme toch wel iets af. Stel dat je proc kapot was.Zou me pc dan nog steeds een geluid maken? Ik denk van niet sinds me proc dat geluid aanstuurt.

Maar goed, me moederbord staat in me Atx kast (logisch :P )met daarop alleen geheugen blokken van 32 mb en 128 mb. Er zijn GEEN ide-kabels aangesloten. Zoals ik al zei. Ik heb alleen geheugen in me mobo gedaan, me cpu en een videokaart!

Maybe is ook van toepassing om te vermelden dat me:

Cpu Bus Frequency = 66Mhz (heeft altijd zo gestaan!)
Cpu Ratio = 3.5x (heeft altijd zo gestaan!)

Mijn celly gaat op een socket370.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer het eens met 1 reepje geheugen :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Probeer het een s met een andere converteerder. Ik had dat probleem ook. Die converteerdes kunnen een snelheid van 533 geranderen en als je hoger gaat dan is het de kwesti van het bord. Ik heb er nu eentje van asus erin zittten en daar kan je ook nog eens de voltage op regelen. en die is 50 peik bij computerland.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 17 september 2001 19:09 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Probeer het een s met een andere converteerder. Ik had dat probleem ook. Die converteerdes kunnen een snelheid van 533 geranderen en als je hoger gaat dan is het de kwesti van het bord. Ik heb er nu eentje van asus erin zittten en daar kan je ook nog eens de voltage op regelen. en die is 50 peik bij computerland.
Wat heeft een converter hiermee te maken? Het kan toch niet zo zijn dat mijn socket 370 defect is ofzo na het herplaatsen van me cpu? En ik heb al geprobeerd met diverse geheugen-blokjes, maar nog steeds dat sirene.

En het lijkt me sterk dat als ik een converter (socket 370 naar slot1) koop, dat OPEENS me celeron het wel doet. Denk ut dus niet.
Pagina: 1