Alles was goed totdat het niet meer zo was: Thunderbolt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arkenoid
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 10:55
Mijn vraag
Eindelijk alles op orde, werklaptop en pc werkten prima met de combi van de KVM en de docking station die ik had, heeft mijn nieuwe werklaptop nu thunderbolt 4 in plaats van USB C 3.2 en werkt alleen nog maar de muis, keyboard, webcam en microfoon via de KVM. Display doet het niet meer. Ook als ik een keer switch en terug ga naar de laptop, dan vergeet het de muis/keyboard etc, die werken pas weer na een reset.

Relevante software en hardware die ik gebruik
KVM
UGREEN HDMI 2.0 KVM Switch USB HDMI KVM Switch 4K@60Hz HDMI Switch met Desktopbediening voor 2 PCs Deel 1 HDMI Beeldscherm en 4 USB poorten voor Toetsenbord, Muis, Printer, Webcam, USB Microfoon.

USB-C Hub
UGREEN USB C Hub met PD100W / 4K HDMI / USB 3.0

Desktop met HDMI (Radeon 6600)
Laptop met Thunderbolt 4
Iiyama ultrawide monitor (maar 1 monitor dus!)
Muis/Webcam/Audio (mini jack)/Keyboard

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alle componenten werken los van elkaar.
Als ik mijn laptop via de HDMI kabel aan de KVM aansluit werkt het. Mijn vermoeden is dat thunderbolt 4 niet goed samen gaat met de USB-C Hub en/of de USB 2.0 van de KVM.

Mijn vraag hier:
Heeft iemand wellicht een elegante opossing dat ik niet meer zowel een KVM als een USB-C hub nodig heb en alles gewoon in 1 ding kan prikken? Of, heeft iemand ervaring met hoe thunderbolt 4 moeilijk kan doen met (goedkope) USB C hubs? Ik wil er best wat centen aan uitgeven maar heb ben een beetje bang als ik random nieuwe dingen ga kopen dat ik dan met het zelfde probleem blijf (en mijzelf in de positie breng dat ik wel heel graag mijn laptop tegen de muur aan wil gooien).

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:08

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Het makkelijkste is dan een TB dock en die aan je KVM aansluiten. Alternatief is een TB dock/kvm in 1.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.