Hitteprobleem Macbook Pro 15" 2015 blijft na CPU&GPU repaste

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:29
Ik heb een Macbook Pro 15 inch uit 2015. Na het aanzetten wordt de Macbook al snel heet en cpu temp zit al snel tegen de 90 graden aan. Ik heb de CPU en GPU van nieuwe pasta van een pasta wat ik nog had liggen, maar hoge temperatuur blijft.

De beide fans zijn verder ook schoon en blazen maximaal warme lucht uit. Misschien was de pasta oud (lag al jaren op de plank), dus heb ik opnieuw repaste met nieuwe Arctic MX4 maar dat hielp ook niet. Grote vraag is waarom loopt die cpu temp zo hoog op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Kijk ook naar je software. Misschien staan er wel processen aan die veel van de CPU vragen.
Open de taakweergave eens en kijk wat er zoal actief is wat CPU vraagt.

macOS is na 10 jaar niet lichter geworden en Monterey was in mijn ervaring op een 13" 2015 al onwerkbaar (heb toen een MBA M1 gekocht), wellicht dat de extra cores van de 15" hier goed bij helpen :)

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 20-05-2025 11:48 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Laatst online: 11:29
Temp probleem is al na het aanzetten. De unibody wordt ook snel warm bij de fans. Met 2 MacOS versies en Ubuntu getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Laatst online: 08:37
Wat voor OS heb je er nu op staan? Ik zou inderdaad eens kijken of je een minimale belasting kan bereiken door zoveel mogelijk extra processen uit te schakelen. Zorg dat hij bijgewerkt is, zet internet uit, log in met een gastenaccount, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:23

nelizmastr

Goed wies kapot

Doen je fans het überhaupt nog wel goed? Installeer eens software zoals macs fan control en gooi ze eens omhoog? De standaard curve van macOS maakt van alle Intel Macs een soort mobiele airfryer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
zx9r_mario schreef op maandag 19 mei 2025 @ 23:32:
*knip* De beide fans zijn verder ook schoon *knip*
Hoe ziet de rest van de binnenkant eruit? Is de printplaat ook schoon? Zitten alle componenten zelf onder het stof?
Pagina: 1