Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn huidige pc komt uit 2018 en verdient een nodige upgrade. Kan windows 11 niet aan, wordt traag en zeker met fotobewerking loop ik tegen limitaties aan. Ook qua fps laat het de wensen over, ookal ben ik niet veeleisend.
Ik beschik inmiddels over een ps5 waar ik vooral nieuwere games op speel. En ik zal m'n pc vooral gaan gebruiken voor fotobewerking in Lightroom en spelletjes als Counter-Strike, Planet Coaster, Manor Lords. Niet heel spectaculair, maar het moet wel goed functioneren en toekomstbestendig zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1200 euro zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder vind je mijn huidige PC. Ik wil de behuizing hergebruiken (hoewel ik hoop dat een nieuwere pc wel iets stiller is). En als het kan de voeding, maar snap als dat geen optie is.
Randapparatuur is allemaal in orde.
Belangrijk is dat ook games soepel draaien op mijn 32 inch scherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Dit is wat ik nu zelf heb samengesteld:
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie met mij meedenken of ik de beste keuzes heb gemaakt? Qua processor overwoog ik ook de AMD 5 9600X.
Daarnaast vind ik videokaart erg lastig, ik ben niet meer up to date qua ontwikkelingen en ga er al snel flink op vooruit. Is het de investering waard om te gaan voor een 7800XT bijvoorbeeld?
Compatibiliteit tussen alles vind ik ook belangrijk.
En last but not least, doe ik verstandig aan om mijn huidige pc te demonteren en in dezelfde kast het nieuwe systeem te bouwen? Of kan ik beter een geheel nieuwe pc gaan bouwen om mijn oude pc in bedrijf te houden en gemakkelijker bestanden/programma's e.d. over te zetten?
Mijn huidige pc komt uit 2018 en verdient een nodige upgrade. Kan windows 11 niet aan, wordt traag en zeker met fotobewerking loop ik tegen limitaties aan. Ook qua fps laat het de wensen over, ookal ben ik niet veeleisend.
Ik beschik inmiddels over een ps5 waar ik vooral nieuwere games op speel. En ik zal m'n pc vooral gaan gebruiken voor fotobewerking in Lightroom en spelletjes als Counter-Strike, Planet Coaster, Manor Lords. Niet heel spectaculair, maar het moet wel goed functioneren en toekomstbestendig zijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1200 euro zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hieronder vind je mijn huidige PC. Ik wil de behuizing hergebruiken (hoewel ik hoop dat een nieuwere pc wel iets stiller is). En als het kan de voeding, maar snap als dat geen optie is.
Randapparatuur is allemaal in orde.
Belangrijk is dat ook games soepel draaien op mijn 32 inch scherm.
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B350M PRO-VDH | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master N200 Closed | € 55,75 | € 55,75 |
1 | Monitors | Gigabyte M32U Zwart | € 599,95 | € 599,95 |
1 | Toetsenborden | Razer Ornata V3 X , Qwerty US | € 39,99 | € 39,99 |
1 | Muizen | Razer Deathadder V2 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16W | € 44,60 | € 44,60 |
1 | Voedingen | Corsair CX450M | € 64,81 | € 64,81 |
1 | SSD's | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 970 EVO 1TB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,10 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Dit is wat ik nu zelf heb samengesteld:
# | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 194,11 | € 194,11 |
1 | Moederborden | Gigabyte B650M DS3H | € 143,27 | € 143,27 |
1 | Videokaarten | INNO3D Geforce RTX 4060 Twin X2 V2 | € 295,- | € 295,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 36 | € 32,80 | € 32,80 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 79,90 | € 79,90 |
1 | SSD's | Lexar NQ790 4TB | € 228,90 | € 228,90 |
Totaal | € 973,98 |
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kunnen jullie met mij meedenken of ik de beste keuzes heb gemaakt? Qua processor overwoog ik ook de AMD 5 9600X.
Daarnaast vind ik videokaart erg lastig, ik ben niet meer up to date qua ontwikkelingen en ga er al snel flink op vooruit. Is het de investering waard om te gaan voor een 7800XT bijvoorbeeld?
Compatibiliteit tussen alles vind ik ook belangrijk.
En last but not least, doe ik verstandig aan om mijn huidige pc te demonteren en in dezelfde kast het nieuwe systeem te bouwen? Of kan ik beter een geheel nieuwe pc gaan bouwen om mijn oude pc in bedrijf te houden en gemakkelijker bestanden/programma's e.d. over te zetten?