Toon posts:

Videokaartje voor pentium 2...

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een PentiumII-233 op een LX-mb. Dit wordt een pc'tje voor mn zusje. Nu ga ik hier een Celeron 533 en Converter indoen. Ook zit er al 192 mb ram in. Wat voor videokaart (PCI Voodoo 2 of tnt2) zal ik erbij kopen?! (agp is al in gebruik door onboard ATi)

En waar kan ik ze krijgen!?

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
als ik jou was zou ik er gewoon een tnt2 indoen. Die dingen zijn spot goedkoop en uiterst geschikt voor dat systeempje. Tnt2 kun je best wel makkelijk vinden check de shopservey maar effe.

Voodoo2tjes zijn wat moeilijker te vinden maar daar heb ik wel een oplossing voor. Want mijn zusje heeft een voodoo2 in haar pctje zitten....ik wil um er wel uit schroeven voor een aardig prijsje :+ :);)

Verwijderd

Topicstarter
Voodoo 2 moest Voodoo 3 zijn.
Xcusez Moi!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ligt eraan wat de behoeftes zijn.
blijkbaar 3d spellen anders stop je natuurlijk geen ander 3d kaartje erin :P

Je kan een voodoo doen, zijn niet zo gek duur meer, check de pricewatch maar.

correct me if wrong
tnt 2 is volgens mij in sommige gevallen trager dan de voodoo alleen tnt2 kan op 32 bit en voodoo 3 alleen op 16 bit
Wil je ook op 32 bit met een voodoo moet je een 4 of een 5 hebben.

Dus ik had een voodoo3 3000 gedaan, en in de pricewatch staat ie voor 137 piek

Verwijderd

Ik zou een tnt2 kaartje nemen met 32mb geheugen erop.

viper v770 of de v770 ultra zijn wel goed.

Verwijderd

Een V3 op een LX bord wil nog wel eens problemen geven. (spannings stabilisatie) Op een Abit LX6 is dit een absolute no-go.
Ik zou er eerder een GF2MX200 inzetten. Dit is de vervanger van de TNT2 maar energie zuinig.

Verwijderd

Ik heb hier een Pentium II 350@466MHz 256Mb @133MHz ram ect. Daar draait een Diamond Viper v550 TnT 16mb agp 2x- in en dat werkt heel lekker, heb op 800x600 16bit alles medium in Quake III Arena ongeveer 33 - 44fps. :) TnT2 is een beter keus, dan heb je weer meer fps het is maar net wat je wilt. :)

Verwijderd

Op maandag 17 september 2001 08:46 schreef ExiRana het volgende:
Ik heb hier een Pentium II 350@466MHz 256Mb @133MHz ram ect. Daar draait een Diamond Viper v550 TnT 16mb agp 2x- in en dat werkt heel lekker, heb op 800x600 16bit alles medium in Quake III Arena ongeveer 33 - 44fps. :) TnT2 is een beter keus, dan heb je weer meer fps het is maar net wat je wilt. :)
Het moet PCI zijn... en dan nog kan je er in jouw geval beter een GF2MX in zetten dat draait veeeeeeeel lekkerder.

Volgens mij kan je het beste een GF2MX PCI erin zetten.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Met een tnt2 zit je wel goed, een gforce2mx is een beetje overkill als je zusje alleen maar gaat tekstverwerken etc.

(heb hier nog een tnt2pro liggen, mail me maar als je interesse hebt)

Verwijderd

Hier zijn al vaak genoeg topics over geweest.

[search=welke videokaart pentium 2]

levert misschien wat op en anders wat andere zoektermen gebruiken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.